Foto's gezocht: paardenkleuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:20

Sappos schreef:
Er was een foto van een few spot en nog eentje van een roan few spot maar kan er niet uithalen of de eerste vos of zwart is, op de hals lijkt er een zwarte veeg te zitten en op de achterbenen iets roods.

Mijn few spot heeft als het goed is alle appaloosakenmerken (mensenoog, streephoef, gestippelde anus, gestippeld op neus en rond oog)

Ik heb allebei de foto's gezien.
Die van de few spot is toch de galopperende?
Ik vind gewoon de foto van de few spot die al op de wiki staat duidelijker.
Dat is een stand foto waar duidelijk de kenmerken en de kleuring op te zien zijn.

Sappos

Re: Foto's gezocht: paardenkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:30

Nee okay is goed maar het is misschien leuk om van de verschillende few spots (bruin, vos en zwart) een foto erbij te zetten, aangezien mijn vosroan ook in de wiki staat terwijl er al een zwartroan stond. Net als met vos of bruinpanterbont, die staan er ook nog niet in.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:59

Ik ben het wel met Sappos eens dat meerdere foto's een duidelijker beeld geven van het fenomeen. Wat mij betreft kunnen we best meerdere foto's plaatsen bij dat artikel, zeker als er verschillende vormen van few spots zijn. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de afzonderlijke foto's aan alle eisen voldoen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:07

Zilver.Niet om gevraagd,maar ik zet hem er toch bij :P

Afbeelding

En een zilver-zwart,net geboren:

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:18

Aurora3 dat leek bij dus ook, mooiste is om het zo volledig mogelijk te laten zien. Net als dat je een vosbonte en een zwartbonte ook allebei wilt hebben :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:24

En dan nu offtopic...ik heb ook nog vieze foto's van een open droes abces := En een foto van waar het weer dicht aan het gaan is := Hebben jullie daar iets aan? (niet aan de onderkant van de hals maar echt tussen de kaken 2 kleine gaatjes met pus := )

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:54

Aurora3 schreef:
_Bitje_ schreef:
hier een foto van mijn paard met een zeldzame apparte kleur:
zweetvos/roan
Afbeelding :P

Op jouw foto is de kleur eigenlijk niet zo goed te zien. Heb je ook standfoto's, van de zijkant en zonder zadel ofzo erop??

ja hoor:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NTK64WSI.jpg[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:59

Wij hebben een vos-roan. In de winter rood met rood/blonde manen en in de zomer wit met rood hoofd, rode benen en rood/blonde manen...

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:08

Bitje en Sappos zal ik morgen even pb'en om te overleggen over hun foto's.
Jodi ik ga even kijken of jouw foto's er zo bij kunnen. Jammer dat die eerste niet helemaal scherp is :(

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:35

Hebben jullie nog wat aan een perlino kijk maar in mijn profiel onze amerikaanse mini ;)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:16

Iedereen nog steeds bedankt voor het plaatsen van foto's :) Dit topic is geopend om te zorgen dat we deze pagina: http://www.bokt.nl/wiki/Kleurfotos

Kunnen vullen met duidelijke foto's van de verschillende paardenkleuren. Op dit moment zijn er dus nog maar een paar kleuren nodig (de kleuren die nog leeg zijn). Hiervoor zoeken we een duidelijke standfoto van de zijkant genomen, zonder harnachement. Als je op de link hierboven klikt, zie je hoe de andere foto's genomen zijn:
  • Perlino
  • Wildkleur vos
  • Gulblakk (fjord)
  • Sooty (een foto waarop het duidelijk zichtbaar is)
  • schimmel bij een veulen (liefst een foto waarop de kenmerken zoals de witte rand langs het oog goed zichtbaar is)
  • Sabino
  • en eventueel: platenbont (vos en bruin) als de foto's beter zijn dan degene die er staan.

