foto voor uitgestrekte draf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: foto voor uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:46

Dus als de foto van kroonjuweel een fractie van een seconde later was genomen en de 3-hoeken wel gelijk waren geweest, was het wel een prima foto geweest?

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:47

Jibbel schreef:
Dus als de foto van kroonjuweel een fractie van een seconde later was genomen en de 3-hoeken wel gelijk waren geweest, was het wel een prima foto geweest?

Nee, op moment van strekken moeten de driehoeken gelijk zijn, bij deze beweging komen de driehoeken ook niet op later moment gelijk.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:48

Bij de meeste foto´s is het zo dat de draf niet meer symmetrisch is. Dus het voor standbeen staat nog maar het achter standbeen is al van de grond. Dus is de bewegingsafloop niet correct. Dit nog ter aanvulling op het feit dat idd het voorbeen niet achter zijn oren moet zijn als het achterbeen amper van de grond komt. Geen correcte uitgtestrekte draffen dus!

@Jibbel Heetft niets te maken met een fractie later, kijk maar eens goed naar de standbenen achter is al van de grond, voor staat nog....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:51

Ja, ik zie het! Dat was me niet echt opgevallen door de letters die er doorheen staan! Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:51

Afbeelding
Dit is vrij correct qua achterbeen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:02

Nagelbijten / Gniffelen Sorry hoor, maar vind dat nou niet bepaald het toonbeeld voor een correcte uitgestrekte draf.

Het heeft vaak alles met momentopnames te maken. Want denk maar niet dat de meeste paarden die op LT niveau of hoger lopen, de achterhand er niet bij hebben zitten! Vaak had je de foto net een fractie eerder of later moeten maken, en dan was de afstand tussen voor-en achterbenen gelijk geweest. Ik zou me niet zo blind staren op die mooi gekleurde driehoekjes. Die geven niet altijd een goed gereden uitgestrekte draf aan.

Overigens, op de vorige foto's hebben haast alle paarden dat gelijke driekhoekje (die jullie zo mooi vinden Knipoog ) tussen voor-en achterbenen.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:04

dat ben ik niet met je eens, veel toppaarden gooien de voorbenen weg en de achterhand blijft achter. Bij een correcte uitgestrekte draf strekt de achterhand mee, dit heeft niks met fotomomenten te maken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:05

Overigens die witte pony op de pagina hiervoor toont geen middendraf. En al helemaal geen uitgestrekte draf. Het lijkt haast alsof de aanzet tot halsstrekken er is. Dit is een gewone pas die de pony maakt, zeker geen verruimde pas.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:07

Sies schreef:
dat ben ik niet met je eens, veel toppaarden gooien de voorbenen weg en de achterhand blijft achter. Bij een correcte uitgestrekte draf strekt de achterhand mee, dit heeft niks met fotomomenten te maken.

Uiteraard hebben sommige paarden een trager achterbeen dan anderen. Maar vroeger of later moet dat achterbeen toch echt meekomen, anders valt zo'n paard om Knipoog En over juist dat moment heb ik het. Als je (bij elke bewegingsvorm) een fractie te snel of te laat bent, heb je een vertekend -of niet compleet beeld- van de bewegingsafwikkeling.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:07

VValar schreef:
Overigens die witte paard op de pagina hiervoor toont geen middendraf. En al helemaal geen uitgestrekte draf. Het lijkt haast alsof de aanzet tot halsstrekken er is. Dit is een gewone pas die de paard maakt, zeker geen verruimde pas.

Het gaat hier om het meenemen van het achterbeen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:09

Is dat paard van jou soms? Omdat je mijn 'pony' in paard hebt veranderd? Hoop niet dat ik een teer punt heb geraakt hier Nagelbijten / Gniffelen

Bekijk mijn andere post nog maar eens Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:11

VValar schreef:
Overigens, op de vorige foto's hebben haast alle paarden dat gelijke driekhoekje (die jullie zo mooi vinden Knipoog ) tussen voor-en achterbenen.

