LetsgoKelly: Ik heb het volgende gevonden over het dually halster: http://www.bokt.nl/wiki/Bitloze_optomin ... ing_halter Kun je dat nog aanvullen of is het compleet zo?? Heb je misschien en foto waarop het hele halster duidelijk te zien is? Op de huidige foto zie je maar 1 kant.
dagmarS
Geplaatst: 23-06-09 08:44
Nymphadora schreef:
Ik zoek een foto van de manen van een fjord (geen hangende maar netjes geknipte)
de vader van de haflinger die ik eerst reed, ik heb van die haflinger die ik reed foto`s op mn andere computer
Zwarte arabier (ik weet, al vaker gepost, maar ik zag dat jullie geen zwarte arabieren foto's hadden!)
Oog van een fjord (brunblakkem dus als je ook daar foto´s van wild...)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-06-09 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt
LetsgoKelly
Geplaatst: 23-06-09 11:19
Het stukje is kort maar wel ver compleet. Wat ik er nog als aanvulling heb is het volgende:
Het halster is ook zeer geschikt om een paard te beleren aan de (dubbele) longe. Met dit halster is geen bit nodig en is er ook geen mogelijkheid om hard te zijn in de mond of zelfs het bit door de mond te trekken.
Om de bovenstaande reden is het halster ook uitermate geschikt voor jonge paarden die het bit nog niet kennen. Zo kun je het paard toch aan het werk zetten zonder dat ze aan het bit gewend moeten zijn. Dit is toch vaak wat moeilijk voor een jong paard.
Wanneer je aan de dubbele longe gaat werken met behulp van dit halster, bevestig je een lijn aan de ene ring en een lijn aan de andere ring. Zo kun je aan beide kanten druk uit oefenen en kun je het paard leren sturen. Meer informatie over longeren met dubbele lijnen kun je hier vinden: http://www.bokt.nl/wiki/Longeren#Longer ... bele_longe (hier kan de tweede foto misschien bij?)
Verder is het halster ook een handig hulpmiddel tijdens het trailer laden. Er kan net even wat meer en specifiekere druk worden uitgeoefend dan met een gewoon halster. Door de extra druk op de neus geef je een strenge correctie wanneer het nodig is maar kun je ook snel je paard belonen door direct los te laten wanneer hij een stapje de goede richting in zet. Voor meer informatie over trailerladen: http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_trailerladen
Misschien nog iets voor bij het artikel dubbele longe?
Dat bij zijn staart gebruiken ze om de staart schoon te houden en ervoor te zorgen dat de staart niet beschadigt. Zie je ook vaak voor de wedstrijden, dan is de staart ingevlochte en ook zo'n stukje stof eromheen, ben alleen even de naam kwijt
Julia_14
Geplaatst: 25-06-09 11:53
lifaya schreef:
Dat bij zijn staart gebruiken ze om de staart schoon te houden en ervoor te zorgen dat de staart niet beschadigt. Zie je ook vaak voor de wedstrijden, dan is de staart ingevlochte en ook zo'n stukje stof eromheen, ben alleen even de naam kwijt
okee, leuk. Zal straks eens kijken of daar al iets over is op de Wiki.
De andere foto's die hier neergezet zijn vanaf die grote post van lifaya die ga ik allemaal nog vewerken. Komt in elk geval een reactie in dit topic met of ze geplaatst worden of niet en waarom. Maar ik loop een beetje achter op het moment.
Ik heb nog een foto van een hackamore met lange scharen, hebben jullie die nog nodig ?
Muriel
Geplaatst: 25-06-09 16:36
Ik heb wel foto´s van mijn holsteiner, maar het is een te klein gebleven paardje is dit een probleem? Hieronder iniedergeval al 2 foto´s, als het nodig is kan ik natuurlijk altijd nog een standfoto ofzo maken!
