Foto voor schouderbinnenwaarts! Stemmen tot 10 april 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke foto vind jij het meest geschikt voor de Wiki?

Poll eindigt op

Foto 1
40 (11%)
Foto 2
30 (8%)
Foto 3
86 (24%)
Foto 4
14 (3%)
Foto 5
137 (39%)
De huidige foto
44 (12%)

Totaal aantal stemmen: 351

Petrichor

Re: Foto voor schouderbinnenwaarts! Stemmen tot 10 april 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:09

LoveLeandro schreef:
Nee, ze hebben toen gekozen om 2 verschillende foto's te plaatsen, 1 bij het ene artikel, en 1 bij het andere.
Idd raar dat die ene foto hier ook weer bij staat..

Je bedoelt dat het raar is dat foto 3 er weer bijstaat neem ik aan toch?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:15

waarom is er eigenlijk gekozen om bij het wijken 2 verschillende foto's te zetten. en bij de andere zijgangen het maar bij 1 foto te houden?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:21

ja, ik bedoel idd foto 3

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:35

Het zit zo: oorspronkelijk stond de foto die 'de huidige foto' genoemd wordt bij de artikelen Zijgang (http://www.bokt.nl/wiki/Zijgang#Schouderbinnenwaarts) en Hoe schouderbinnenwaarts (http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_schouderbinnenwaarts). Op 9 maart geeft Wikischrijver Patsur in dit topic aan de foto die nu 'foto 3' heet op de Wiki te zetten. Wat gebeurd is, is dat in het artikel Hoe schouderbinnenwaarts de 'huidige foto' wel is vervangen door 'foto 3', maar in het artikel Zijgang niet. Daarom staan er nu 2 verschillende foto's. Omdat mij niet duidelijk was wat er mis was met de huidige foto heb ik op 10 maart in dit topic gevraagd of iemand mij dat uit kon leggen. Hier kwam echter geen reactie op. Vandaar ook over de schouderbinnenwaartsfoto's een poll. Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:55

Ik was het weer Vork Ik denk dat het makkelijk is als we een foto van opzij en van voren plaatsen.. Kunnen evt samenvoegen, zodat de foto's als 1 afbeelding naast elkaar komen te staan..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:48

sronnie schreef:
Ik hoop dat ook al heeft foto 5 de meeste stemmen deze niet gebruikt wordt, de houding van de ruiter en daarbij dus ook de hulpen zijn nu niet echt een goede weergave van hoe je SB hoort te rijden.

Want dan zouden we natuurlijk compleet het doel van een poll voorbij gaan, als het meeste stemmen gelden is Gestoord .

Ik ben het ermee eens dat hij niet goed word uitgevoerd, geen twijfel over mogenlijk. Máár dan had deze foto maar niet beschikbaar moeten staan als keuze. Wat er nu gedaan kan worden is 2 dingen. OF de keuze van de bokker word gerespecteerd, en dat houd in dat deze foto geplaatst word. OF het word niet gerespecteerd, en dan vraag ik me af waarom dit topic nog bestaat.

shoot me, k zal wel weer half bokt over me heen krijgen

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:51

Ik vind de huidige foto het beste beeld geven van een goede Sb, foto 2 geeft een sb op 4 sporen aan, en naar mijn beleving is dit nog altijd op 3 sporen.

Verder zou ik foto 1 ook nog een goede optie vinden omdat deze van voren een heel goed beel dan Sb geeft.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:53

Ik vind de wiki niet iets dat op een populariteitskwis moet lijken. En het feit dat een foto de meeste stemmen krijgt zegt mij nog helemaal niets, zeker aangezien ik bepaald niet onder de indruk ben van het rijtechnische niveau op bokt. En daarmee doe ik geen uitspraak over de foto's, maar wel over de waarde van de poll voor mij.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:56

Ik mag ook hopen dat foto 5 niet wordt geplaatst.
Ik vind wel dat de foto's die beschikbaar worden gesteld voor de poll op zijn minst een verbetering moeten zijn tov. de huidige foto, en foto 5 is echt in de verste verte géén schouderbinnenwaarts. Het is gewoon een leuk paardje die zn benen net wat hoger optilt dan de rest, waardoor er waarschijnlijk lekker veel penny's op hebben gestemd.

