Foto voor de arbeidsdraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Foto voor de arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:04

Dat is het nadeel als iedereen er wat van mag zeggen. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:23

Dan moeten we tussen een paar gaan stemmen

Afbeelding
met deze foto waren veel mensen het eens, kom maar op met de anderen

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 12:37

het moeten eigenlijk gewoon meerdere foto's worden. Die foto van Casper (oid) is mooi, maar hij lijkt niet helemaal te sluiten met zijn achterbenen bij zijn voorbenen. En de foto is niet zo heel erg duidelijk. Wel een mooi beeld.
De foto van Jill is ook goed, maar dat paard heeft ruime gangen en hij loopt net een tikkeltje te diep.

Dat vond ik dacht ik de beste foto's.

Die hierboven vind ik niet goed, de nek is niet het hoogste punt, zijn neusje komt teveel terug en aan het voorbeen kun je zien dat hij niet genoeg schoudervrijheid heeft.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:48

Dan deze:

Afbeelding

Lekker vanuit de schouder, lekker actief. Goede aanleuning en amazone zit netjes. Kortom, goede arbeidsdraf. En nee, geen middendraf, anders zou ze die toch niet plaatsen?

Heb bij de foto hierboven het idee dat rechtsvoor nog op de grond staat, daarbij komt dat het paard nu al bijna op de voorhand loopt en als je de horizon recht zet, dan al helemaal.
Verder denk ik wel dat dit paard lekker kan lopen, maar dat het moment niet goed is.

En ééigenlijk lijkt het mij verstandig iemand met veel verstand van paarden (en dan niet de zoveelste trien die een instructeursdiploma heeft) naar de selectie van de drie beste foto's kijkt. Aangezien we hier niet met z'n allen er onwijs veel verstand van hebben. Laten we eerlijk zijn. Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:09

en wat is jullie mening over mijn foto's op pagina 5?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:19

Wat hierboven gezegt werd begin ik me ook wel af te vragen , iedereen is hier nogal kritisch op een foto .. ik denk als je 3 voorbeeld foto's zet met desnoods een kleine commentaar onder , vind ik het wel goed ?

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:02

smeetjoew schreef:
Dan deze:

Afbeelding

Lekker vanuit de schouder, lekker actief. Goede aanleuning en amazone zit netjes. Kortom, goede arbeidsdraf. En nee, geen middendraf, anders zou ze die toch niet plaatsen?

Heb bij de foto hierboven het idee dat rechtsvoor nog op de grond staat, daarbij komt dat het paard nu al bijna op de voorhand loopt en als je de horizon recht zet, dan al helemaal.
Verder denk ik wel dat dit paard lekker kan lopen, maar dat het moment niet goed is.

En ééigenlijk lijkt het mij verstandig iemand met veel verstand van paarden (en dan niet de zoveelste trien die een instructeursdiploma heeft) naar de selectie van de drie beste foto's kijkt. Aangezien we hier niet met z'n allen er onwijs veel verstand van hebben. Laten we eerlijk zijn. Knipoog

Over jills foto.
Misschien was het geen middendraf, maar hij toont wel als middendraf. Ook had de merrie(?) iets meer gedragen mogen lopen.

Verder vind ik dat er een foto moet worden uitgekozen die harmonie en makkelijkheid uitstraalt en waarvan je direct ziet dat het arbeidsdraf is, niet dat je eerst goed moet kijken.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:11

Afbeelding
en dit dan?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:36

ja krijg ook een beetje het idee, dat nu maar 1 of 2 mensen 'het voor het zeggen hebben', en beslissen of de foto goed genoeg is of niet... Verward

't maakt mij niet uit welke foto erop komt, op alle foto's is wel wat aan te merken Slapen
Dan word het een topic zonder einde dus.... want geen een foto is perfect.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:26

De grap is dat iedereen denkt er verstand van te hebben. Haha!
Of dat er als het puntje bij het paaltje komt kennerlijk toch weinig ruiters zijn die een behoorlijke arbeidsdraf kunnen rijden. Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:49

Ik vind eigenlijk alle foto`s wel goed die hier staan.
Dus die van Jill, pintonatal en de stravinky.
Er zijn nu eenmaal veel verschillende paarden die allemaal een verschillende arbeidsdraf hebben.

En natuurlijk zijn de foto`s niet perfect, maar als er dan eindelijk een bijna perfecte wordt geplaatd, dan krijg je weer het commentaar dat dat paard te hoog is afgericht!!
Wat willen we nou?

Verder lijkt het me wel een goed idee om de foto van Jill te vergelijken met de foto die voor de middendraf is uitgekozen.
Is dat verschil wel duidelijk genoeg?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:22

Arbeidsdraf betekend gewoon dat het paard lekker door zijn lichaam loopt en dat hij tijdens deze draf aanleuning heeft en een fijne impuls heeft en dat hij natuurlijk recht door de bak draaft, niet scheef en krom.
Een paar mensen hier willen een perfect hoog ingesteld paard die zijn achterbenen eronder zet als een grand prix paard en spectaculair van voren loopt.
Arbeidsdraf is gewoon een fijne draf waarbij het paard gewoon in een fijne houding loopt.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:23

Afbeelding
?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:27

Wat een leuk beestje is dat zeg, alleen ze heeft geen aanleuning, ze lijkt je hand niet op te zoeken, kan ook een momentopname zijn! Ze loopt lekker ontspannen zeg.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:31

Watch_Me schreef:
Wat een leuk beestje is dat zeg, alleen ze heeft geen aanleuning, ze lijkt je hand niet op te zoeken, kan ook een momentopname zijn! Ze loopt lekker ontspannen zeg.

