Foto voor de arbeidsdraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: Foto voor de arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:23

Ik vind de foto met 'het rode jasje' een erg geschikte foto! al vind ik het wel jammer dat je de hals niet heel duidelijk ziet.

verder heb ik ook nog een paar fototjes op de pc staan en wieweet zien jullie er wat in.
Afbeelding
erg correct maar jammer dat er net een wending word ingezet(kleine buiging in de hals te zien)
Afbeelding
Ook erg fijne foto alleen uit een niet echt ideale invalshoek

ik heb nog andere foto's op een andere computer staan dus die zal ik ook wel eventjes opzoeken en plaatsen! succes trouwens met het zoeken van De juiste!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:28

Citaat:
Nou nou nou.. voel je je achtergesteld?
Als jij perse ijslander of fjorden of whatever foto's wilt zien, begin je toch een ijslander wiki?

Misschien kun je volgende keer iets beter op je (gefrustreerde) woorden letten Lachen

Ik voel me niet achtergesteld hoor, zeker niet. Vind mijn IJslander veel leuker dan een dressuurpaard. Op mijn woorden letten? Ik blijft toch beleefd en netjes?

Een IJslanderwiki? Hahaha nee hoor...maar het valt me wel op dat op de Wiki alleen maar dressuurpaarden staan in beweging en geen "normaal" paard...dat vind ik gewoon erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:30

Niks aan te doen! Gooi een balletje op.. en anders klaar.

Niet zo tof van je om hier gal te spuwen over dressuur ruiters of paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:30

Ras speelt helemaal niet mee.
Als het maar duidelijk is dat het arbeidsdraf is.
Maar een goede arbeidsdraf is wel over de rug met een fijne aanleuning en voldoende actief.
En dat zie je dan eerder (lees dus niet altijd zo) bij mensen die meer aan het trainen zijn richting de sport

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:37

@ShannaY

ik spuug helemaal geen gal over dressuurpaarden hier in dit topic. Zeg alleen dat het me opvalt dat op de Wiki veel dressuurpaarden staan ipv gewone paarden.

@ Runningkawa

ik snap dat paarden die wedstrijdgericht getraind worden wel betere aanleuning enzo hebben...Daar ben ik me ook bewust van. Maar "gewone" paarden die goed getraind worden en waar (bijna) alles klopt kunnen dan toch ook best op de Wiki? Dat bedoel ik te zeggen Knipoog

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:45

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:12

_Skess_ schreef:
@ Runningkawa

ik snap dat paarden die wedstrijdgericht getraind worden wel betere aanleuning enzo hebben...Daar ben ik me ook bewust van. Maar "gewone" paarden die goed getraind worden en waar (bijna) alles klopt kunnen dan toch ook best op de Wiki? Dat bedoel ik te zeggen Knipoog

Dat kan wel zo zijn, maar de gewone warmbloed KWPNers tonen over het algemeen een iets representatievere gang dan de andere rassen. Daarbij komt kijken dat de wedstrijdruiters het meest bezig zijn met dat soort dingen. Ik moet bekennen dat ik nog nooit een dressuurijslander heb gezien, laat staan op een wedstrijd.

Daarbij komt dat Ijslanders, Friezen en Tinkers een heel andere bouw hebben dan KWPNers. Omdat het grootste gedeelte van de ruiters en amazones in Nederland - en op Bokt - een KWPNer onder hun kont hebben, zou ik eerder gaan voor een duidelijke KWPNer draffoto, dan voor een Ijslander draf. Ook al is het nog zo correct.

Tja, das mijn mening. Maar jouw omschrijving 'te erg voor woorden' vind ik nou ook een beetje ver gaan. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:25

Hahahhaha heb je wel eens IJslanders of friezen zien draven? Die draven soms beter dan een KWPN-er hoor Knipoog Sommige KWPN-ers kunnen voor geen meter draven en andere rassen juist wel.

Het hoeft toch niet gelijk een dressuur IJslander te zijn? Een IJslander hoort net als een ander paard correct te kunnen draven hoor en wordt net als een ander paard nageeflijk over de rug gereden..

En wat maakt de bouw nou uit? KWPN-ers hebben toch ook niet allemaal dezelfde bouw? Mag ik niet hopen trouwens...

Maar goed einde discussie...Meningen verschillen nu eenmaal en wil geen ruzie Knipoog
hier wat plaatjes als bewijs dat ze wel prima kunnen draven Lachen

Afbeelding
bron nordurland.is
Laatst bijgewerkt door Coconut op 20-03-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:29

JAAAHAAAAAAAAAAA... nu weten we het wel.

Je snapt het gewoon nog niet helemaal, maakt niet uit..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:30

kinderachtige reactie van jou zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:30

Citaat:
Maar "gewone" paarden die goed getraind worden en waar (bijna) alles klopt kunnen dan toch ook best op de Wiki? Dat bedoel ik te zeggen

Van mij mogen ze daar dan ook gewoon staan Lachen
Ik geloof niet dat het een warmbloed wiki is Lachen

Maar vaak zie je dan net wat eerder minder impuls oid...dan valt het af Lachen
Maar als hetin orde is zie ik het probleem niet.

