Mystica schreef:Helaas weet je van niemand wat iemand voor niveau gereden heeft als je het ze niet vraagt of ze zelf kent.
Wat speurwerk op bokt/internet doet vaak wonderen
Mystica schreef:Daarnaast zou dat ook inhouden dat iemand die geen wedstrijden rijd er per definitie geen verstand van heeft.
Dat zeg ik niet, let op het woordje 'doorgaans'. Daarmee insinueer ik dat er waarschijnlijk uitzonderingen zijn.
anneliesdj schreef:Met enige zelfspot mag ik toch wel zeggen dat ik daar wel genoeg mee bezig ben en kan dus zeggen dat ik wel enige gevoel voor en verstand heb van het rijden in zijn algemeenheid.
Zolang jij vol blijft houden dat wijken in galop niet kan en slecht is voor een paard, kom je op mij niet geloofwaardig over. Sorry. Ik weet en heb ervaren dat het wel kan en na enig speurwerk en het checken van je profiel kan ik wel stellen dat ik qua rijden toch ietsje verder gevorderd ben dan jij (met alle respect, ik wil niet arrogant zijn, maar dat is wat ik wel constateer)
anneliesdj schreef:Wat mijn niveau is houd ik voor me, dat vind ik niet ter zake doen.
Wij vinden het wel een indicatie geven. Je hoeft het niet te vertellen, maar het feit dat je er zo geheimzinnig over doet geeft wel te denken.
zap schreef:Ik zie veel 'rare' vergelijkingen naar voren komen: zoals een contragalop met verkeerde stelling (verkeerde galop dus) als vergelijking tot het wijken... ik zie die vergelijking eigenlijk niet zo!
Wij ook niet. We hebben anneliesdj om verduidelijking gevraagd, alleen ze komt er niet op terug.
runningkawa schreef:Was geloof ik iets van B/L dressuur en L springen en B sgw
Zoiets kwam ik ook tegen. En dat je voor je 18e Z wilde zijn?
runningkawa schreef:Ook voor mij geeft nivo wel wat aan.
Natuurlijk zijn er mensen die geen zin in wedstrijden hebben en thuis hun paard toch zeer fijn aan het lopen hebben.
Maar vaker komt toch voor dat mensen dan ook wel wedstrijden rijden en daar dan het nivo bij hebben.
En wat het uitmaakt lijkt me logisch
Precies
runningkawa schreef:In de B wordt bijv geen contra galop gevraagt, simpel weg omdat je daar als combi dan nog niet klaar voor bent.
Dan ben je ook niet klaar voor wijken in galop
Dit omdat dat dan idd nog niet kan omdat het paard daar veel kans niet soepel en sterk genoeg voor is
Het paard zal het waarschijnlijk dan al wel kunnen, alleen kan de ruiter het dan nog niet.