Foto voor schouderbinnenwaarts! Stemmen tot 10 april 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke foto vind jij het meest geschikt voor de Wiki?

Poll eindigt op

Foto 1
40 (11%)
Foto 2
30 (8%)
Foto 3
86 (24%)
Foto 4
14 (3%)
Foto 5
137 (39%)
De huidige foto
44 (12%)

Totaal aantal stemmen: 351

CM_

Re: Foto voor schouderbinnenwaarts! Stemmen tot 10 april 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 08:24

Ik snap niet dat foto 5 zoveel stemmen krijgt??
Kijk eens naar het buitenbeen van de ruiter, deze word naar voren gestoken, en dient bij een SB juist te begrenzen aan die buitenkant.Ook hangt ruiter tever naar achteren.

Vraag me bij veel wiki-topics af wie er stemmen.... ervaren mensen of pennymeisjes.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:41

Ja ik vind dat eigenlijk ook een van de minste foto's die erbij zit...
Het is gewoon kontjebuitenwaarts, volledig op het binnenbeen naar buiten gedrukt...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:49

Ik erger me zo aan die binnenhand van de amazone.. alsof ze énorm veel in handen heeft..
Maarja, wat ik erger vind aan de foto is dat hij qua schouderbinnenwaarts erg onduidelijk is, je kan niet zien op hoeveel sporen het is.
En ik zie niet echt veel buiging en lossigheid.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:51

Dat is het nadeel met het stemmen op een poll, je kan niet zien wíe er gestemd heeft. Voor hetzelfde geld (en ik zeg níet dat het zo is Knipoog ) pb't een persoon iedereen die hij/zij kent dat ze moeten stemmen, ongeacht of de foto nou wél of níet goed is, zo kan je ook aan je stemmen komen....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:54

Foto 5 is imo ook geen correct uitgevoerde schouderbinnenwaarts. Ik snap niet dat degene die de poll heeft opgezet, niet rekening houdt hoe een oefening uitgevoerd moet worden. Misschien weten ze dat zelf niet?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:58

De foto's van de poll zijn foto's die gebruikers hebben beoordeeld. Zowel met hoog niveau (jury bijv.) als met lager niveau. Dat heeft niets met mij persoonlijk te maken.
En ja, ik weet hoe een SB gereden moet worden.

M.a.w. mocht je het er niet mee eens zijn, plaats hier een onderbouwde reactie en stem niet op de foto.
Mocht geen van de foto's goed genoeg zijn ter vervanging stem je op de huidige foto.
Mocht je een foto hebben van een SB hebben die helemaal correct uitgevoerd word, laat 'm zien Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:03

Of wij moeten al onze vriendjes PBen om in elk geval op een andere foto dan die slechte te stemmen Knipoog

Amanda, als genoeg mensen , goed onderbouwt, tegenstemmen tegen die foto, is het dan geen idee hem eruit te halen als keuze?
Mede ook om de reden die casperrrrrrrr noemt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:05

Ja hoor, dat is zeker mogelijk Ja
Maar dan kan ik niet van 2 of 3 mensen uit gaan. Misschien kunnen jullie mensen dit topic laten zien die er verstand van hebben. Juryleden, instructeur, enz.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:06

Waarom zou een instructeur er meer verstand van hebben dan een amazone/ruiter? Ik zie tegenwoordig in mijn omgeving dat vrijwel iedereen (en dan zeker niet met veel verstand ervan hoor) nog wel eens een les geeft, dus wat dat betreft Haha! Waarom een jurylid? Er zijn genoeg goede juryleden(bv in de subtop), die nog nooit een paard hebben gereden hoor...

Maar goed, ik geef ook een aantal lessen per week(stuk of 10), dus ik reken mezelf dan maar voor de goede orde ook even als instructrice. Ik vind foto 5 ook een typisch beeld van kontje buitenwaarts, ipv schouderbinnenwaarts. Daarnaast vind ik de handhouding en teugelvoering van de amazone niet geheel correct, en ik zou graag meer stelling en buiging zien.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 04-04-08 11:10, in het totaal 3 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:08

haha ja idd wat missmiekie zegt.

