Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jibbel schreef:Dus als de foto van kroonjuweel een fractie van een seconde later was genomen en de 3-hoeken wel gelijk waren geweest, was het wel een prima foto geweest?
Sies schreef:dat ben ik niet met je eens, veel toppaarden gooien de voorbenen weg en de achterhand blijft achter. Bij een correcte uitgestrekte draf strekt de achterhand mee, dit heeft niks met fotomomenten te maken.
VValar schreef:Overigens die witte paard op de pagina hiervoor toont geen middendraf. En al helemaal geen uitgestrekte draf. Het lijkt haast alsof de aanzet tot halsstrekken er is. Dit is een gewone pas die de paard maakt, zeker geen verruimde pas.
VValar schreef:Overigens, op de vorige foto's hebben haast alle paarden dat gelijke driekhoekje (die jullie zo mooi vinden) tussen voor-en achterbenen.
Esperanza schreef:VValar schreef:Overigens, op de vorige foto's hebben haast alle paarden dat gelijke driekhoekje (die jullie zo mooi vinden) tussen voor-en achterbenen.
Ik heb het over paarden die tactmatig niet correct lopen. Kun je duidelijk zien op de foto en heeft niets van doen met momentopnames.
Een paar wat een voorbeen hoog optilt en een achterbeen wat amper van de grond komt geeft aan dat het achterbeen te weinig doet.
Dydy schreef:ik ben benieuwd wat jullie van die uit gestrekte draf vinden van mij en me paard ( die mooie bonte)
VValar schreef:Sies schreef:dat ben ik niet met je eens, veel toppaarden gooien de voorbenen weg en de achterhand blijft achter. Bij een correcte uitgestrekte draf strekt de achterhand mee, dit heeft niks met fotomomenten te maken.
Uiteraard hebben sommige paarden een trager achterbeen dan anderen. Maar vroeger of later moet dat achterbeen toch echt meekomen, anders valt zo'n paard omEn over juist dat moment heb ik het. Als je (bij elke bewegingsvorm) een fractie te snel of te laat bent, heb je een vertekend -of niet compleet beeld- van de bewegingsafwikkeling.
Sies schreef:Dydy schreef:ik ben benieuwd wat jullie van die uit gestrekte draf vinden van mij en me paard ( die mooie bonte)
ook Piet moet haar achterhand nog iets meer meenemen.