Foto voor de arbeidsdraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Foto voor de arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:56

LoveLeandro schreef:
Arielle_ schreef:
Ik ben toenet naar de duinen geweest en heb misschien een geschikte foto?
[img]http://img353.imageshack.us/img353/1273/schemekekeexa1.jpg[/im]

ik vind dit geen goede arbeidsdraf foto. Hij is achter niet echt actief, en hij is wat 'stijf' , laat niet lekker los in het lijf.
Ook zie ik niet een fijne, ontspannen aanleuning. (+ dat hij een klein beetje de onderhals opzet, en 'knikt' in de hals. en hij loopt te diep)
Opzich geen verkeerde foto, maar je ziet dat hij wat gespannen loopt, omdat hij in een andere omgeving is (druk, vrolijk, opgewonden).
Dus echt voor de arbeidsdraf vind ik het niet zo'n goed voorbeeld.

Haha jij bent daar wel goed in eh, overdreven reacties geven.. Zowel het paard als de amazone zijn ontspannen. Overigens loopt hij niet te diep, als je goed kijkt is hij 2 cm verwijderd van de loodlijn.. Nummer 4 op de vorige pagina dat is pas overdreven diep! Hoe kun je op dit stadium van de beweging analyseren of hij actief is? De takt is perfect gelijk! Je kunt je commentaren veel netter uitdrukken vind ik. Nu kom je betweterig en afkrakend over.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:58

Vind dat een leuke foto, maar paard komt niet genoeg vanuit z'n schouder, op dat gebiedt loopt ie wat strak, strak over de benen. (Vat het niet verkeert op, vind het echt een leuk paard en mooie foto, maar denk ik niet duidelijk genoeg...)
Vind dan toch, als ik zou moeten kiezen, nummer 3 en 4 het best.

Maar ik denk dat we niets moeten overhaasten en gewoon nog even moeten wachten op nieuwe foto's, zodat we echt een foto kunnen plaatsen waarvan de basis duidelijk en netjes is.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:13

Tjonge waar gaat dit nog over Rolleyes
Als je al het commentaar hier leest is niemand meer in staat een fatsoenlijke arbeidsdraf te rijden.
Nu al 15 pagina's om een arbeidsdraf plaatje te krijgen, hoeveel pagina's hebben we nodig voor een verzamelde draf, middendraf of uitgestrekte draf!
Doe niet zo moeilijk kies een plaatje (er zijn meerdere goede foto's voorbij gekomen) en klaar!!!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:17

manie schreef:
Tjonge waar gaat dit nog over Rolleyes
Als je al het commentaar hier leest is niemand meer in staat een fatsoenlijke arbeidsdraf te rijden.
Nu al 15 pagina's om een arbeidsdraf plaatje te krijgen, hoeveel pagina's hebben we nodig voor een verzamelde draf, middendraf of uitgestrekte draf!
Doe niet zo moeilijk kies een plaatje (er zijn meerdere goede foto's voorbij gekomen) en klaar!!!

Amen! Het begint langzaam uit te lopen op banaal afkraken.. Erg fijn voor de sfeer en het zelfvertrouwen van de mensen...

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:12

Ik vind die van Arielle niet zo goed, om de redenen die Tara en LL ook hebben genoemd.

Ik vind als ik moet kiezen, nummer 5 van een paar pagina's terug het beste!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 19:22

Ik bedoel het niet om af te kraken, ik heb ook gezegd dat het opzich een mooi plaatje is. Maar het is niet een goede arbeidsdraf. En ik zeg niet zomaar dingen, dus de dingen die ik heb gezegd, daar blijf ik bij. Hij loopt wel te diep, de nek is niet het hoogste punt en je kan zien dat de keelgang gesloten is. Het is maar weinig, maar ik mag het toch noemen?
Bij foto 4 heb ik het ook genoemd, maar die heeft minder spanning op de hals en kaak.
Het paard op foto 2 loopt nog dieper.
Foto 1 niet.

