Foto voor de arbeidsdraf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Foto voor de arbeidsdraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:23

Naja zeg, het gaat toch om de draf? Ik vind dit een beetje vreemd hoor... Een rood jasje als aanmerking? Handen van de ruiter? Ze heeft een keurige zit.
Het gaat om het paard, ik kan hier even niet bij hoor. Kan aan mij liggen.

Nogmaals, dit paard draaft goed vanuit de schouder, is niet gespannen, loopt fijn bergopwaarts, heeft goede hals-hoofdhouding, ziet er netjes verzorgd uit en de amazone zit keurig. Gaan we hier dan mutsen om een rode jas? Met Photoshop maak je deze zo donkerbruin. Dus. Dit is gewoon een correcte foto. Geef mij dan eens een betere omschrijving van hoe de beste foto eruit moet zien?

Wat willen jullie nou eigenlijk? Een goede draf, of muggenziften om een paar details? Het perfecte voorbeeld bestaat gewoonweg niet. Ik vat het even niet hoor.

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:28

deze?
Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:30

Sja nee leuk hoor als je de wikipagina bekijkt, en je ziet alle kleuren van de regenboog langs de teksten staan
Ik blijf erbij dat een apepakkie toch wel het netste is.
En liefst een combi van een beetje niveau

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:31

Als ik de foto vergelijk met de foto die bij middendraf staat, dan is deze nog meer middendraf!
de middendraffoto:
Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:34

crossmonster schreef:
Sja nee leuk hoor als je de wikipagina bekijkt, en je ziet alle kleuren van de regenboog langs de teksten staan
Ik blijf erbij dat een apepakkie toch wel het netste is.
En liefst een combi van een beetje niveau

Maar je kan niet alles hebben.

- Paard moet actief van achteren zijn, maar mag niet te actief; anders denken de dames (weer) dat het middendraf is.
- Amazone moet perfect zitten, zelfs haar handen moeten geweldig staan
- Ze mag niet te opvallende kleding dragen, want anders is het teveel regenboog op Wiki - wat zo verholpen is met een beetje photoshop. En daar kunnen we niet tegen.
- Oja, het paard mag niet te moeilijk kijken en de amazone moet ook lachen.
- Het paard mag ook geen enkele vorm van spanning ogen, niet in de rug, benen of schouders.
- Het mag niet te diep, niet te hoog, niet te laag.

Succes met zoeken!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:36

Arielle_ schreef:
Als ik de foto vergelijk met de foto die bij middendraf staat, dan is deze nog meer middendraf!
de middendraffoto:
[img]http://static.bokt.nl/w/images/2/2b/Middendraf2.JPG [/img]

Paarden zijn verschillend. Dit is duidelijk een voorbeeld van een paard dat minder ruim loopt, dat kan je zo zien. Hoe ik dat moet beschrijven, weet ik niet. Maar de bruine van de vorige pagina loopt nou eenmaal ruim en actief. En tja, het is wel heel erg lekker actief, maar kun jij aantonen waardoor dat een middendraf is? Omdat het paard 'teveel' uit de schouder komt en achter té actief is? Clown

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:38

smeetjoew schreef:
Arielle_ schreef:
de middendraffoto:
[img]http://static.bokt.nl/w/images/2/2b/Middendraf2.JPG [/img]

Paarden zijn verschillend. Dit is duidelijk een voorbeeld van een paard dat minder ruim loopt, dat kan je zo zien. Hoe ik dat moet beschrijven, weet ik niet. Maar de bruine van de vorige pagina loopt nou eenmaal ruim en actief. En tja, het is wel heel erg lekker actief, maar kun jij aantonen waardoor dat een middendraf is? Omdat het paard 'teveel' uit de schouder komt en achter té actief is? Clown

Ik snap wel dat dat paard van nature zo loopt, maar je kunt zo'n spectaculaire arbeidsdraf natuurlijk niet met een zo 'simpele' middendraf vergelijken. Ziet er een beetje raar uit op de Wiki, toch?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:40

Ja, maar daarom zijn we toch ook al meerdere weken opzoek naar een nieuwe middendraf foto? Knipoog Bovenstaande is al niet helemaal duidelijk genoeg. Dus.. En als je enkele foto's uit dat topic vergelijkt met de foto van de bruine; dan zie je wel verschil. Ja

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:43

Of je moet die middendraffoto de arbeidsdraffoto maken en die nieuwe 'spectaculaire' draffoto de nieuwe middendraffoto Clown

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:45

Hahaha, zo kan het ook. *LOL* Stel het maar voor zou ik zeggen. Maar het lijkt me niet verstandig een arbeidsdraffoto aan te bieden als middendraf foto en andersom. Knipoog

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 23:35

Ik vind het niet echt nodig om op de kleren van de ruiter te letten.. Het is al zo moeilijk om een goed uitgevoerde ardbeidsdraf te vinden, als je dan ook al op de kleren moet letten wordt het wel heel moeilijk.

De foto van Jiill_ lijkt mij heel goed, maar ik moet er denk ik iets vaker naar kijken, misschien verandert mijn mening dan. Hij lijkt me nu namelijk erg goed, al is het jammer dat hij nét wat te diep loopt (nek is net niet het hoogste punt) ik denk dat als je een paar seconden later de foto had gemaakt, dat hij nog dieper zou lopen. En hij (of zij, whatever Vork houdt iets vast in de kaak, dat zie je aan de verbinding bit-hand.
Maar het lijkt mij een goede foto van arbeidsdraf, en ook goed duidelijk.

