Valse Knik (+foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucky

Re: Valse Knik (+foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:44

pubelia schreef:
Jij hebt ver moeten graven Ach gut

Het spijt me, maar op het moment dat jij ons een foto laat zien die 'wel goed' is. Je daar kritiek op krijgt. En vervolgens zegt dat het maar een moment opname is, dan wil ik graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Dus dan kijk ik bij je berichten, typ ik bij zoeken HAW in en dan komt dit er uit. Ik weet dat dit topic niet is om anderen af te kraken, maar op het moment dat ik me ergens zorgen om maak, dan zeg ik dat, gevraagd of niet. Ik zou nog meer commentaar kunnen geven, op van alles en nog wat, maar dit is iets wat mij zorgen baarde, terecht of onterecht. Ik hou er nu over op, helemaal omdat ik bezig ben om een goede foto te vinden van een paard dat in een valse knik loopt. Heb je nooit willen kwetsen, dus mijn 'poging' is niet mislukt, hoop dat je me begrijpt.
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 20-02-08 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sjomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:46

De opmerking dat je de B en L goed doorkomt en dan blijft hangen klopte bij mij ook. Ben helemaal opnieuw begonnen, alles los en vanuit de achterhand laten lopen als ik been gaf en pas toen dat voor elkaar was weer langzaam voor oppakken. Snap alleen niet waarom er nooit een jury is geweest die mij dat duidelijk heeft gemaakt, had altijd hoge punten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:47

Sheran schreef:
Momentopname maakt toch niets uit? het gaat om de foto - juist niet om het geheel.

Al ben ik bang dat sommigen dan denken dat ze hun paard net als dat van Coby hebben lopen Nagelbijten / Gniffelen

Idd ben ik het helemaal mee eens. Bijna geen een paard loopt binnen een 3 kwart jaar oefeningen uit de M2 te oefenen. Terwijl dat toen ik haar net had een angst paard was, en redelijk snel in de angst schiet. Ze hoeft van mij ook niet een uur lang de achterhand eronder hebben lopen. En ze hoeft mij ook niet een uur lang aan de teugel te hangen.

@ cross monster: Ik vind dit ook niet een 100% beeld maar het gaat niet om een valse knik.
Waren er maar meer paarden die zo ontspannen onder de man kunnen lopen, en hun rugspieren kunnen ontspannen...

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:48

lovelucky schreef:
pubelia schreef:

Het spijt me, maar op het moment dat jij ons een foto laat zien die 'wel goed' is. Je daar kritiek op krijgt. En vervolgens zegt dat het maar een moment opname is, dan wil ik graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Dus dan kijk ik bij je berichten, typ ik bij zoeken HAW in en dan komt dit er uit.

Kunnen jullie deze discussie aub via PB voeren? Hier gaat het namelijk niet over in dit topic.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:50

lovelucky schreef:
pubelia schreef:

Het spijt me, maar op het moment dat jij ons een foto laat zien die 'wel goed' is. Je daar kritiek op krijgt. En vervolgens zegt dat het maar een moment opname is, dan wil ik graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Dus dan kijk ik bij je berichten, typ ik bij zoeken HAW in en dan komt dit er uit. Ik weet dat dit topic niet is om anderen af te kraken, maar op het moment dat ik me ergens zorgen om maak, dan zeg ik dat, gevraagd of niet. Ik zou nog meer commentaar kunnen geven, op van alles en nog wat, maar dit is iets wat mij zorgen baarde, terecht of onterecht. Ik hou er nu over op, helemaal omdat ik bezig ben om een goede foto te vinden van een paard dat in een valse knik loopt. Heb je nooit willen kwetsen, dus mijn 'poging' is niet mislukt, hoop dat je me begrijpt.

Er zijn topics van ongeveer een maand geleden, daar zie je dat ze echt wel ontspannen kan lopen. En nee ik ben niet afgevallen, ik vraag jullie toch ook niet om aan te komen? of stoppen met roken...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:51

Redrumfox schreef:
lovelucky schreef:

Het spijt me, maar op het moment dat jij ons een foto laat zien die 'wel goed' is. Je daar kritiek op krijgt. En vervolgens zegt dat het maar een moment opname is, dan wil ik graag weten of dat daadwerkelijk zo is. Dus dan kijk ik bij je berichten, typ ik bij zoeken HAW in en dan komt dit er uit.

Kunnen jullie deze discussie aub via PB voeren? Hier gaat het namelijk niet over in dit topic.