Misschien een oproep aan juryleden dan ?
Ik ben ook al jaren instructrice, dus mijn stem telt vast ook Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:11

missmiekie schreef:
Waarom zou een instructeur er meer verstand van hebben dan een amazone/ruiter? Ik zie tegenwoordig in mijn omgeving dat vrijwel iedereen (en dan zeker niet met veel verstand ervan hoor) nog wel eens een les geeft, dus wat dat betreft Haha! Waarom een jurylid? Er zijn genoeg goede juryleden(bv in de subtop), die nog nooit een paard hebben gereden hoor...

Omdat deze mensen wel gewend zijn een paard en ruiter vanaf de grond te beoordelen.
Een ruiter is dat al snel minder.
Ik zeg niet dat het niet mag, of dat ze meer verstand hebben. Maar deze mensen zijn gewoon meer gewend een paard van een andere kant te beoordelen dan een ruiter.
Maar goed onderbouwde reacties van anderen zijn ook welkom.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:12

Amanda schreef:
missmiekie schreef:

Omdat deze mensen wel gewend zijn een paard en ruiter vanaf de grond te beoordelen.
Een ruiter is dat al snel minder.
Ik zeg niet dat het niet mag, of dat ze meer verstand hebben. Maar deze mensen zijn gewoon meer gewend een paard van een andere kant te beoordelen dan een ruiter.
Maar goed onderbouwde reacties van anderen zijn ook welkom.

Ik neem toch aan dat een ruiter/amazone ook weet hoe een correcte schouderbinnenwaarts uitgevoerd moet worden, en deze dus ook vanaf de grond zal herkennen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:15

Het valt me op dat in ALLE foto'd de de ruiter/amazone in de richting langs de hoefslag kijkt. Een belangrijk basisprincipe is dat de heupen, van de ruiter parralel lopen aan de heupen van het paard de schouders van de ruiter parralel aan de schouders van het paard en ook het hoofd van de ruiter parralel aan het hoofd van het paard. Je zou dus net als het paard naar binnen moeten kijken!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:17

Don_Marcello schreef:
Het valt me op dat in ALLE foto'd de de ruiter/amazone in de richting langs de hoefslag kijkt. Een belangrijk basisprincipe is dat de heupen, van de ruiter parralel lopen aan de heupen van het paard de schouders van de ruiter parralel aan de schouders van het paard en ook het hoofd van de ruiter parralel aan het hoofd van het paard. Je zou dus net als het paard naar binnen moeten kijken!

Maar als we daarop ook nog eens moeten gaan letten, dan zullen we nooit een foto vinden. (al heb je in theorie wel gelijk natuurlijk)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:18

Klopt Don Marcello!! Dat viel mij ook al op! Je hoort helemaal niet in de richting te kijken waar je naar toe rijdt, maar in de richting waar je paard naar toe kijken, anders trek je alsnog scheef.
Verder vind ik de laatste (5) foto ook het minste van allemaal. Precies om de redenen die iedereen hier noemt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:25

missmiekie schreef:
Ik neem toch aan dat een ruiter/amazone ook weet hoe een correcte schouderbinnenwaarts uitgevoerd moet worden, en deze dus ook vanaf de grond zal herkennen.

Theoretisch gezien wel.
Maar in de praktijk minder. Dat blijkt wel uit de discussie die nu ontstaat over foto 5, terwijl daar toch veel mensen op gestemd hebben Lachen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:26

Amanda schreef:
missmiekie schreef:

Theoretisch gezien wel.
Maar in de praktijk minder. Dat blijkt wel uit de discussie die nu ontstaat over foto 5, terwijl daar toch veel mensen op gestemd hebben Lachen

Een schimmelhengst, met een A-kader amazone, met een 'dure' uitstraling(mede door de wedstrijdoutfit, witte bandages, springschoenen etc) scoort al meer dan bijvoorbeeld een fjord met gewone simpele kloffie. Daarnaast is de kwaliteit van de foto al beter dan die van de andere, en de achtergrond een stuk mooier(groener, meer natuurkleuren), dus al met al, voor 'penny's' erg aantrekkelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:31

missmiekie schreef:
Theoretisch gezien wel.