Het niveau van de foto's die hier geplaatst zijn (of hoe je het ook moet noemen) is volgens mij best hoog! Ik zie goede foto's voorbij komen!! Lachen Heel fijn.

even offtopic: Jill, wat een ontzettend gaaf en mooi paard!! Lovers

[edit: zouden er niet 2 of 3 foto's bij een onderwerp als dit mogen staan? Dat lijkt mij eerlijk gezegd beter. Omdat paarden verschillende manieren van bewegen hebben. En de een doet dit net niet goed, de ander dat. Samen zouden ze elkaar kunnen aanvullen. Maar dat kan niet zeker?]

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 01:23

Er staat mij een ding tegen op de foto van jiill, dat is dat de houding van de ruiter niet correct is.
Er hoort een denkbeeldige rechte lijn getrokken kunnen worden vanaf oor door schouder door heup door enkel.
Op de foto is het onderbeen van de ruiter ver voor die lijn.
Het gaat dan wel om de draf van het paard (welke er netjes op staat)
Dat de teugels aan de verkeerde kant hangen is simpel op te lossen door de foto te spiegelen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:38

Kijk eens bij de GP, bijna iedereen zit tegenwoordig zo, met de bovenbenen iets voor die 'lijn'

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:43

Ik zit idd een beetje met m'n gewicht naar voren maar wat wil je Huilen van het lachen dat paardje had toen echt nog 0 balans.. het ziet er allemaal heel spectaculair uit Huilen van het lachen maar ze was toen nog maar 3 ( ze is heel laat uit het jaar ) ze heeft nu al 1 jaar niet meer gelopen omdat ze gedekt is en rust krijgt maargoed. dat zijn bijzaken.. wilde even wat uitleggen Lachen .. dit was de 1e keer dat ze in de buitenbaan liep en dit waren foto's voor de verkoop dus ze is idd ingevlochten Lachen

edit; dit is niet om bijv. een smoes ergens voor te verzinnen hoor Bloos.. ik wilde alleen even wat uitleg geven *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:13

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:12

De foto van Jiill_ laat toch een goede arbeidsdraf zien. Zo storend is de kledig van de ruiter niet. Heb veel meer storende foto's gezien.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:21

2 foto's in wedstrijdtenue, de laatste alleen wat donker.

Afbeelding

Afbeelding

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:35

Ik vind de foto van Jill_ ook mooi alleen ik denk dat de tweede foto van RunningKawa (1e pagina) dan duidelijker is, die lijkt minder op middendraf en ook qua licht is hij duidelijker, de foto van Casper vind ik ook nog steeds erg geschikt Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:26

En de huidige arbeidsdraf foto? Dat is gewoon naar achteren hangen; dat werd destijds wél goedgekeurd. Rolleyes En nu doen we moeilijk over een rode jas en 'de amazone zit niet goed'. Haaallloooooo, het gaat om de arbeidsdraf! Ja, oke. Als de amazone helemaal scheef zat; oke. Maar dat is met deze foto niet het geval.

En nogmaals, ik zie er absoluut geen middendraf in. Ik zie het beeld wel voor me als dit paard in middendraf loopt en ik denk dat het dan een stuk langer zou zijn en meer zou strekken. Het is nu behoorlijk verzameld - voor zover een 4jarige dat kan. Knipoog - en toont voor mij absoluut geen middendraf. Mja.

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:33

Ik vind de foto van Jill_ eigenlijk al een heel goed voorbeeld van de arbeidsdraf hoor Ja , maar dan moet de foto die nu bij middendraf staat inderdaad eigenlijk wel veranderd worden, want anders zijn de verhoudingen een beetje raar.

Ik heb zelf ook nog 2 foto'tje gevonden, ik vind ze zelf niet helemaal perfect, maar het waren de duidelijkste die ik kon vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:46

Waarom per se paarden met niveau op de bokt wiki? Is een IJslander die goed kan draven soms niet goed genoeg? Of een haflinger / fjord met een gewoon dekje op in plaats van een stralend wit anky dekje?

Sjemig...echt te erg voor woorden. Tegenwoordig hoor je er amper bij als je een ander paard hebt dan een dressuurknol......

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:55

Volgens mij stond hierboven een combi met niveau, dus dat kan ook een haflinger/fjord zijn die M rijdt.. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:58

snap ik wel...maar een doodgewoon paard mag dus niet op de boktwiki. Die conclusie zag ik een paar berichten hierboven nog staan...

Bijvoorbeeld zo'n draf bij een IJslander is niet goed genoeg voor de boktwiki omdat ze niet op niveau loopt en geen wit dekje op heeft? De hele wereld draait niet alleen om dressuur hoor..het zou juist tof zijn als de wiki bestaat uit meer verschillende soorten niveaus in plaats van allemaal dressuurmiepjes op dure paarden..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLVDDHHN.jpg

Reason

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:04

dauphine schreef:
Afbeelding

dit misschien wat?

Ik vind dit ook wel een knappe, fijne foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:07

_Skess_ schreef:
snap ik wel...maar een doodgewoon paard mag dus niet op de boktwiki. Die conclusie zag ik een paar berichten hierboven nog staan...

Bijvoorbeeld zo'n draf bij een IJslander is niet goed genoeg voor de boktwiki omdat ze niet op niveau loopt en geen wit dekje op heeft? De hele wereld draait niet alleen om dressuur hoor..het zou juist tof zijn als de wiki bestaat uit meer verschillende soorten niveaus in plaats van allemaal dressuurmiepjes op dure paarden..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLVDDHHN.jpg

Nou nou nou.. voel je je achtergesteld?
Als jij perse ijslander of fjorden of whatever foto's wilt zien, begin je toch een ijslander wiki?

Misschien kun je volgende keer iets beter op je (gefrustreerde) woorden letten Lachen