Ik voel me wel aangevallen, en vind het niet normaal als ik een foto laat zien gelijk afgekraakt word op mn gewicht En ja dat is in dit topic ontstaan.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:52

Misschien heb je hier iets aan? Hier nog een "valse knik" paard Bloos ....

Voor het oog van een leek liep dit paard "ontspannen en aan de teugel". In werkelijkheid liep hij altijd in zijn eigen vaste gespannen houding met valse knik.

Afbeelding

Op deze foto zie je dat hij in verzet treedt (komt iets omhoog met hoofd) en toch in zijn eigen houding blijft.
Afbeelding

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:58

Ik vind die vos een mooi voorbeeld.
Voor wie meer wil zien. Kijk eens op www.actieshot.nl en dan bij Bixie 3 januari in Dronten en dan onderaan een zwarte (of zwartbruine) pony (vrij grote pony)
Bij hele jonge kinderen die een pony berijden, die al eigenlijk wel verder afgericht is, zie je de valse knik ook nog wel eens.
Hoe komt dat? Omdat die pony eigenlijk wel weet hoe hij nageeflijk moet lopen...maar door zo'n jong beginnertje daar niet met het been naar toe gereden wordt...en dus maar in het houdinkje gaat lopen en het zichzelf maar gemakkelijk maakt.
Deze pony bij actieshot is daar een voorbeeld van. Het lijkt mij dat de pony al meer in zijn mars heeft dan het jonge kind dat er op zit.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 21:59

Het is een valse knik! Clown
Afbeelding

Nee, flauw. Een valse knik is toch meer dat het hoofd op een te vroeg punt buigt? Te veel richting de oren zeg maar?

* maakt paint tekening*

zoiets bedoel ik, het is een bagger tekening maar het idee is er. Tong uitsteken Volgens mij zie je het vooral bij paarden met een wat langere hals.

Afbeelding

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:01

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:03

@ pubelia: Ik kan wel begrijpen dat je je aangevallen voelt en in dat topic is ook op een abnormale manier gereageert door sommige mensen. Maar ergens hebben ze toch wel gelijk, denk je niet? Het is heel banketstaaf om te zeggen, en ik wil je absoluut niet aanvallen of kwetsen. En ik vind ook dat lovelucky het een beetje 'onaardig' brengt, maar ik ben het wel met haar eens.

Ontopic: Fijn dat jullie het zo uitleggen! Ik hoop dat het snel op de wiki komt (als het er al niet staat).

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:04

haffilover schreef:
@ pubelia: Ik kan wel begrijpen dat je je aangevallen voelt en in dat topic is ook op een abnormale manier gereageert door sommige mensen. Maar ergens hebben ze toch wel gelijk, denk je niet? Het is heel banketstaaf om te zeggen, en ik wil je absoluut niet aanvallen of kwetsen. En ik vind ook dat lovelucky het een beetje 'onaardig' brengt, maar ik ben het wel met haar eens.

Ontopic: Fijn dat jullie het zo uitleggen! Ik hoop dat het snel op de wiki komt (als het er al niet staat).

Helaas denken sommige mensen dat je zomaar kan afvallen. Iedereen die me in RL kent weet dat mijn haflinger mij aankan, waarom blijven ze dan hier op bokt steeds maar weer door zeuren??

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:06

Houd nou eens op: vecht dit via PB uit of houd erover op. Dat de discussie hier begonnen is heeft er niets mee te maken: het hoort hier gewoon niet en voegt niets toe aan het topic.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:06

Redrumfox schreef:
Houd nou eens op: vecht dit via PB uit of houd erover op. Dat de discussie hier begonnen is heeft er niets mee te maken: het hoort hier gewoon niet en voegt niets toe aan het topic.

Begin er dan ook niet over. Simpel he Ach gut

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:07

haffilover schreef:

Via pm zijn pubelia en ik volgens mij hard opweg om het uit te praten. Ik heb het niet zo hard bedoel als dat het misschien geïnterpreteerd is en ik heb dan ook mijn excuses aan pubelia aangeboden. Alle "Het spijt me, sorry etc." In mijn berichten hadden er voor moeten zorgen dat het juist geïnterpreteerd werd, maar helaas heb ik wat overhaasd en onbedacht gereageerd. Nu maar weer verder over waar het hier werkelijk om ging.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:07

http://archief.paardenfoto.nl/CH70607Im ... G_4630.htm

http://archief.paardenfoto.nl/CH70607Im ... G_4612.htm

http://archief.paardenfoto.nl/CH70607Im ... G_4615.htm

Een aantal valse knikmomenten in mijn ogen.
Vooral de laatste is volgens mij een goed voorbeeld: de achterhand is hoger, ipv dat het paard gaat "zitten", de rug is weggedrukt en de voorkant lijkt in oprichting en nageeflijkheid te zijn...maar is het op dit moment van de foto niet in mijn ogen. Dit is dus een valse knik moment.