Ik heb het over paarden die tactmatig niet correct lopen. Kun je duidelijk zien op de foto en heeft niets van doen met momentopnames.

Een paar wat een voorbeen hoog optilt en een achterbeen wat amper van de grond komt geeft aan dat het achterbeen te weinig doet.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:12

Esperanza schreef:
VValar schreef:

Ik heb het over paarden die tactmatig niet correct lopen. Kun je duidelijk zien op de foto en heeft niets van doen met momentopnames.

Een paar wat een voorbeen hoog optilt en een achterbeen wat amper van de grond komt geeft aan dat het achterbeen te weinig doet.

dat bedoel ik

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:13

ik ben benieuwd wat jullie van die uit gestrekte draf vinden van mij en me paard ( die mooie bonte Knipoog )

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:15

Dydy schreef:
ik ben benieuwd wat jullie van die uit gestrekte draf vinden van mij en me paard ( die mooie bonte Knipoog )

ook Piet moet haar achterhand nog iets meer meenemen.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:17

VValar schreef:
Sies schreef:

Uiteraard hebben sommige paarden een trager achterbeen dan anderen. Maar vroeger of later moet dat achterbeen toch echt meekomen, anders valt zo'n paard om Knipoog En over juist dat moment heb ik het. Als je (bij elke bewegingsvorm) een fractie te snel of te laat bent, heb je een vertekend -of niet compleet beeld- van de bewegingsafwikkeling.

Dat achterbeen moet DIRECT meekomen, anders is de takt uit de gang weg.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:18

Sies schreef:
Dydy schreef:

ook Piet moet haar achterhand nog iets meer meenemen.

Dit klopt zeer zeker ben ik het mee eens! Lachen
Toen had ik haa net een maandje of 3 4 en we zijn er flink op aan het oefenen als ik nu een uitgestrekte draf erbij haal .. gaat het echt goed!
Helaas nog geen foto's Scheve mond

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:18

Is er nou geen een paard te vinden met een correct uitgevoerde middendraf. Misschien kan iemand een mooi paard schilderen of tekenen en dan een foto er van maken Knipoog

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:20

Afbeelding

wel een hele foute Clown

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:22

ik heb ook nog deze.. maar is niet zo heel duidelijk :
Oh en me houding is om te huilen Verdrietig
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dydy op 16-01-08 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:22

Sies, dat soort foto's zijn er genoeg te vinden....
ook van GP combinaties...
daarom is het jusit zo moeilijk het perfecte plaatje te vinden... anders was dit topic geen 10 pagina's lang geworden...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:46

Leuke vlekken Dydy! Maar juist aan dit beeld zie ik dat er nog wel het één en ander kan verbeterd worden. Maarja, als zelfs de GP ruiters het niet goed doen, dan zullen wij het ultimate plaatje nooit bereiken Haha!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:54

Dankje!
Ja er moet nog veelverbeterd worden maar toen had ik haar nog maar 2 maanden zelfs! haha..
ik vindt het wel goed voor als je nog neit echt alle knopjes heb gevonden enzo .. het gaat nu ook veel beter en hoop over eentijdje een mooie foto voor de wiki te hebben! haha

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:56

Heel hard oefenen en elke dag een fotograaf langs de kant hebben staan Haha! Dan heb je zeker weten op tijd om een mooie foto te schieten wanneer het goed gaat Knipoog

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:57

Tuurlijk wel. Het is onzin dat het perfecte plaatje niet te vinden is. Er zijn er al wel een paar voorbij gekomen in dit topic. Pest is alleen dat ie ook nog zonder copyright moet zijn. En liefst ook nog als het niet te veel gevraag is... ook nog van goeie kwaliteit.

Ik zie liever een iets minger hoge africhtingsgraad, dan een tactmatig fout plaatje. En die zijn er gerust wel. Maar waarschijnlijk maar weinig in de huidige GP. Heeft meer met de huidige manier van jureren te maken dan met het feit of wij dat gaan bereiken. Omdat ze zo rijden in de GP maakt het nog niet correct!