Maar het is niet het enige waar ik op let, het is het hele plaatje.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:42

Afbeelding

wat vinden jullie van mij en marius??vind t wel een fijne foto om te zien,maar ikdenk dat jullie er wel wat dingen aan ikunnen zien,zoals ik zag wordt er streng beoordeeld...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:06

Ik denk niet dat dit de goede foto is voor een arbeidsdraf ; kijk naar het achterbeen waar het neerkomt en het voorbeen;)

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:07

ik vind die van arielle heel erg goed !!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:07

Charlottte schreef:
Ik denk niet dat dit de goede foto is voor een arbeidsdraf ; kijk naar het achterbeen waar het neerkomt en het voorbeen;)

ik snap niet echt wat je bedoelt maar mijn pony loopt niet zo heel ruim,misschien dat dat ermee te maken heeft?of anders een betere uitleg graag Bloos

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:14

Te slechte kwaliteit
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 23-03-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:14

casperrr schreef:
Ik ga voor foto 1

Om een kleine opmerking te geven, iemand zei dat die van mij een koudbloed is, friezen zijn geen koudbloeden. Lachen *LOL*

Dat was ik Knipoog
Ik dacht dat Friezen koudbloeden waren, maar hoe dan ook...
Ze zijn van oorsprong niet gefokt om in de dressuurring te verschijnen. DAt wil niet zeggen dat ze het niet kunnen maar dan moet je als ruiter er wel uit kunnen halen wat er in zit Ja
Jij en je fries als combi zijn zo'n voorbeeld, en bij mij op stal staat er nog zo'n combi Ja

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:16

Charlottte schreef:

en bij die van Arielle_ is dat toch ook niet?snap t niet helemaal maarja hihi

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:19

Een paard hoort op of over zijn hoefsporen van de voorbenen te lopen. Dat doet het paard van Nikilover niet.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:19

nikilover schreef:
Charlottte schreef:

ik snap niet echt wat je bedoelt maar mijn pony loopt niet zo heel ruim,misschien dat dat ermee te maken heeft?of anders een betere uitleg graag Bloos

achterhand moet er veel meer onder

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:20

griebels schreef:
Een paard hoort op of over zijn hoefsporen van de voorbenen te lopen. Dat doet het paard van Nikilover niet.

nee maar die van Arielle_ ooik niet en daar staat dit (of eroverheen gelezen) niet bij? verder vind ik die van Casperrr nog steeds een erg fijn beeld geven,die foto heeft iets

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:26

Ik vind die van PintoNatal het beste...
Niet het mooiste paard (dat is die van Jiill Haha! ) maar wel het beste de arbeidsdraf weergeven Ja

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:33

Ik vind ook die van adnil35 het beste! Die foto van de brabantse. Knipoog

Verder vind ikd e foto van NIkilover te onduidelijk en te ver!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:37

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie weer ontopic gaan? Reageren en kritiek op foto's is prima, maar afkraken is niet de bedoeling.

Daarnaast: voor je een foto plaatst kijk er eerst kritisch naar. Is je foto wazig? Dan is hij al niet geschikt voor de Wiki. Is de houding van de ruiter niet goed? Het paard achter de loodlijn? Komt het paard in verzet? Dan kun je zelf al bedenken dat de foto niet representatief genoeg voor de wiki zal zijn. De foto die je plaatst moet in ieder geval al een verbetering zijn op de foto die er al staat. Anders heeft het niet zoveel nut 'm hier te plaatsen Lachen
Verder wel heel erg bedankt iedereen voor het meedenken!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:47

Overigens heb ik er ook nog 1 gevonden:
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:49

Dat vind ik een prettige foto. Ja

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:51

Deze laatste foto ziet er zeer correct uit...al zie je niet of het achterbeen eerder afgaat dan het voorbeen door de springschoenen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:56

Fijne foto, ondanks dat ie wat achter de LL loopt en achter eerder weg is dan voor. Kijk naar het gewicht op de benen die nog op de grond staan, dan weet je ook welke er eerder weg is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:00

Ik vind het door die springschoen moeilijk te beoordelen.
Maar de rest van het plaatje is wel lekker ontspannen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 21:06

Deze dan??

Afbeelding