Polo

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Polo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:11

Is het misschien een idee om foto's erbij te plaatsen van vooraanzichten van de attributen & kleding? Dus niet alleen van het spel zelf? Ik weet niet of er een bokker polo speelt of regelmatig bij een polo evenement aanwezig is, maar die zou dan zoiets kunnen regelen.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:06

Ldinalover schreef:
Mijn excuses hiervoor!! Ik heb het gewoon uit dat werkstuk document wat nog op de computer stond gekopieerd, en ik heb het nagekeken met de bron die ik erbij gezet heb..
Excuses aanvaard Knipoog

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:18

over de handicap :

de handicap word bepaald door het nivo van de speler.
hoe meer ervaring je heb en hoe veder je komt des te meer handicaps heb je.
een handicap houd in dat bij de 2 teams die spelen , dat 1 team een voorsprong krijgt op eem aantal doelpunten.

hoop dat jullie er wat aan hebben?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:13

Volgens mij moet een polo paard een schofthoogte hebben van minimaal 1.56m...........
Dat is wat ik las in het polo magazine......

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:48

@caballos, ik heb het zojuist even nagezocht, in Argentinie gebruiken ze werkelijkwaar pony's vanaf 1 m50, maar mss is het hier in Nederland anders geregeld.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:52

inge81 schreef:
@caballos, ik heb het zojuist even nagezocht, in Argentinie gebruiken ze werkelijkwaar pony's vanaf 1 m50, maar mss is het hier in Nederland anders geregeld.

polo pony's hebben sommige ook zo'n lengte van 1,50 hoor...

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:16

Ben ik met je eens! Alleen vinden ze hiet in NL 1.56 m de ideale hoogte. Criolloxvolbloed wordt ook wat groter dan 1.50 m. Vroeger in Argentinie speelde men het spel met gewoon de criollo. Ik zal nog weleens even nakijken in het polo blad wat voor vehaal ze nou precies schrijven!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:26

@caballos, had je nog informatie over de pony/paarden gevonden eigenlijk?

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:12

ik weet niet heel veel van polo, maar ik heb ooit eens met iemand gepraat die polopony's reed. Die had het erover dat je een polopony met 1 hand moet rijden omdat je in de andere hand natuurlijk de hamer hebt. In die ene hand heb je dan 2 verschillende teugels. Eentje zit vast aan het bit en eentje aan een soort neusriem. De ene teugel gebruik je om te sturen en de andere om te remmen. Verder zijn deze pony's heel erg gericht opgewichtshulpen. Je rijdt een polopony dus op een heel andere manier dan een gewone engelse pony.
Ik wil op zich wel kijken of ik hierover meer kan vinden, maar ik denk dat het beter is als iemand die zelf polo speelt, of er veel vanaf weet dat even doet.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:36

Aurora3 schreef:
ik weet niet heel veel van polo, maar ik heb ooit eens met iemand gepraat die polopony's reed. Die had het erover dat je een polopony met 1 hand moet rijden omdat je in de andere hand natuurlijk de hamer hebt. In die ene hand heb je dan 2 verschillende teugels. Eentje zit vast aan het bit en eentje aan een soort neusriem. De ene teugel gebruik je om te sturen en de andere om te remmen. Verder zijn deze pony's heel erg gericht opgewichtshulpen. Je rijdt een polopony dus op een heel andere manier dan een gewone engelse pony.
Ik wil op zich wel kijken of ik hierover meer kan vinden, maar ik denk dat het beter is als iemand die zelf polo speelt, of er veel vanaf weet dat even doet.

dat staat toch in dr al in of niet? tevens reageren ze niet alleen op gewichthulpen maar ook door je teugels tegen de nek aan te leggen Lachen

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 11:28

inge81, ik heb je artikel geplaatst Lachen : http://www.bokt.nl/wiki/Polo
Alleen de gegevens omtrent de stokmaat van de paarden/pony's heb ik nog even achterwege gelaten, gezien de onduidelijkheid daaromtrent.
Heb je voor mij wat nadere gegevens omtrent de encyclopedie die je gebruikt hebt? Volledige naam, uitgever, jaar van uitgave, dat soort zaken.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:44

dravergekkie schreef:
dat staat toch in dr al in of niet? tevens reageren ze niet alleen op gewichthulpen maar ook door je teugels tegen de nek aan te leggen Lachen

Kan ik in dit topic toch nergens iets over vinden hoor. Maar ik zal eens kijken in het artikel dat nu op de wiki staat.

in het wiki artikel zie ik het ook niet. Maar de optoming is dus wel anders dan de normale engelse