Misschien is het ook handig om een klein stukje te plaatsen over Bokt, zodat nieuwe gebruikers niet zo lang hoeven te zoeken naar alles. (met daarin verwijzing naar de FAQ)
Hihi, dit is leuk.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lusitana schreef:Niet lang daarna ben ik zelf verhalen gaan schrijven, die in de meeste gevalen gebaseerd waren op waarheid. Dus alle kritiek daarop is in feite ook kritiek op de paardenmaatschappij in Nederland...
Lusitana schreef:Mijn ex was paardenfotograaf en mijn iegen ponies hebben in en bepaalde periode veel model gestaan. Wie er nu voor Penny werkt ken ik niet.
LCharlotte schreef:
Crisis, hier zijn al ZOVEEL topics over geweest!!
Shadow0 schreef:En de kritiek geldt dan ook niet het blad de Penny volgens mij, maar vooral het effect op jonge meisjes die denken dat er in elke wei een shet staat die gered moet worden, in elke stal een wilde hengst die zij alleen kunnen temmen, en dat je, als je maar hardnekkig genoeg blijft zeuren, je vanzelf op magische wijze een eigen of verzorgpaard krijgt. En dat is soms een beetje vervelend voor de eigenaars van de shetjes, "hengsten" (die in de praktijk vaak geen hengst zijn) en anderen.
Lusitana schreef:Maar waarom in hemelsnaam de naam van het blad daaraan verbonden is, is mij een raadsel, want die gevallen hadden we vroeger ook, vóór het bestaan van het blad. Het fantaseren staat los van het blad.
Ik snap hoe populaire uitdrukkingen onstaan, in mijn tienertijd was een "Eppo" een dom iemand, vanwege iemand die in en TV serie "Eppo" heette.
Er is verder niets aan te doen, maar ik vind dat een en ander wel gescheiden moet worden en ik vind het "Pennykind" een ander onderwerp dan het blad en ik zou het waarderen als het blad niet verder wordt uitgediept in dit topic, dat tenslotte over het fenomeen "fantaserende paardengek" gaat.
Ellende schreef:ik denk dat het verstandig is om een stukje in de wiki te zetten over het blad penny en het fenomeen 'pennymeisje' en die twee te scheiden. De info die Lusitana geeft (informatief blad, afsplitsel van 'Debby' is geschikt voor het eerste, de definitie van een penny van de pennypatrouille voor het tweede.
stef schreef:ik vind het heel pennymeisjes verhaal eigenlijk niet op wiki thuis horen... We hebben idd weleens topics gehad of iemand een verkouden pony kippensoep kon geven... Maar of dat nou serieus was of een SA?
Lusitana schreef:En die naam mag juist weer niet zomaar gebruikt worden, denken jullie daar wel om! Als de uitgever van het gelijknamige blad kwaad wil, hebben jullie een proces aan je broek.