Voor de schrijvers - ideeën voor artikelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Voor de schrijvers - ideeën voor artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:05

Elaine schreef:
Elaine schreef:
Ik heb Wedstrijden al iets aangevuld: http://docs.google.com/Doc?id=df79qqsq_0gs9d9p

Kan een wikischrijver/wikimod hier naar kijken en het in de wiki zetten? Dat kan ik niet namelijk

Ik heb er naar gekeken en wil het best op wiki zetten, maar misschien kun je het eerst posten in een nieuw topic om te kijken of er mensen zijn met eventuele verbeteringen/wijzigingen?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:06

Het punt is dat ik geen grote posts kan maken en het daarom dus heb geupload via Google docs. Ik heb een topic gemaakt bij WZ en daar staat het ook via deze link.

[edit] viewtopic.php?f=178&t=759109 dit topic

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:59

Ik zal in dat geval een apart artikel wijden aan de domesticatie van het paard en de four foundations these.

Ik heb nog een vraag. Ik blijf bezig. Vork
Ik heb mijn verwijzingen ingekort zoals ik bij het artikel van de Haflinger heb gezien (en dus niet de precieze locatie zoals wwww.websiteetc/geschiedenis weergegeven). Ik heb echter ook gebruik gemaakt van gedigitaliseerde artikelen uit wetenschappelijke tijdschriften, waaronder negentiende-eeuws materiaal. Het punt is dat ik wel graag een goede verwijzing wil geven naar de pagina waar ik het gevonden heb omdat anders mensen tot sint juttemus kunnen zoeken naar waar ik mijn beweringen vandaan heb gehaald. De annotatie zou dan alleen als volgt worden:

↑ 2,0 2,1 H. G. Creel, ‘The Role of the Horse in Chinese History’ in: The American Historical Review (70/3 1965) 647-672, aldaar 664, 653. http://links.jstor.org/sici?sici=0002-8 ... 0.CO%3B2-E
↑ Clement Augustus de Bode, ‘On the Yamud and Goklan Tribes of Turkomania’ in: Journal of the Ethnological Society of London (1 1848) 60-78, aldaar 77. http://links.jstor.org/sici?sici=1368-0 ... 0.CO%3B2-D

En dat is erg, erg lang. Wat kan ik hieraan doen? De links achterwege laten of algemener maken (http://www.jstor.org bijvoorbeeld) of kan ik de link via html code integreren? Zoals dit <a href="http://www.jstor.org/">artikel zus en zo pagina zus en zo</a> Ik heb namelijk gemerkt dat dit laatste niet kan met deze code. Is er dus een ander handigheidje voor? Anders hoor ik graag van de beheerders hoe ze het willen hebben. Ik heb zelf de annotatie van de wetenschappelijke artikelen het liefst zo juist mogelijk, zoals dit in de archeologie en historiografie en het schrijven van encyclopedische stukken is voorgeschreven via de Buck.

Tja... volgt men mij nog?
Overigens, als ik de titel van het artikel in google intik, kom ik vanzelf bij JStor uit en kan ik dus toch de pagina aangeven waar ik iets gevonden heb en ervoor kiezen de link weg te laten. Ik wacht nog even met plaatsing van mijn artikelen voor ik van jullie hoor. Zo braaf ben ik wel. =)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:55

JoSav; dat kan met:

Code
<ref name="creel">[http://links.jstor.org/sici?sici=0002-8762%28196504%2970%3A3%3C647%3ATROTHI%3E2.0.CO%3B2-E H. G. Creel, ‘The Role of the Horse in Chinese History’ in: The American Historical Review (70/3 1965) 647-672, aldaar 664, 653.]</ref>

Overigens is het meestal wel een goed idee om artikelen vrij snel op de wiki te zetten, ook al zijn ze nog niet helemaal perfect of technisch correct. Op die manier is het wat makkelijker (ook voor ons) om te zien waar het probleem zit Lachen Het idee van de wiki is dat artikelen later (erg) gemakkelijk aangepast kunnen worden.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:04

Ok top, bedankt Bart. Dan zal ik dat gewoon doen voortaan. =)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:51

Nice! Erg stoer artikel geworden Party!!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:21

Haha! Graag gedaan. Ik ga nu verder aan de andere afstammingen van de Turkoman. Heb nog genoeg andere artikelen op stapel staan.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:15

Ik ga bezig met een stukje over de tweelingdracht.