(wow, zo in het donker lijken het net echte tanden Amber ! Ruig! )
Aurora3
Geplaatst: 26-06-09 11:02
LetsgoKelly: Ik heb het artikel aangevuld met de informatie die jij hier geplaatst had en ik heb de foto's erbij gezet. lifaya: De 2e foto van de quarter zou ik wel willen plaatsen, maar die is op dit moment te klein. Foto's moeten minstens 400*600 pixels zijn om ze op de Wiki te kunnen zetten. Dus heb je daar misschien een grotere foto van?? De fotos van de val tijdens SGW wil ik wel plaatsen, maar dan moet ik eerst nog even wat veranderen aan de huidige artikelen over SGW. Ik zou je foto's dan willen zetten bij een stukje over het regelement. Daar moet ook iets in over de val tijdens de cross, maar volgens mij is dat er nu nog niet. Van de Brunblak Fjord hebben we al een goede foto. Ik zoek nog wel een Gulblak en een Ulsblak foto. Saffier: Over de draadwond is op dit moment nog niets. Dus als je het ziet zitten kun je misschien een stukje schrijven over draadwonden. Zo te zien heb je er wel ervaring mee. Dus iets over hoe het ontstaat, wat je als eerste moet doen als je een draadwond ontdekt, wat de behandeling van de dierenarts is, wat de uiteindelijke gevolgen voor het paard zijn enz. Jouw foto's kunnen daar dan bij. Let er wel op dat de foto's scherp moeten zijn, anders kunnen we ze eigenlijk niet plaatsen. De foto's moeten ook minimaal 400*600 pixels zijn. De foto van het verband zal ik alvast plaatsen bij het artikel over wonden: http://www.bokt.nl/wiki/Wond#Foto.27s
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 26-06-09 11:29, in het totaal 5 keer bewerkt
Van de sectie A Welsh hebben we al een aantal foto's, die staan hier: http://www.bokt.nl/wiki/Welsh#Sectie_A en onderaan die pagina nog een paar. Kijk maar even of je nog foto's hebt die iets toevoegen. En als je die hebt mag je ze hier plaatsen.
Hier de foto van de quarter: En moet je de val ook nog op groter formaat hebben? de foto's heb ik allemaal in formaat 600 x 400. prima dat je ze daar zet! Alleen maar leuk! Bij diezelfde hindernis waren trouwens heel veel mensen gevallen of een paard die weigerde
Aurora3
Geplaatst: 26-06-09 11:34
Hackie: Een foto van een Hackemore met lange scharen is er nog niet. We hebben alleen nog maar een foto van eentje met korte scharen, dus plaats je foto hier maar als je wil. Lifaya: Ja graag. Als je de fotos van de val hier ook in groot formaat neerzet zal ik ze zo snel mogelijk plaatsen. Muriel: Van de Holsteiner hebben we nog geen standfoto. Dat je paardje te klein gebleven is maakt op zich niet zoveel uit. Het gaat om de bouw, de verhoudingen in het lichaam. Dus als je een mooie duidelijke grote standfoto hebt van je paardje dan is die zeker welkom. Het liefste hebben we een foto die helemaal van opzij genomen is en zonder zadel ofzo op de rug zodat de bouw goed te zien is. Amber_: De 2e foto van jouw Fjord heb ik geplaatst, hij is wel wat donker dus misschien maak ik hem nog iets lichter. De foto staat op deze pagina: http://www.bokt.nl/wiki/Fjordenpaard#Foto.27s
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 26-06-09 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Rennie89
Geplaatst: 26-06-09 11:37
de foto's
LetsgoKelly
Geplaatst: 26-06-09 11:48
Aurora3 schreef:
LetsgoKelly: Ik heb het artikel aangevuld met de informatie die jij hier geplaatst had en ik heb de foto's erbij gezet.
Leuk! Had je ook nog iets kunnen doen met de foto met zwarte achtergrond?
Hackie: het is een mooie foto die we op zich goed kunnen gebruiken, hij is alleen een beetje te klein. Foto's op de Wiki moeten minimaal 600*400 pixels zijn. Dus zeker als ik er nog wat aan moet snijden heb ik een grotere foto nodig.