Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
....als dat mag van jou natuurlijk 
). Dan heb je 2 verschillende foto's. Zoals je bij de haflinger kan zien is het leuk als je van zoveel mogelijk verschillende dingen foto's hebt. Zowel van sport, als van aftekeningen, als van leeftijd (veulen-volwassen), als van beweging, enz.
....gelukkig overleg ik ook gedeeltelijk met banjer...doe me een beetje opweg helpt met het schrijven..verder ga ik wel eens op het wetsern fora kijken...
...en beschouw niks negatiefs..nouja niet van wat jij hier hebt gereageerd....het zijn enkel tips...en zo vang ik dat ook op 

Miss_Mo schreef:Niet helemaal waar.Dit ras met een eigen stamboek , is ontstaan door het feit dat Quarter Horses(link naar quarter horses?) niet in het Quarter stamboek mochten worden opgenomen als ze niet één kleurig(egaal) waren.
Citaat:Af en toe werden er gevlekte veulens geboren uit éénkleurige ouders.
Om deze paarden toch te kunnen registreren werd de American Paint Horse Association opgericht
Dit is misschien wat men graag zit, maar zéker geen rasstandaard. Omdat de Paint (zeker in de vroege) periode uit allerlei rassen werd toegelaten tot het stamboek zijn er heel veel verschillen in de bouw, zéker nu er ook naar sportfunktie wordt gefokt en niet meer naar rasstandaard.Citaat:== Exterieur ==
Hoofd: breed voorhoofd met vriendelijke, expressieve ogen, een Arabische neus.
Lichaam: weinig schoft en een sterk ontwikkelde, gespierde achterhand
Beweging: De Paint heeft rustige gangen en beschikt over een ongekend acceleratievermogen.
Citaat:Kleur: Wit op het lichaam boven de knie.
Er zijn twee kleuraftekeningen, tobiano en overo.
Tobiano komt het meest voor.
Citaat:Bij overo loopt de witte aftekening zelden over de rug.
Deze loopt meestal vanaf de buik omhoog en is vaak onregelmatig en gevlamd.
Typisch voor overo is een doorgaans wit hoofd en donkere ledematen.
Dit type heeft vaak blauwe ogen.
Citaat:De Paint is een typisch western paard en wordt in alle takken van de western paardensport gebruikt.