Als je dan toch een poll maakt doe het dan in elk geval met foto's die de huidige verbeteren, en het liefst ook nog een goude SBwaarts laten zien, en deze foto doet dat geen van beide.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:06

We gaan niet uit van het principe 'meeste stemmen gelden'.
Het commentaar wat jullie hier in het topic geven nemen we, mits goed onderbouwd, ook mee.
Dus wanneer een foto de meeste stemmen heeft, maar volgens goed onderbouwd commentaar niet geschikt bevonden wordt zal deze ook niet geplaatst worden Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:11

als het een slechte foto is, waarom issie dan als keuze beschikbaar?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:41

Omdat de foto's die ik in de poll geplaatst heb de foto's zijn die jullie als gebruikers geschikt vinden.
Ik ben daarin objectief en maak zelf de keuze dus niet. Alleen de foto’s waarvan duidelijk naar voren kwam, bij het plaatsen van de foto’s, dat ze niet geschikt waren staan niet in de poll. De andere foto's wel.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:43

Op foto 5 heb je niemand de kans gegeven een reactie te geven, en hem wel in de pol geplaatst.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:47

Foto 5 zal het ook niet worden, bij de mods is al bekend dat er veel pennymeisjes op die foto stemmen. Nog geen een van al die stemmers heeft een goed onderbouwt commentaar gegeven waarom die foto de beste is.

Terwijl hier meermaals om gevraagd is.
Bij de mods is nu bekend waarom dat geen geschikte foto is. en zover ik weet zijn ze het daar helemaal mee eens. Het is gewoon een foute SB. Beetje schuin op de hoefslag lopen en ruiter geeft de verkeerde hulpen.

Nog niemand die die fouten ontkracht heeft met zijn of haar commentaar Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:49

Omdat iedereen vroeg wanneer er eindelijk eens knopen doorgehakt zouden worden. Er werden alleen maar foto’s geplaatst en weinig actie ondernomen. Dus we hebben de knoop doorgehakt, ik heb bij de topics waar redelijk veel foto’s geplaatst zijn er wat foto’s uitgefilterd en die in een poll gezet. De reden dat foto 5 er ook bij staat is omdat er geen kans is geweest hier commentaar op te geven en dit op deze manier nog wel mogelijk is. Nogmaals: meesten stemmen wil niet zeggen dat de foto geplaatst wordt. Maar dan moet er wel onderbouwd commentaar zijn. Wat er nu dus ook geplaatst wordt. OK dan!

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:00

*ik ben nu bezig met stukje typen*

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:26

Ik ga hierna niet meer reageren in dit topic maar wil er nog wel wat over zeggen:

Let voortaan op het commentaar wat je geeft, er zijn hier dingen gezegd die kwetsend zijn.

Over het 'rijtechnische' commentaar:
- Buitenbeen wordt niet afgestoken, voet wijst naar buiten, maar afsteken is anders. (logisch he, met maatje 43/ 44 Lips are sealed )
- Er wordt zeker niet aan de teugels getrokken en naar achtergehangen, misschien licht naar achter, maar hangen, nee.
- Paard loopt los door zijn lijf, had misschien iets meer opgericht mogen lopen, maar wat wil je bij een 6-jarige!
- Men kijkt (lijk mij) op de Wiki om te zien HOE een SB eruit kan zien, welk beeld het kan geven, niet om te kijken hoe je een paard een perfecte SB moet laten lopen, daarvoor moet je gewoon een instructeur langs de kant hebben.
- Het geeft in mijn ogen een rustig beeld met genoeg swung, zonder gepluk oid in de mond.
- Dat deze foto zoveel stemmen krijgt betekent dus dat de 'penny's' het de duidelijkste foto vinden, dat is toch wat we willen? Een foto die de meesten duidelijk vinden?
- En ja, de achtergrond geeft rust, dat is gewoon mooi meegenomen voor zo'n foto.

Veel plezier met z'n allen en kijk maar wat jullie doen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:34

Ik kan geen kwetsende berichten vinden hoor. Alle foto's worden bekritiseerd en dat is iets heel anders dan kwetsen. De BESTE foto moet op de wiki komen, dus niet een foto die iets laat zien wat 'in de richting' komt van hoe een SB eruit kan zien. Het moet gewoon een zo goed en duidelijk mogelijk beeld geven.
Daarbij heb jij op de foto je binnenbeen naar achter en je buitenbeen naar voren en dat ís geen correctie SB hulp. Dus ja, je steekt je buitenbeen wél naar voren.
Je handen heb je best heel hoog en het lijkt alsof je er mee terugwerkt. Op de huidige foto heeft de amazone haar handen netjes voor zich.
Oja en dat over dat 'penny's', daar ga ik verder niks over zeggen. Het lijkt me wel duidelijk (ook uit voorgaande berichten) dat zij wel kunnen dénken dat het de duidelijkste foto is, maar je kunt zoiets helemaal niet beoordelen als je niet eens weet hoe een correcte SB eruit hoort te zien Nagelbijten / Gniffelen .

