Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zie ook: [VN] Zoer wijst opnieuw gigantisch topbod op Okidoki af en [VN] Plan om Okidoki te behoudenCitaat:Externe financiering om Okidoki te behouden?
Er is een plan in de maak om wereldtopper Okidoki van Albert Zoer te behouden voor de Nederlandse springsport. De laatste weken lijkt het duo Okidoki/Zoer praktisch onverslaanbaar. Zo werd afgelopen weekend nog de wereldbekerkwalificatie in Verona op het propvolle palmares bijgeschreven. De zegereeks lijkt de al langer bestaande buitenlandse belangstelling voor dit paard alleen maar aan te wakkeren. Eerder sloeg eigenaar Arend Zoer al een bod van vier miljoen af en gisteren gaf hij toe drie nieuwe aanbiedingen te hebben gekregen van zeer kapitaalkrachtige liefhebbers. Met behulp van externe financiering wordt nu geprobeerd het verlies van Okidoki voor de Nederlandse springsport te voorkomen. Arend Zoer: 'Het is nog niet helemaal rond en het bedrag staat niet in verhouding met wat ik voor Okidoki kan krijgen, maar de kans is groot dat ie blijft. Mocht er nog een sponsor komen die zijn naam ervoor wil zetten, dan is die welkom.' Als een van de aanjagers van dit plan valt de naam van hippisch fotograaf en journalist Jacob Melissen, tevens een van de mensen achter het Springpaarden Fonds Nederland. Melissen: 'Op dit moment onthoud ik me van commentaar. Er moeten nog contracten getekend worden. Zodra er iets bekend is, komen we naar buiten met een persbericht.'
Miss_Mo schreef:Dat gaat over Jadokus..daar hebben wij 't niet over..dit gaat over Okidoki
LuvdaTossa schreef:Sorry dat ik me ermee bemoei, maar qua spelling klopt het stuk nog niet helemaal.
En waarom staat er boven die foto Gribaldi?