Dus ik zou zeggen plaats een duidelijke foto ervan Lachen
Nu ben ik geen wiki mod oid, maar zo denk erover Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:32

Jij snapt me Runningkawa Lachen Er staan ook andere rassen op de wiki bij rassen dus denk niet dat het een warmbloed wiki is Knipoog

Vind dit plaatje trouwens ook mooi, lekker ontspannen en ruiter zit ook netjes. Wel van internet geplukt trouwens. Bron is hcstalgroenraven.nl

Afbeelding

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:34

Is zeker een nette foto skess...maar ik zou het niet op wiki plaatsen ivm het contact verlies bij de teugels.
Laatst bijgewerkt door M_Vainqueur op 20-03-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Dat is waar, maar ik vind het eigenlijk wel positief. Paard loopt in een nette houding, maar toch lekker ontspannen. Vind het juist wel een fijn beeld geven.

Anoniem

Skess, je laat zelf een foto zien van een paard dat in tuig staat aan de longerlijn, dan begrijp je toch wel dat die niet bruikbaar is?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:35

Snap ik, maar die was puur als voorbeeld voor de draffoto. Stond er ook bij Knipoog Heb ook veel draffoto's gemaakt op Jumping Amsterdam, moet die nog krijgen van mijn vriend via de computer. Misschien zit er wat bruikbaars bij Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:45

Afbeelding
Sjoert heeft hem ook waar de afgezakte bandage is weggewerkt.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:47

Met de bouw bedoel ik geen doorgezakte rug oid. Bekijk maar eens goed standfoto's van Friezen, Ijslanders etc. Dan zul je het zien. Toch wel een beetje logisch dat je snapt dat ik bedoel dat ze anatomisch net even wat anders in elkaar zitten? Dan bedoel ik niet dat ze 5 benen hebben ofzo, maar gewoon qua houding en manier van lopen.

Er zijn heus wel veel Friezen, Ijslanders en andere rassen die beter kunnen lopen dat de meeste KWPNers, maar dat wil dan toch nog niet zeggen dat deze dan automatisch ook het meest representatieve voorbeeld van een arbeidsdraf tonen?

De foto van Nordurland vind ik bijvoorbeeld echt bagger, als ik dat mag zeggen. Het oogt spectaculair, maar zou je, als je er doorheen kijkt dat dit geen rijfoto is, kunnen zeggen dat deze representatief is voor een arbeidsdraf? Niet echt. Kun je zeggen dat dit een goede draf is? Ja. Dit is wrs de draf voor een ander ras. Ik zeg ook helemaal niet dat het een foute draf is, maar dat deze zich niet goed voordoet als algemene draf.

En tja, wat is algemeen. Clown Dat is nou net jouw punt. Knipoog Ik snap je ook wel, maar ik blijf erbij dat ik een apart ras niet helemaal 'goed genoeg' vind voor een wiki arbeidsdraf artikel.

Zou jij een correcte tölt van een KWPNer - als er een was die het kon - in het Wiki artikel voor tölt neerzetten? Neetoch. Clown

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:48

Afbeelding

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:25

Vind de foto van pansor niet goed, horizon is naar beneden, paard valt op de voorhand, ruiter trekt haar hakken op.

Vind de foto van Karin wel erg fijn, ook al loopt het paard een tikkie achter de loodlijn, de foto straalt wél activiteit uit, de achterhand is goed actief en het paard heeft een nette aanleuning.

De foto van jill vond ik ook erg mooi. Dat gezanik over een rode jas gaat werkelijk nergens meer over. ben het vaak met je eens bregje maar dát gaat nergens meer over. het is gewoon een fijne foto, klaar.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:32

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:53

Afbeelding

mooi actief, ruiter zit netjes , en goed op de loodlijn
1 nadeel uit de verkeerde hoek genomen Huilen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:59

Goe mensen, geen ruzie maken Knipoog
Ik snap Skess' punt volledig, zou ook graag een ander type voorbij zien komen. Met een nette draf natuurlijk Tong uitsteken
Punt is wel dat statistisch gezien er meer kans is op een nette draf van een warmbloedpaardje dan laten we zeggen, een fjord. Niet banketstaaf bedoel, alsjeblieft zeg, heb mn draver zelfs in de groep gegooid Knipoog

Zullen we anders een lijstje maken met eisen?
- kwalitatief goede foto (scherp, goede hoek, duidelijke kleuren enz.)
- actief achterbeen
- nette zit ruiter
-
Vul maar aan...

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:06

love_u schreef:
Afbeelding

mooi actief, ruiter zit netjes , en goed op de loodlijn
1 nadeel uit de verkeerde hoek genomen Huilen

-Kwaliteit niet zo goed, verkeerde hoek etc.
-Moet activer
-Pony loopt op de voorhand
-Amazone moet zich langer maken, hakken uitdrukken, meer rechtop etc.
-Pony loopt wat 'douwerig'

Dus geen geschikte foto,
Sorry...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:53

- Foto moet kwalitatief goed zijn (Mijnalbum is ook goede kwaliteit! - Kan ik namelijk zo fiksen. )
- Liefst een foto van opzij, anders schuinvoren.
- Amazone moet netjes zitten; dat de hakken niet helemaal perfect zijn maakt niet uit. - Stamoment daarentegen wel
- Aanleuning, lengte vd teugels en -beugels moeten redelijk tot goed zijn
- Paard moet actief ogen, lekker van achteren naar voren
- Neus moet op loodlijn (liefst íetsjes ervoor nog. Een klein beetje erachter is niet zo'n punt)
- We gaan niet zeiken over kleding, kleur of ras van het paard.

Als je dit erdoorheen haalt; komt er bij mij het volgende resultaat uit:

Afbeelding

Afbeelding

Waarbij de allergrootste voorkeur uitgaat naar foto 2.