Valse Knik (+foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Valse Knik (+foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:11

Ik heb miss wel een foto gevonden. Mja, zodrek is het iemand van bokt Nagelbijten / Gniffelen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:12

paard buigt duidelijk op de verkeerde nekwervel. Het probleem met een echte valse knik is juist dat het heel wat lijkt en niks is

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:13

mijn paard deed dit ook toen ze jong was, nu is het wel over maar loopt ze af en toe te diep.. ik heb helaas geen foto.

ze liep dan met haar hoofd op haar borst bijna en ik kon de teugels gewoon los doen.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:14

en waar buigt hij dan verkeerd en heb je dan een foto van hoe het wel hoort waar het paard wel hoort te buigen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:14

die van Joki zie ik ook als enige met valse knik, ziet er ontspannen uit, paard vermaakt zich best, maar heeft verder niks te maken met "aan het been" zijn of nageven.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:15

reinandje schreef:
ik volg dit ook even iemand nog tips om te zorgen dat het paard niet in zijn eigen houding blijft lopen?

Flink gaan rijden aan je been! En dat consequent vol houden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:16

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:17

Ik snap iets niet zo goed,als het paard vanzelf goed ontspannen aan de teugel loopt zonder druk op de teugels , is dat toch geen valse knik ? Want ik heb altijd geleerd dat een paard pas nageefelijk word als de achterhand goed gestuwd wordt . Dus als het paard met een goed achterhand gebruik mooi ontspannen nageefelijk loopt,en de teugels zijn een beetje los,is dit dan geen teken van ontspanning?Als je je paard zonder veel teugelhulpen en zonder druk op de teugels kunt rijden,maar dat hij aan de teugel komt door een goede zit en achterhand,is dat toch juist positief ipv negatief ?

Ik dacht dat 'valse knik' eerder was dat de paarden hun oren niet meer het hoogste punt is maar dat de hals te sterk afgebogen is en dat hij zo een beetje achter de teugel kruipt ?

groetjes

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:18

Misschien deze

Afbeelding
of deze
Afbeelding

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:20

amondi schreef:
die van Joki zie ik ook als enige met valse knik, ziet er ontspannen uit, paard vermaakt zich best, maar heeft verder niks te maken met "aan het been" zijn of nageven.

nogmaals kan iemand mij dan een foto tone van hoe het wel hoort en waar heb dat paard een valse knik dan?

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:21

Ik zie het bij dat paard van joki ook niet helemaal hoor. Paard loopt fijn met een mooi contact en met het hoofd op de loodlijn. Achterhand word naar mijn idee juist prima gebruikt voor zo'n 'normaal drafje'. Hij lijkt goed te sporen. Dus zie het niet helemaal...

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:21

zoek eens op google anky van grunsven op.
volgens mij loopt salinero dan ook heeel vaak in een valse knik..

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:23

even voor de duidelijkheid is de valse knik nu het zelfde als achter de teugel lopen zo komt het wel over op mij

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:24

lovelucky schreef:
Ik zie het bij dat paard van joki ook niet helemaal hoor. Paard loopt fijn met een mooi contact en met het hoofd op de loodlijn. Achterhand word naar mijn idee juist prima gebruikt voor zo'n 'normaal drafje'. Hij lijkt goed te sporen. Dus zie het niet helemaal...

ik ben het met je eens en hij loopt zeker niet achter de teugel vind ik

Joki

bij de valse knik is inderdaad de oren niet meer het hoogste punt maar de 5de of 6de nekwervel. Dit kan door daadwerkelijk achter de teugel te kruipen maar kan ook zoals je bij mijn foto ziet; een heel leuk plaatje dat net echt lijkt en het alleen niet is

JulienSVU

Ik heb het idee dat de foto van Joki het paard nog niet voldoende aan elkaar wordt gereden. Lijkt niet dat de onderlijn erg wordt aangespannen. Maar ik vind het ook moeilijk om het vanaf een foto te beoordelen.
Ik zie de valse knik hier niet.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:26

ik vind die van die fries nog het meest...
daar zie je ook als de ruiter iets losser in de teugels laat. dat t paard dan niet lekker haar hand achter volgt, maar gewoon zo recht en met geknikte hals blijft lopen.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:27

@ joki ik zie inderdaad ja dat niet het punt achte zijn oren het hoogste is maar wat als je paard wat lager wil rijden dan kan zijn nek achter de oren toch ook nooit het hoogste punt zijn

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:27

En die van coby?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:28

Geen valse knik:

Afbeelding

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:30

nou ik vind dat ook geen duidelijke foto zoals het wel moet Pubelia, je kan er weinig over zeggen. Hij loopt op devoorhand en te diep. Je lijkt heel wat gewicht in je handen te hebben, maar daar gaat het hier even niet om.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:33

reinandje schreef:
@ joki ik zie inderdaad ja dat niet het punt achte zijn oren het hoogste is maar wat als je paard wat lager wil rijden dan kan zijn nek achter de oren toch ook nooit het hoogste punt zijn

bij horizontaal evenwicht is het de derde nekwervel als buigpunt. Bij oprichting is het hoogste punt tussen de oren. Bij voorwaarts neerwaarts is het hoogste punt de schoft.

Bij alle vormen van achter de LL rijden weet ik de hoogste punten niet, want ik rijd niet volgens dat systeem

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:34

Het spijt me dat ik het moet zeggen. Maar ik vind het een niet al te goede foto. Hij loopt giga op de voorhand, echt heel erg te sjouwen en te hangen. En daarnaast, sorry, maar ik vind je echt veels te zwaar en te groot voor je haflinger...
Daar gaat het hier weliswaar niet om, maar ik vond het wel belangrijk om te zeggen.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:35

Joki schreef:
reinandje schreef:

bij horizontaal evenwicht is het de derde nekwervel als buigpunt. Bij oprichting is het hoogste punt tussen de oren. Bij voorwaarts neerwaarts is het hoogste punt de schoft.

Bij alle vormen van achter de LL rijden weet ik de hoogste punten niet, want ik rijd niet volgens dat systeem

oke super dit is duidelijk!!!! bedankt!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:37

Afbeelding
hier ging ze er ook achter lopen,
ik weet niet of dit wat is.