Is meer een momentje waarop ik m'n teugels wat meegaf.
Maar dankje voor het compliment Ja

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:07

Dus, een arbeidsdraf mag niet lekker actief zijn, maar er wordt wel verwacht dat het gedragen moet lopen? Dat is een erg vreemde combinatie.

Ik stop hier maar mee, aangezien niemand hier een foto goed genoeg vind. Maak eerst zelf maar eens een lijstje met de eisen waar het aan moet voldoen. Ik kan je verzekeren, dat is er geen een! Niet dat veel paarden geen goede arbeidsdraf kunnen, maar er is altijd wat mis met de foto en/of het moment.

Mail Anky en vraag of je haar foto mag gebruiken, als die wél goed genoeg is voor de Bokkers. Rolleyes

Succes en ik zie de foto wel verschijnen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:10

Watch_Me schreef:
Arbeidsdraf betekend gewoon dat het paard lekker door zijn lichaam loopt en dat hij tijdens deze draf aanleuning heeft en een fijne impuls heeft en dat hij natuurlijk recht door de bak draaft, niet scheef en krom.
Een paar mensen hier willen een perfect hoog ingesteld paard die zijn achterbenen eronder zet als een grand prix paard en spectaculair van voren loopt.
Arbeidsdraf is gewoon een fijne draf waarbij het paard gewoon in een fijne houding loopt.

Hmhm, maar als die foto nou gevonden is? Dan wordt er weer gezeken over het feit dat de amazone niet perfect zit en dat het paard té goed is of meer gedragen moet lopen. Sorry hoor, maar ben het een beetje zat. Clown

Oja, de jas mag ook niet te kleurrijk zijn, anders moet men een zonnebril gaan dragen en we houden niet van een regenboogwiki. Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:11

Perfect zul je er geen vinden
Maar als je geen eisen stelt zie je de meest baggere draf momenten voorbij komen van mensen die denken dat het goed is.

Voor mij een voorwaarde van beoordelen
Paard in takt (dus niet leunend op 1 voorbeen)
Niet op de voorhand en waar het achterbeen een even grote driehoek maakt dan het voorbeen.
Niet achter de LL
En ook met rug gebruik.

En die zijn er zeker voorbij gekomen Lachen

En dat vind ik dan zelf belangrijker dan bijv de ruiter die zijn tenen wat naar buitendraait.
Het gaat tenslotte om de arbeidsdraf, niet over het kopje houding.

edit:
smeetjoew, dan reageer je toch niet en zoek je een topic wat je wel leuk vindt? Lachen

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:12

Ik snap het niet echt meer.. nu moet die foto van Zakira weer meer gedragen zijn.. maar als hij meer gedragen was.. wedde dat jullie het dan middendraf vonden Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:13

Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind hem goed hoor!

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:16

Nee oke Huilen van het lachen Ik wil niet zeggen van oehh deze is echt geweldig ( omdat hij van mijzelf is Huilen van het lachen ) en jullie mogen er geen commentaar op hebben maar als hij nu wat hoger ingesteld zo zijn zou hij achter ook wat gezakt zijn en zou het helemaal op middendraf lijken Huilen van het lachen

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:19

Ik heb 2 afbeeldingen kunnen vinden voor een arbeidsdraf.
Helaas is de eerste iets onduidelijk door het paard wat erachter loopt.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen
Afbeelding
Afbeelding

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:56

ik denk dat iedereen er ok bij ma moet blijven denken dat "iedereen" moet kunnen zien dat het een (gewone) arbeidsdraf is en dan kun je een foto nemen waar een paard heel actief en spectaculair loopt maar ik denk dat je uit moet gaan van een gemiddeld paard met een gemiddelde beweging, natuurlijk wel actief.
De foto van Jill is een mooie blz 6, maar naar mijn idee zijn er weinig paarden die in arbeidsdraf deze beweging hebben.
Dit is denk ik het makkelijkst te begrijpen voor de meeste ruiters.
De foto van PintoNatal blz 11 vind ik persoonlijk prettig om te zien.
De 1e foto van Lindy1982 blz 10 vind ik ook niet verkeerd.
De foto op blz 4 van Dauphine is naar mijn idee ook een goede.

Ik hoop dat ik een beetje goed heb neer geschreven wat ik bedoel en dat jullie dit snappen.

Meerdere foto's zou idd goed zijn en daar kan natuurlijk ook een foto voor de wagen of aan de longe enz zitten.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 20:07

Zullen we proberen de moderators te vragen of we meerdere foto's erbij mogen plaatsen? Naar mijn idee zijn er wel een paar goede foto's (en 2 die ik echt wel goed vind, al blijft er altijd wat) geplaatst. Samen vullen ze elkaar aan.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:19

Je kan de keuze ook gewoon overlaten een een wikischrijver.
Hierna niet meer over discuseren die foto is gekozen, en klaar? Lachen