foto voor uitgestrekte draf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Re: foto voor uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:15

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:20

VValar schreef:
.. en dan de copyrights nog Knipoog

Maareh, niet omdat het mijn foto is van die zwarte, maar dit is gewoon een fijn en compleet beeld. Achter er mooi bij en in balans, fijne en vriendelijke oprichting en ontspannen beeld. Zit nog wat buiging in de gewrichten en voldoende actviteit van de benen.
Je ziet op andere plaatjes wel heel wat andere dingen die gewoon fout zijn. Bijvoorbeeld wel een goede beenzetting maar onvriendelijk beeld, op de voorhand, geen of onvriendelijke oprichting, etc. Ga zo maar even door.

En ik wordt overigens een beetje moe van die stomme driehoekjes haha. Het heeft alles te maken met de bewegingsopname en het moment waarop de foto gemaakt is.

Precíes, ik zie op pagina 14 nógmaals de foto voorbij komen (na een aantal uren niet in dit topic te hebben gekeken) en ik zie de foto en direct geeft het me een fijn en prettig gevoel om de foto te zien. Lekker ontspannen, hele fijne zachte teugelvoering, stang en trens correct in het mondje en zie dát tegenwoordig maar eens knap te vinden, op een moment dat ruiter er niet aan hangt, of even speelt waardoor paard nét even op het bitje kauwt zodat het líjkt alsof de ruiter eraan trekt etc. etc.
Al die ellende komt op deze foto níet terug, amazone zit er kéurig op (okay, onderbeen mag een fractie meer terug) en paard geeft ook nog eens een goede uitg. draf en fijn beeld.
So...why not?!

Leuke discussie maar ook muggenzifterij, dit is een leuke en goede foto voor de wiki in mijn ogen!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:35

DresslOver schreef:
Er zijn tíg foto's voor bij gekomen met zo'n beenzetting en die waren niet goed omdat het ene achterbeen nog niet aan de grond was! Verward en bij deze is het dan geen probleem?

Volgens mij is er een misverstand. Mensen waren het juist niet eens met veel foto's omdat bij de dragende benen (dat is dus het diagonale benenpaar dat aan de grond staat) het achterbeen al van de grond kwam terwijl het voorbeen nog helemaal op de grond stond. Dan komt het paard dus heel even op één voorbeen terecht. Dat is ten eerste niet correct (want draf hoort een tweetakt gang te zijn waarbij de diagonalen gelijk bewegen) maar ook nog eens slecht voor het paard want al het gewicht komt steeds op dat ene voorbeen, dus niet zo geschikt als voorbeeld in wiki.

Bij de "gekozen foto" is dit helemaal niet het geval. Hier is dat juist prima in orde.

Hier is een tekening van de website sustainabledressage.com van een uitgestrekte draf. Het onderschrift is "Nice, correct extended trot"

Afbeelding

Vergelijk dat maar eens met de foto van VValar en dan mag je dat volgens mij een heel mooi plaatje noemen. Verder is het ook nog eens een mooie foto.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 17-01-08 01:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:38

Uh, welke foto?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:46

Zooist schreef:
Uh, welke foto?

Foto van Vvalar en fokfanaat op bladzijde 12 die veel mensen goed vinden voor wiki

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:48

Thanks!

Ik vind de eerste ook goed, maar heb vast weer een stuk discussie gemist.....

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:10

En nú ben ik trouwens wel ontzéttend benieuwd welke combinatie het is en hoe ze becijferd zijn voor dat onderdeel! Maar ja...dat zal vást niet meer te achterhalen zijn?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 03:03

Als de fotograaf een foto heeft van de combi met het startnummer en ze weet nog waar en welk evenement het was moet dat kunnen toch?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:33

Ik heb helaas geen foto waarop het startnummer te zien is. De foto is gemaakt op het NK Eindhoven 2007. Deze combinatie reed mee in de Lichte Tour.

Dilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:46

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:47

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:50

Het geft geen mooi beeld omdat de achterhand er niet goed onder zit.

Maar de voorbenen zien dr wel super mooi uit!

Ik zie liever wat inder voorbeenwerk en dan met een goede achterhand!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:50

Moeten we mss stemmen of zo? Veel mensen vinden de foto van vvalar goed, dus waarom niet de knoop doorhakken en hem gebruiken?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:53

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:20

Waarom word de foto van Vvalar nou niet gebruikt? Hij is toch goedgekeurd, iedereen vind het toch een fijne foto (ja, incl. ik! Knipoog maar dat had ik al eerder gezegt, werdt alleen een beetje verkeerd begrepen/verkeerd uitgelegd)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:07

Die jij beter vind is juist niet beter
Paard is met 1 voorbeen aan de grond zonder achterbeen Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:09

Dilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:11

runningkawa schreef:
Die jij beter vind is juist niet beter
Paard is met 1 voorbeen aan de grond zonder achterbeen Lachen

ja idd.... best raar naja.....ik had die foto van adel ook maar gevonden dus ik dacht misschien is dat wel iets...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:52

VValar schreef:
Ik heb helaas geen foto waarop het startnummer te zien is. De foto is gemaakt op het NK Eindhoven 2007. Deze combinatie reed mee in de Lichte Tour.

Ze kwam me al bekend voor. Heb die proef gezien en het was een hele mooie ontspannen combinatie. Het zag er allemaal uit alsof het vanzelf ging en zo hoort het toch? Had nog nooit van haar gehoord en ben de naam weer kwijt, maar het paard heette Poco Loco (of Poko Loko).

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:54

@ Hermelientje; dat zou best kunnen. Ik ben het helemaal weer vergeten. Maar misschien kunnen de fanatiekelingen onder ons nu het cijfer gaan opzoeken Haha!

Gooi gewoon nog een foto in de strijd, om het zo ongecompliceerd mogelijk te maken Duivel Welke vinden jullie beter? Zwartje of deze (Patser)?
Afbeelding

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:56

Hermelientje schreef:
VValar schreef:

Ze kwam me al bekend voor. Heb die proef gezien en het was een hele mooie ontspannen combinatie. Het zag er allemaal uit alsof het vanzelf ging en zo hoort het toch? Had nog nooit van haar gehoord en ben de naam weer kwijt, maar het paard heette Poco Loco (of Poko Loko).

Manon Hylckama Vlieg Haha!

En ik ga persoonlijk voor patser, de foto van Poko Loko, vind ik te weinig een echte uitgestrekte draf weerspiegelen. Deze vind ik duidelijker!

*even offtopic: hebben jullie de traversfoto wel eens gezien op de wiki? Daar klopt ook geen vlieg van Haha!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 17-01-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:57

ik vind de outdoor foto net mooier.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:25

Ok duidelijk.

Haha die travers foto klopt ook voor geen meter. Waar is de buiging en stelling gebleven? ..... maar wat dacht je dan van de schouderbinnenwaarts foto, het appuyement in galop, de middendraf of de midden/uitgestrekte galop? Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:28

VValar schreef:
Ok duidelijk.

Haha die travers foto klopt ook voor geen meter. Waar is de buiging en stelling gebleven? ..... maar wat dacht je dan van de schouderbinnenwaarts foto, het appuyement in galop, de middendraf of de midden/uitgestrekte galop? Haha!

Verzamelde draf idem dito hoor Knipoog Maar travers sprong er wel ontzettend uit dat er geen *** van klopt Haha!