Edit: Uhm....ik weet niet wat er gebeurd is...maar er zijn hier andere foto's terecht gekomen dan ik doorgelinkt heb. Ik zal nog een poging doen...
Laatst bijgewerkt door polly2 op 20-02-08 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:08

pubelia schreef:
haffilover schreef:

Helaas denken sommige mensen dat je zomaar kan afvallen. Iedereen die me in RL kent weet dat mijn haflinger mij aankan, waarom blijven ze dan hier op bokt steeds maar weer door zeuren??

dat is bokt;) iedereen heeft altijd een mening..
toen ik die foto's zag dacht ik ook o mijn god dat kan echt niet.
maar toen ging ik ook topics van jou en je paardje opzoeken en toen zag ik dat je pony het wel kan;)
je weet zelf wat het beste is voor je pony dus ik zou gewoon lekker verder rijden met je pony;)
overigens lijkt het wel of je zadel iets te klein is ??

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:09

Marloez schreef:
Het is een valse knik! Clown
Afbeelding

Nee, flauw. Een valse knik is toch meer dat het hoofd op een te vroeg punt buigt? Te veel richting de oren zeg maar?

* maakt paint tekening*

zoiets bedoel ik, het is een bagger tekening maar het idee is er. Tong uitsteken Volgens mij zie je het vooral bij paarden met een wat langere hals.

Afbeelding

Goed voorbeeld, paarden met een valse knik hebben inderdaad vaak een lange nek en weinig bespiering (niet altijd, kijk maar naar de Coby reeks). En je ziet het vrijwel altijd bij paarden met een reehals.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:10

33Bonita33 schreef:
pubelia schreef:

dat is bokt;) iedereen heeft altijd een mening..
toen ik die foto's zag dacht ik ook o mijn god dat kan echt niet.
maar toen ging ik ook topics van jou en je paardje opzoeken en toen zag ik dat je pony het wel kan;)
je weet zelf wat het beste is voor je pony dus ik zou gewoon lekker verder rijden met je pony;)
overigens lijkt het wel of je zadel iets te klein is ??

Ze heeft inmiddels een nieuw zadel, dat andere zadel zat wel lekker. En thnx.

@ lovelucky: klopt helemaal. En excuus zijn aanvaard Knipoog

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:11

Iedereen heeft toch wel eens van die momenten dat je denkt...oeps....en als die dan net op foto zijn vastgelegd....dan zie je het duidelijker dan irl!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:14

Nou, ik snap er niks van. Ik krijg niet de foto's hier die ik bedoel.
Als je de links volgt die ik heb geplaatst, dan kun je met de pijltjes verder kijken naar de fotoserie en dan kom je ze wel tegen.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:17

okee dan gaan we nu weer over op de valse knik foto's Tong uitsteken
want ik snap er nog steeds niet echt veel van.. Bloos
in mijn ogen is een valse knik dat gene wat het paard doet op de foto die Marloez, en love lucky hebben geplaatst..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:18

pubelia schreef:
lovelucky schreef:

Jij hebt ver moeten graven Ach gut Beetje laf vind je niet...? Dit is zo'n 1,5 jaar geleden, en nee dit topic is niet bedoeld om andere mensen af te kraken, vind wel een beetje dat je daar mee bezig bent. maar dan nog Ik geef er helemaal niks om dat je mij te zwaar vind, ik kan geen rekening houden met heel de wereld. Ik kijk naar mijn pony en die kan het nog makkelijk aan. Dus helaas voor jou poging mislukt.

Waar maak jij je druk om zeg. De foto die jij plaatste had gewoon niets met het onderwerp vh topic te maken.

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:19

lovelucky schreef:

Jij hebt ver moeten graven Ach gut Beetje laf vind je niet...? Dit is zo'n 1,5 jaar geleden, en nee dit topic is niet bedoeld om andere mensen af te kraken, vind wel een beetje dat je daar mee bezig bent. maar dan nog Ik geef er helemaal niks om dat je mij te zwaar vind, ik kan geen rekening houden met heel de wereld. Ik kijk naar mijn pony en die kan het nog makkelijk aan. Dus helaas voor jou poging mislukt.[/quote]

Waar maak jij je druk om zeg. De foto die jij plaatste had gewoon niets met het onderwerp vh topic te maken.[/quote]

als je het topic ff had doorgelezen had je geweten dat het al weer is opgelost

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:19