Voor de schrijvers - ideeën voor artikelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Re: Voor de schrijvers - ideeën voor artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:59

Ik weet niet of het er al is maar het is een idee
Een onderwerp over de aftekeningen van het hoofd en de benen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:00

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:03

Is het misschien een leuk idee als er ook een stuk werd geschreven over buitenritten e.d.?
Zo ja, dan wil ik die taak wel voor me nemen! Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:42

Ldinalover schreef:
Is het misschien een leuk idee als er ook een stuk werd geschreven over buitenritten e.d.?
Zo ja, dan wil ik die taak wel voor me nemen! Lachen

Lijkt me een heel goed idee Lachen Begin er maar gewoon mee, zou ik zeggen! Vooral regels en 'etiquette' waar aan gehouden moet worden tijdens het buitenrijden lijkt me erg handig.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:53

leuk idee ldinalover Lachen

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:08

Oke Knipoog Ik zal er vanavond aan beginnen. Lachen
Ik heb wel eerst van 8 tot 9 paardrijles, maar dan ga ik er daarna mee bezig! Lachen
Laatst bijgewerkt door Ingeltje op 17-04-07 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:16

Is het misschien een idee om een artikel te schrijven over de functie van een zadeldekje/gelpad/bontje?
En misschien dat het een idee is om met meerdere mensen de meest voorkomende bitten op een rijtje te zetten met de werking daarvan?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:17

@ Sronnie, over het bontje is volgens mij al een stukje Ja

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:23

Ldinalover, daar vind ik niets van terug op wiki zelf

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:32

Hmm, ik dacht echt dat ik iets over bontjes/onderleggers gezien had?
Maar misschien was dat ook wel een topic op bokt. Bloos

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 22:25

misschien nog een paar ideetjes Pling

- Iets over de been/hoef standen van het paard
- Ik heb hier nog foto's in een boek over het skelet, de anatomie, de spieren, het zenuwstel, het circulatiesysteem de bloedsomloop, spijsverteringssysteem de voortplantingsorganen
- Iets over giftige planten/struiken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:22

Ik ben bezig met een stuk over 'de fjord' (waarvan ik trouwens vind dat het veranderd moet worden in 'het fjordenpaard' zoals ze officieel heten)

Er kan trouwens over heel veel rassen nog wat geschreven worden. Is het geen plan om eens op de verschillende rassen fora eens te vragen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:24

Heb haflinger aangevuld en ben met nog een stuk over haflingerkleuren bezig. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 23:32

Nog wat ideeen voor Aftekeningen misschien, als niemand anders het graag wilt doen ga ik ermee aan de slag Knipoog

Ik twijfel zelf trouwens wel aan wat van de aftekeningen.
Bij hoofd: Plaatje 3 lijkt mij absoluut geen brede bles, een brede bles is veeeel breder Haha! En plaatje 7/8, een 'combinatie kol met bles' is volgens mij gewoon een bles dan weer.

Ook mis ik de informatie over dat aftekeningen op het hoofd ook de neusgaten kunnen 'omringen' en/of 'indringen' en wat dat inhoudt. Ook dingen als een onregelmatige of schuine bles, of een aftekening op het been die oploopt aan 1 kant staan niet in de uitleg vermeldt. Ook niet wat bijv 'gezoomd' is.
Zal ik hier nog wat over vertellen, of is er iemand anders die er wat over kan zeggen?

Overigens wordt in het voorbeeld van het signalament wel een onregelmatige schuine en in rechternuisgat indringende bles genoemd, en ook een sokje dat aan de binnenzijde oplopend is- maar de uitleg daarvan ontbreekt dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:23

zoals inmiddels misschien bekend heb ik gister een start gemaakt met western, de diverse diciplines staan nu uitgesplitst en kunnen verder uitgewerkt worden.
Ook heb ik een basis beginsel voor het nmprs erop gezet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:22

Ik ben nu bezig met de reining en ik wil ook wel een stuk schrijven over de shetlandpony.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:24

Wildwings: dat mag je zelf aanvullen in de wiki als je wil Lachen Plaatje kan je niet aanpassen, maar je zou dan bijvoorbeeld bij 'brede bles' kunnen zeggen dat dat ook nog veel breder kan.

Stef: ik heb je beginsel over het NMRPS even in het 'rassensjabloon' gegoten.

Capopjeklop: klinkt goed! Als je de tekst op wikizaken plaatst als je klaar bent kunnen we er naar kijken Lachen
Houdt er bij het artikel over shetlanders rekening mee dat je artikel volgens dit sjabloon: www.bokt.nl/wiki/help:ras moet worden opgebouwd Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:26

Als iemand hulp nodig in anatomie of morfologie zaken of plantkunde mag je me altijd een pb'tje sturen. Zelf heb ik dyslexie dus schrijven lijkt me niet al te slim en heb bijna examen. Maar hulp wil ik best geven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:28

Ellende schreef:
Wildwings: dat mag je zelf aanvullen in de wiki als je wil Lachen Plaatje kan je niet aanpassen, maar je zou dan bijvoorbeeld bij 'brede bles' kunnen zeggen dat dat ook nog veel breder kan.

