De Criollo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caballos

Re: De Criollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 12:01

Kijk das nou toppie toppie! Thanks!

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:15

Het is alweer een beetje een oud topic maar ik heb sinds 2 dagen als het goed is een Criollo staan.
Het gaat om een ruin van zeker 1.55m .
Is gezegt dat hij sinds kort vanuit spanje vandaan is gekomen.
ZIjn staart is kort en zijn manen hand breedte en zijn voorpluk weggeschoren.

Worden criollo's ook gebrandmerkt?

En waar kan ik meer informatie vinden over het ras?

Ik zal van de week eventjes een foto plaatsen van hem.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:21

Op de 1e pagina van dit topic vind je al wat informatie over die lengte van de manen + staart ozzie111 Lachen
Wat betreft dat brandmerken: 'Mijn' criollo (x Quarter Knipoog ) heeft ook een brandmerk. Dit gebeurt met heel veel paarden die uit landen als argentinie, spanje etc komen. Die paarden worden gewoon allemaal gebrandmerkt en kunnen dan de boot op.

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:26

okay bedankt dat had ik inderdaad al gelezen en ondervonden met rijden vandaag dat hij nog niet veel kan. En zijn manen zijn handbreedte.
Hij is ook iets onzeker in de omgang.
Het brandmerken is denk ik niet zachtzinnig gedaan want als ik eraan zit vind hij het niet leuk.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:39

Meeste Criollo's die naar Nederland zijn overgevaren zijn erg schuw. Mijne ook: daar was in het begin niets mee te beginnen. Echt bang voor alles. Nu, 6 jaar verder, is het wel een toppaardje geworden, echt het tegenovergestelde van wat ze eerst was Lachen In de omgang een ontzettend betrouwbaar en lief paard, en tijdens het rijden lekker pittig Haha!
Tja, het enige advies wat ik je kan geven: geduld, geduld, geduld, geduld Knipoog Het zal wel wat tijd kosten gaan kosten om je paard overnieuw op te voeden! Zorg voor erg veel wederzijds vertrouwen, kan je ook zeker grondwerk aanraden. En, zodra jij en je paard een redelijk goede band hebben op gebouwd: laat dan zo snel mogelijk ook andere mensen met je paard optrekken!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:26

hey ik ben vorig jaar op vakantie naar de ardennen geweest. daar had ik een western weekend. hier reden ze ook op criollo's!! ben op slag verliefd geworden!! kijk maar op http://www.ranch.be

xxx