Stukje over overerven doe ik misschien later, maar zie het nog niet echt van belang omdat het niet alleen bij paarden is, en het nogal ingewikkeld is. Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:20

Samir, je zou het stuk van het kleur-artikel over overerving, homozygoot en heterozygoot, dominant en recessief etc misschien wat algemener kunnen maken en een aparte pagina geven? http://www.bokt.nl/wiki/Kleur

Want eigenlijk staat het daar natuurlijk niet heel erg goed, en is het principe van vererving op veel meer gebieden van belang.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:23

Ik zal morgen even mijn boek erover opzoeken, ga ik er dan even mee aan de slag.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:28

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:53

maar bart, ik had bijv AMHA hier op het forum neergezet omdat ik niet helemaal happy was met het artikel, maar zoals ik jou begrijp kan ik dat artikel gewoon beter direct op wiki zetten?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:33

Yup, wat mij betreft wel. Of het moet zijn dat er zeker weten nog heel veel aan de opzet moet veranderen of dat je nu al zeker weet dat bepaalde dingen niet kloppen. Maar in principe is het handig om alles meteen op de wiki te zetten.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:32

Is dit een leuk idee ?

Een link op de wiki die het maken van ijs voor paarden omschrijft ? het recept geeft zeg maar ?
Heb het hier al wel gewoon op bokt gezet, miss is het wat Ja

viewtopic.php?f=110&t=762714&hilit=

Mocht het wat zijn dan ga ik het duidelijker maken hoor! de foto's en tekst groter Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:47

BartVB schreef:
Yup, wat mij betreft wel. Of het moet zijn dat er zeker weten nog heel veel aan de opzet moet veranderen of dat je nu al zeker weet dat bepaalde dingen niet kloppen. Maar in principe is het handig om alles meteen op de wiki te zetten.

Opzet klopt en tekst klopt inhoudelijk, loopt alleen nog niet helemaal lekker

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:34

Lijkt me perfect om het dan alvast op de wiki te zetten Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:48

Ik heb nu al 2 stukken geschreven, nl die van de lippizaner en die van ijsjes maken Clown

heb over beiden nog niks gehoord van wat er mee gaat gebeuren Lachen Bloos

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:14

heb AMHA erbij gezet, nog even op jacht naar foto's

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:32

Waar ik nog behoefte aan heb, en ik denk velen met mij, is hoe je je paard goed kunt bespieren, vooral zonder erop te rijden, dus bijvoorbeeld jonge paarden keuringsklaar maken. Ik weet hier niks van dus ik kan daar moeilijk over gaan schrijven. Misschien dat iemand zich geroepen voelt?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:07

BartVB schreef:
Lijkt me perfect om het dan alvast op de wiki te zetten Lachen

Zou iemand dan mijn stukje alvast op de wiki willen zetten? Heb het hier al vermeld en in een apart topic. Het is een aanvulling op wedstrijdvoorbereiding

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:18

Sisco4life schreef:
Ik heb nu al 2 stukken geschreven, nl die van de lippizaner en die van ijsjes maken Clown

heb over beiden nog niks gehoord van wat er mee gaat gebeuren Lachen Bloos

Waar heb je deze dan geplaatst? Ik zie ze nl. niet bij WZ staan?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:38

Ik heb die van mij ook bij WZ geplaatst Lachen

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:29

ik heb een aantal stukjes geschreven over:
IJslandse bit
tölt (uitgebreider dan wat er als staat, inclusief draftolt, en laterale tolt)
ballenboots.
Ben bezig over 4 en 5 gangers. Moet ik even een speciaal topic over al deze dingetjes openen?

[edit] topic geopend
Laatst bijgewerkt door Thokkadisje op 27-04-07 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:33

Als het allemaal over Ijslanders gaat kan je een algemeen topic erover openen: "Ijslander toevoegingen" of iets in die richtng. Lachen

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:43

Ik wil ook graag een serieuze poging wagen. Wat is nou een leuk onderwerp om me op te focussen?

(Is overigens een goede oefening voor Nederlands dit (uiteenzetting)).