Een schimmelhengst, met een A-kader amazone, met een 'dure' uitstraling(mede door de wedstrijdoutfit, witte bandages, springschoenen etc) scoort al meer dan bijvoorbeeld een fjord met gewone simpele kloffie. Daarnaast is de kwaliteit van de foto al beter dan die van de andere, en de achtergrond een stuk mooier(groener, meer natuurkleuren), dus al met al, voor 'penny's' erg aantrekkelijk.[/quote]

En om dat te voorkomen zou ik willen dat er mensen die al jaren in het vak zitten, en ook gewend zijn om vanaf de grond te kijken, deze foto's eens kritisch bekijken.
Overigens is dat bij een aantal foto's al gedaan (via pm).

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:32

Ben wel blij dat de meeste mensen op de huidige foto niet veel aan te merken hebben Knipoog Zal de fotograaf blij mee zijn. Is het dan niet handig om bv een foto van voren en van de zijkant te plaatsen? Of is er een limiet van 1 foto per onderwerp?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:55

Ik heb ook op de huidige foto gestemd. Vind dat de meest duidelijke schouderbinnenwaarts. Misschien is de foto niet zo spectaculair als foto 5, maar hij is veel correcter en het geeft een rustig en fijn beeld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 07:49

Ik snap echt nog steeds niet wie er nu op foto 6 stemmen..
Willen deze mensen eens onderbouwen hier in het topic waarom ze erop stemmen. En daarna eens ff de posts hierboven lezen, met waarom die foto dus echt niet geschikt is.
Er zitten MI veel te veel fouten bij die combi.
En er heeft nog niemand zich gemeld met goed onderbouwt commentaar met waarom die foto goed is.
Ik ga toch wel echt denken dat een pennyhorde stemt op die foto.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:17

ik vind de huidige foto ook een rustig beeld geven, maar ook daar kijkt de ruiter richting de hoefslag en draait niet met het paard mee.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:30

ik heb op de eerste foto gestemd. dit omdat:

het paard alleen op deze foto goed duidelijk op drie sproren loopt.
maar dat vind ik bij de huidige foto ook, alleen kan die zowiezo niet meer omdat de ruiter geen cap op heeft.

foto 2 (fjord) is geen goede sb. paard loopt duidelijk op 4 sporen.

en de rest van de foto's is eigenlijk niet te beoordelen om dat de foto niet van voren is. ze zullen misschien wel een prachtige sb rijden. maar stel ik wist niet hoe ik hem moest rijden en ik zie op wiki foto 5 bv. dan zou ik er nog geen bal van snappen.

ik denk eerder dat je beter kan afwachten met stemmen totdat er een stuk of 5 goede foto's VAN VOREN zijn dan dat je nu eigenlijk maar 1 goede foto hebt. maar daar vind ik de ruiter ook erg naar achteren hangen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:18

Ik hoop dat ook al heeft foto 5 de meeste stemmen deze niet gebruikt wordt, de houding van de ruiter en daarbij dus ook de hulpen zijn nu niet echt een goede weergave van hoe je SB hoort te rijden.

Ik denk dat de huidige foto nog 1 van de betere is, ook deze is niet perfect maar het geeft iig een rustig beeld en is van voren genomen.
Ja wellicht minder spectaculair maar wel duidelijk wat de bedoeling is.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:00

Amen aan Sronnie. Toch heb ik voor foto 3 gekozen, omdat deze imo het beste is. Enig nadeel is dat 'ie niet van voren is.

Foto 5 is gewoon wijken op de hoefslag. Zoek het maar op, maar een paard hoort achter recht te zijn en niet te scharen. Álles behálve te scharen! Het is dus een vreselijk foute schouderbinnenwaarts. Ik zou het dan ook behoorlijk raar, zelfs fout, vinden als deze in de Wiki komt.