Nou, dit IS gewoon geen brede bles op de illustratie Haha! Net als dat een combinatie bles-kol niet zo genoemd wordt maar gewoon een bles. Dat is het probleem. Haha! Anders vraag ik aan Mireille of zij het aan kan passen?

Dan ga ik uiterlijk vrijdag bezig met de andere stukken van aantekeningen uit te breiden

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:32

Er staan een paar taalfouten in de Wiki, bij oa poetsen, kan ík deze wijzigen, of moet iemand anders dat doen?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 09:33

Oh, en aan de nieuwe schrijvers, 3 tips/trucs:
1. als je bronnen gebruikt, bijvoorbeeld een quote of een stuk informatie van de website, zet daar dan een referentie achter, hoe dat moet staat hier: http://www.bokt.nl/wiki/help:bronvermelding of als je dat niet snapt zet gewoon de link erachter.
- Eén van de leuke dingen van de wiki is dat je door kan klikken vanuit een artikel. Bijvoorbeeld het minipaardartikel van Stef: de andere rassen die daar genoemd worden, maak er een link van door er [[ en ]] voor en achter te zetten [[shetlander]] bijvoorbeeld. Op dit moment bestaat de pagina nog niet maar als ie door iemand anders gemaakt wordt, doet de link het ook automagisch.

@Katavia: thanks voor de aanbieding Lachen Als je nou na je examens nog zin heb om zelf een artikel te schrijven, zet het gewoon op wikizaken, als er spelfouten inzitten kan iemand anders die er uithalen voor het artikel online gat.
@Wildwings: stuur fai dan maar gewoon een pbtje ja Lachen
@lillianR: als je geen schrijftoegang hebt moet iemand anders dat doen. Als je ze hier neerzet is dat ok Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:40

Ribbeltjes/uitsparingen in roskam kan eventueel karteltjes worden.
Bij zachte borstel laatste zin: meestEl ipv meestal
Net zag ik nog dingetjes, als ik ze zie/weet stuur ik ze wel weer. Misschien kan je trouwens ook het laatste deel van de poetsspullen in de volgorde van goed gebruik zetten. Dacht dat ze dat niet helemaal stonden. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:59

Hoe/waar wordt er schrijftoegang verleent?
Als je meerdere artikelen hebt geschreven of als je je aanmeldt bij Wiki?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 10:01

Op dit moment naar aanleiding van artikelen/reacties op Wikizaken. Als je een goed artikel schrijft, zinnige aanvullingen hebt zeg maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:04

LilianR schreef:
Ribbeltjes/uitsparingen in roskam kan eventueel karteltjes worden.
Bij zachte borstel laatste zin: meestEl ipv meestal
Net zag ik nog dingetjes, als ik ze zie/weet stuur ik ze wel weer. Misschien kan je trouwens ook het laatste deel van de poetsspullen in de volgorde van goed gebruik zetten. Dacht dat ze dat niet helemaal stonden. Lachen

De volgorde is voor iedereen anders, de 1 gaat van hard naar zacht (dus hoevenkrabber eerst, dan pas rossen etc) en de ander rosborstelt eerst en gebruikt op 't laatst pas de hoevenkrabber. Maar in de tekst zelf staat wel wanneer je ze gebruikt bij de meesten Haha! Ik heb het nu zo staan dat de 'standaard' poetsattributen vooraan staan en daarna de 'extra's' zoals een spons, zweetmes, glansmiddel, borstelblok etc Knipoog

Ribbeltjes / uitsparingen vind ik zelf ook goed, ik zal 'ribbeltjes' vervangen door karteltjes maar 'uitsparingen' laten staan, gezien mijn rosborstel geen karteltjes heeft maar allemaal soort kleine uitsparingen (uit de poetsrugzak van de Lidl *LOL* ), dus dat kan ook weer verschillen.

Ik verander het meestel --> meestal even, zal meteen de rest van het artikel nog even extra checken op spelfouten, heel erg bedankt! Haha!

[EDIT] Ik vond nog de volgende foutjes Haha! :
* onstaan --> onTstaan
* "De roskam heeft ongeveer dezelfde vorm als een rosborstel, maar is in plaats van van plastic of rubber, gemaakt van ijzer" --> Een komma tussen van en van gezet, dus "maar is in plaats van, van rubber of plastic"
* Bij nog een aantal herhaalde woorden datzelfde gedaan Nagelbijten / Gniffelen
* "naast de de straal" --> "naast de straal" Huilen van het lachen
* plasticen --> plastieken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-04-07 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt