Bitten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:20

ik wil sprenger aanschrijven of zij foto's beschikbaar willen stellen Ja (dat mag toch? )

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:38

toevoegingen an de mondstukken, zet ze eerst hier neer voor vooroverleg.

Rolletjes: Een variant hierop is
Magenis of McGenis: Een aantal balletjes zijn in een hoekig gevormd mondstuk geplaatst.

Ketting: Een mondstuk in de vorm van een ketting.

Tonglepelmondstuk: Door een metaalplaatje, vaak in de vorm van een lepel, aan het mondstuk wordt het paard gehinderd het tong over het bit te gooien.

Fluit: een ongebroken hol mondstuk met gaatjes.

2 in 1: een Dubbelgebroken mondstuk waarbij de scharnierpunten dusdanig zijn gefabriceerd dat het mondstuk bij het aannemen van de teugels zich ‘vast’zet en een ongebroken mondstuk wordt.

Waterford: Aan elkaar geschakelde bolletjes, soms ook in “dubbelgebroken” versie met een dr.bristol of french link middenstukje, is het een mondstuk met meerdere scharnierpunten.

Mikmar: een breed en plat dubbelscharnierend lichtgewicht mondstuk met een geïntrigeerde koperen.

En heb de ringen,scharen en knevels toegevoegd.

Combinatie bit vind ik niet meer passen, temeer ook omdat er nu bitten zijn die een combinatie van water en bustrens.
De combinatie bitten zoals het bedoelt wordt in het artikel worden Pelhams genoemd. En pelhams hebben toch altijd een hefboomwerking?

Anoniem

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:17

Alane schreef:
2 in 1: een Dubbelgebroken mondstuk waarbij de scharnierpunten dusdanig zijn gefabriceerd dat het mondstuk bij het aannemen van de teugels zich ‘vast’zet en een ongebroken mondstuk wordt.

Bedoel je daarmee het danger bit?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:32

Yep, maar pessoa heeft ook zo'n bit onder een andere naam, heb dus eigenlijk geen idee wat een goede benaming is van dat mondstuk.

edit: typfoutje
Laatst bijgewerkt door Alane op 09-06-07 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:34

ah, dat wist ik dan weer niet, ken hem alleen als de danger
Misschien kun je dat erbij zetten? Of is dat commercieel?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:51

Pessoa noemt het Magic system tm en HorseandMore van Sprenger noemt het danger...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:53

Pas ik zo aan:
Danger of Magic system: een mondstuk waarbij de scharnierpunten dusdanig zijn gefabriceerd dat het mondstuk bij het aannemen van de teugels zich ‘vast’zet en een ongebroken mondstuk wordt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 22:15

Shadow0 schreef:
Ja, kan wel, je kunt linken naar subtitels (dus teksten die tussen == of === staan), door [[artikel#subtitel]] of [[#subtitel]] te gebruiken.

Maar, ik vind het stukje over het notenkraker wel vrij sterk overkomen, zou het iets neutraler neerzetten en liefst met een bronvermelding erbij.



Ben aan het smurfen geweest en kwam ergens een tekst tegen (uiteraard vergeten op te slaan Verward ) dat er middels röntgenfoto's bewezen is dat de punt van het enkelgebroken bit itt eerdere berichten niet in het gehemelte prikt maar zich juist op de tong gaat drukken....
(Op wikipedia staat ook zoiets maar ik heb het elders ergens gelezen maar weet niet meer in welke taal: NL, DU of EN
iemand anders het al tegen gekomen toevallig?

Anoniem

Re: Bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:01