Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hopla schreef:Nee, juist niet.Samenvattend zeggen jullie dus dat als je paard veel op stal vertoeft strasser de voeten tengoede komt
Citaat:En over welk probleem praten jullie dan dat hoefijzers oplossen i.p.v. de leefsituatie?
Citaat:Mijn idee is dat beweging en een goed traditionele hoefverzorging en goede voeding samen gaan.
daar hoeft voor mij geen strasser aan te komen.
Nicolletje schreef:[Voor jou niet, maar mensen die maar tobben en tobben met hun paardje die 24/7 op stal staat zonder dat ze erbij nadenken, zou de strasser-visie dus een eye-opener kunnen zijn, bijvoorbeeld.
hopla schreef:Je kunt je paard toch ook buiten op de wei houden en gewoon traditioneel laten bekappen of beslaan?
Wat heeft dat nu met strasser te maken wilde ik weten.
Mijn paarden staan nu ook weg te waaien op de wei maar dat wil niet zeggen dat ik dan ook strasser moet gebruiken.
Of is het als je strasser gebruikt wel goed om je paard op te hokken?
ik snap het hele verband niet wat strasser nu met ophokken te maken heeft.![]()
ik denk erg goed na over het welzijn van mijn paarden maar doe ik ze te kort door geen strassersmid te hebben?
Je denkwijze is volgens mij niet helemaal reeel.
hopla schreef:Ik ben niet voor of tegen strasser omdat ik erg tevreden ben over mijn eigen traditionele smid.
Maar wat ik alleen kwijt wilde in dit topic is dat jullie niet allerlei randzaken erbij moeten halen.
Vertel gewoon wat strasser is en laat de bokkers zelf de keus of ze er iets mee doen of niet.
Gewoon neutraal blijven en geen zieltjes gaan winnen.
hopla schreef:Ik ben niet voor of tegen strasser omdat ik erg tevreden ben over mijn eigen traditionele smid.
Maar wat ik alleen kwijt wilde in dit topic is dat jullie niet allerlei randzaken erbij moeten halen.
Vertel gewoon wat strasser is en laat de bokkers zelf de keus of ze er iets mee doen of niet.
Gewoon neutraal blijven en geen zieltjes gaan winnen.
Citaat:Het gevolg was dat de paarden maanden aan een stuk nodeloos pijn hebben geleden,
en uiteindelijk ingeslapen moesten worden.
RobvdPK schreef:Je zult het zonder mij moeten doen.
Ik ben echt niet van plan om 20 pagina's na te lezen.
Maar on topic,
ik vind wel dat deze link http://www.ilph.org/ukoperations_details.asp?id=652
naar het artikel van The International League for the Protection of Horses bij de wiki over de
Strasser methode thuis hoort. Kwestie van een paar verschillende klokken te laten luiden.
Rob
Lielle schreef:Zoals al eerder is opgemerkt hier, ben ik van mening dat het Strasser artikel moet worden uitgebreid met een paragraaf over hoe over haar methode en visie wordt gedacht, en datzelfde geldt voor beslaan. Maar aangezien we niet alles tegelijk kunnen, staan die er nog niet bij. Ik begrijp overigens niet waar nu de ophef over is. Dat de Strasser methode omstreden is, is hier alweer 3 pagina's lang aangetoond (en ik beweer niet dat de Strasser methode niet goed, alleen dat die niet breed aanvaard is); daarnaast is het ALTIJD aan te raden om deskundige begeleiding te hebben als je ervaring gaat opdoen met een andere manier van omgaan met je paard, of dat nu rijden, beslaan, opvoeden of wat dan ook is.
Om maar een ander controversieel onderwerp te noemen, LDR zal ook een dergelijke waarschuwing krijgen, net als een slofteugel.