Ik denk niet dat je je teveel aangevallen moet voelen, omdat het toevallig foto's van jou zijn. Jij bent van mening dat het de beste foto is, nou wij zijn het daar gewoon niet mee eens. Dat is niets persoonlijks, gewoon het objectief beoordelen van een foto.
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 08-04-08 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:36

Goed gesproken sjaantje, ben het volledig met je eens.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:46

Zal ik dan ook maar ff reageren in dit topic....

De huidige foto en foto 1 vind ik het dichtste in de buurt komen van een schouderbinnenwaarts! Al vind ik het bij foto 1 jammer dat de amazone scheef zakt en d'r binnenbeen optrekt!
Foto 2 vind ik geen schouderbinnenwaarts. In mijn ogen is die nog altijd op 3 sporen en dit zijn er duidelijk 4!
Foto 3 en 4 waren misschien wel geschikt geweest als ze recht van voren genomen waren. Op deze manier is niet te zien of het paard nu op 3 of 4 sporen loopt en dat lijkt me toch wel zeker belangrijk!
Foto 5 stoor ik me nog het meeste aan! Amazone kantelt volledig met d'r binnenhand en het ziet er erin getrokken uit. Het is misschien niet zo maar op deze manier wek je wel je wel de gedachte op dat je een schouderbinnenwaarts rijdt door hem met je binnenteugel opzij te trekken.

Ik lees al een tijdje mee en begin me dus ook daadwerkelijk af te vragen WIE hier nu de penny is? Bedoel je mag toch wel verwachten van iemand die aan het rijden van een schouderbinnenwaarts toe is inmiddels wel weet hoe je je handen wel en niet mag houden?! Verward.

Ik kies dus voor de huidige foto. Ok, het ziet er misschien niet zo spectaculair uit maar hij is wel correct en daar gaat het toch om?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:47

Goed uitgelecht Chantal!
Ik vind idd ook dat de beste foto in de wiki moet.
En dat is misschien ook niet altijd even makkelijk, want de een vind die foto het best en de ander vind weer een andere foto het best.

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:00

Kun je nog foto's aanleveren? Of staat het vast dat 1 van de gegeven foto's het gaat worden?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:35

Nieuwe foto's zijn altijd welkom, toch? Lachen
Als er een betere foto is, is iedereen blij Haha!

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:50

Misschien is dit iets?
Afbeelding

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:08

happyness schreef:
Zal ik dan ook maar ff reageren in dit topic....

De huidige foto en foto 1 vind ik het dichtste in de buurt komen van een schouderbinnenwaarts! Al vind ik het bij foto 1 jammer dat de amazone scheef zakt en d'r binnenbeen optrekt!
Foto 2 vind ik geen schouderbinnenwaarts. In mijn ogen is die nog altijd op 3 sporen en dit zijn er duidelijk 4!
Foto 3 en 4 waren misschien wel geschikt geweest als ze recht van voren genomen waren. Op deze manier is niet te zien of het paard nu op 3 of 4 sporen loopt en dat lijkt me toch wel zeker belangrijk!
Foto 5 stoor ik me nog het meeste aan! Amazone kantelt volledig met d'r binnenhand en het ziet er erin getrokken uit. Het is misschien niet zo maar op deze manier wek je wel je wel de gedachte op dat je een schouderbinnenwaarts rijdt door hem met je binnenteugel opzij te trekken.

Ik lees al een tijdje mee en begin me dus ook daadwerkelijk af te vragen WIE hier nu de penny is? Bedoel je mag toch wel verwachten van iemand die aan het rijden van een schouderbinnenwaarts toe is inmiddels wel weet hoe je je handen wel en niet mag houden?! Verward.

Ik kies dus voor de huidige foto. Ok, het ziet er misschien niet zo spectaculair uit maar hij is wel correct en daar gaat het toch om?

Ik sluit me volledig aan bij die bovenstaande. De huidige foto en foto 1 zijn misschien niet spectaculair, maar wel correct en fijn. Ook doordat ze van voren genomen zijn kun je zien op hoeveel sporen de oeffening is en dat is nou juist een belangrijk deel van deze oeffening.

Foto 5 vind ik ook een slecht voorbeeld en zoiets hoort niet op de WIKI thuis. De gegeven hulpen op de foto zijn niet correct en dat geeft juist het beeld dat je met veel toeters en bellen ook met slecht uitgevoerde oeffeningen er ook komt. De beenhulpen zijn niet correct en er wordt flink aan de teugels getrokken. Daarbij kijkt de amazone niet de goede kant op en verplaatst dus ook haar gewicht niet goed. (Maar dat is bij alle foto´s helaas fout.) Voor het uitvoeren van een perfecte SB heb je toch een instructeur nodig aan de zij lijn? Zou niet best zijn...staan we straks allemaal met een instructeur in de bak bij het inrijden....