Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
missmiekie schreef:Waarom zou een instructeur er meer verstand van hebben dan een amazone/ruiter? Ik zie tegenwoordig in mijn omgeving dat vrijwel iedereen (en dan zeker niet met veel verstand ervan hoor) nog wel eens een les geeft, dus wat dat betreftWaarom een jurylid? Er zijn genoeg goede juryleden(bv in de subtop), die nog nooit een paard hebben gereden hoor...
Amanda schreef:missmiekie schreef:Waarom zou een instructeur er meer verstand van hebben dan een amazone/ruiter? Ik zie tegenwoordig in mijn omgeving dat vrijwel iedereen (en dan zeker niet met veel verstand ervan hoor) nog wel eens een les geeft, dus wat dat betreftWaarom een jurylid? Er zijn genoeg goede juryleden(bv in de subtop), die nog nooit een paard hebben gereden hoor...
Omdat deze mensen wel gewend zijn een paard en ruiter vanaf de grond te beoordelen.
Een ruiter is dat al snel minder.
Ik zeg niet dat het niet mag, of dat ze meer verstand hebben. Maar deze mensen zijn gewoon meer gewend een paard van een andere kant te beoordelen dan een ruiter.
Maar goed onderbouwde reacties van anderen zijn ook welkom.
Don_Marcello schreef:Het valt me op dat in ALLE foto'd de de ruiter/amazone in de richting langs de hoefslag kijkt. Een belangrijk basisprincipe is dat de heupen, van de ruiter parralel lopen aan de heupen van het paard de schouders van de ruiter parralel aan de schouders van het paard en ook het hoofd van de ruiter parralel aan het hoofd van het paard. Je zou dus net als het paard naar binnen moeten kijken!
missmiekie schreef:Ik neem toch aan dat een ruiter/amazone ook weet hoe een correcte schouderbinnenwaarts uitgevoerd moet worden, en deze dus ook vanaf de grond zal herkennen.
Amanda schreef:missmiekie schreef:Ik neem toch aan dat een ruiter/amazone ook weet hoe een correcte schouderbinnenwaarts uitgevoerd moet worden, en deze dus ook vanaf de grond zal herkennen.
Theoretisch gezien wel.
Maar in de praktijk minder. Dat blijkt wel uit de discussie die nu ontstaat over foto 5, terwijl daar toch veel mensen op gestemd hebben
missmiekie schreef:Theoretisch gezien wel.
Maar in de praktijk minder. Dat blijkt wel uit de discussie die nu ontstaat over foto 5, terwijl daar toch veel mensen op gestemd hebben