Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sammy1 schreef:dat snap ik,maar er zijn en paar die zeggen dat ze het kunnen,
zou ik echt wel eens graag willen zien,
Romyjuh_Xx schreef:sammy1 schreef:dat snap ik,maar er zijn en paar die zeggen dat ze het kunnen,
Bij mij mag je het wel zien het is eigenlijk zoals galopapyument of hoe je het okik schrijft:P
Romyjuh_Xx schreef:sammy1 schreef:dat snap ik,maar er zijn en paar die zeggen dat ze het kunnen,
Bij mij mag je het wel zien het is eigenlijk zoals galopapyument of hoe je het okik schrijft:P
anneliesdj schreef:Wijken is bedoeld voor stap en draf, in galop is het een oefening die de takt kan verstoren en ook meer negatieve dan positieve resultaten uitlokt.
Het is de bedoeling dat wijken alleen in stap en draf gedaan wordt, het kan wel in galop maar heeft geen meerwaarde, eerder negatieve uitwerking, daarom wordt in de proeven ook geen wijken in galop gevraagd.
runningkawa schreef:Idd...ik deed het al op de springpaarden in de handelsstallen...en dat is nog in de vorige eeuw geweest
smeetjoew schreef:Um, pardon hoor. Maar als je leeeest, dan zie je dat ik het over WIJKEN en APPUYEREN heb. Behoorlijk verschil. Dus, gelieve iets rustiger te reageren.
Daarbij komt dat een pas omdrukken niet slecht is, maar even voor de zogenaamde oefening een diagonaal gaan WIJKEN in galop lijkt me niet helemaal lekker voor je paard. En tja, bij springen is het anders, aangezien die ook wat anders rijden. Maar gezien vanuit de dressuur - hoe ik het ook heb opgevat! - is dit niet correct. Lijkt me.