Voor de rest zijn foto's puur als illustratie van een kleur die al op de lijst staat dus niet nodig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:23

Ik mis valkbont nog..heb helaas nog geen mooie standfoto van Joe, maar die zal ik direct even gaan maken.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:45

Afbeelding
schimmel veulentje, oogfoto heb ik volgens mij ook nog wel ergens.
Afbeelding
en een bijna enter vosschimmeltje

Afbeelding
red dun, niet van de zijkant maar je ziet hier zijn aalstreep wel goed.
Afbeelding
red dun met grullo bonte

als de pony's geschikt lijken voor de wiki wil ik ook best nieuwe foto's van ze maken waar ze mooier en duidelijker op staan

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:46

Wreck: we hebben er bewust voor gekozen om niet ook de 'combinatiekleuren' in deze lijst op te nemen. Dan zou je een schier oneindige lijst krijgen met alle mogelijke combinaties, daar wrodt het niet overzichtelijker van.

Elinaaa: de foto's die je nu plaatst voldoen in ieder geval niet aan de eisen uit de beginpost, sorry Y;(

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:49

geeft niks :) pony's wel dan want dan maak ik nieuwe foto's? zo niet even goede vrienden :D

Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:40

@Eline ik zou eigenlijk wel graag een foto willen zien van de countershading bij een valk :o
Zijn die er niet? :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:11

Elina: ik moet eerlijk zeggen dat het voor het schimmelveulen heel moeilijk te zien is omdat hij op deze foto's echt ieniemieni is. Maar ik denk dat hij geschikt is.
Voor de wildkleur vos vind ik dat lastiger om te zeggen: het zou fijn zijn als de wildkenmerken (dus aalstreep/zebrastrepen) inderdaad aanwezig en zichtbaar zijn. Ik weet niet of dat bij jouw pony door zijn vacht heen toont.

@Miryamk: die moest ik even opzoeken, van wat ik ervan begreep is countershading een kleurmutatie die ook kan optreden bij vossen. Ik heb hem in het artikel met kleurmutaties gezet: http://www.bokt.nl/wiki/Kleurmutatie
maar daar moet nog een stukje over worden geschreven en voor zover ik heb kunnen vinden is er nog geen foto van.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:55

helaas, veulentje is inmiddels 4 :o en de red dun zit nogte dicht in zijn vacht denk ik

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:04

Een wildkleur bruinbonte met 2 blauwe ogen ook goed? Van een ijslander?
Ik kan ook een geheel donkerbruine ijslander met een maanoog zonder dat hij ergens wit heeft. Is daar mischien nog een foto van nodig?

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:27

Afbeelding

veulentje dat schimmel aan het worden is

Afbeelding

nog eentje, is misschien beetje klein

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:37

Eline iig bedankt voor de moeite ;)
Ik ben er erg nieuwsgierig naar aangezien mijn paard pas op latere leeftijd een aalstreep kreeg en dus als valk (wat dan niet kan) op het paspoort staat. Ik vroeg me dus af hoe zo'n countershading eruit ziet.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:01

Eline schreef:
  • Perlino
  • Wildkleur vos
  • Gulblakk (fjord)
  • Sooty (een foto waarop het duidelijk zichtbaar is)
  • schimmel bij een veulen (liefst een foto waarop de kenmerken zoals de witte rand langs het oog goed zichtbaar is)
  • Sabino
  • en eventueel: platenbont (vos en bruin) als de foto's beter zijn dan degene die er staan.

Wat is er mis met de 2 Perlino foto's die we al hebben staan??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:35

Ik heb de perlino-foto ook even ingevuld op de pagina die Eline gaf.
Daarnaast zijn er van wildkleur vos al wel een paar goede detailfoto's ( http://www.bokt.nl/wiki/Wildkleur ) die bv de aalstreep tonen, maar er mist nog een totaalfoto.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 16:44

Elina: :D Tja, dat gaat hem niet meer worden dan.
Hlidar: beide foto's geven de kleur goed weer, maar ik vind ze kwalitatief niet helemaal lekker (eerste heeft een behoorlijk drukke achtergrond, tweede is klein, beetje soft). Ik houd ze wel in het achterhoofd.

Van Perlino zou ik graag nog een foto hebben zonder mens erbij.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:10

Eline schreef:
Elina: :D Tja, dat gaat hem niet meer worden dan.
Hlidar: beide foto's geven de kleur goed weer, maar ik vind ze kwalitatief niet helemaal lekker (eerste heeft een behoorlijk drukke achtergrond, tweede is klein, beetje soft). Ik houd ze wel in het achterhoofd.

Van Perlino zou ik graag nog een foto hebben zonder mens erbij.

bitje hier, is die van mij al goed gekeurd,??