Defenitie van Penny?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Defenitie van Penny?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:01

Misschien is het wel handig om de defenitie van Penny op de Wiki te zetten er zijn zóveel topics over. Huilen van het lachen

Gr. Lilian

esther_sonja

Re: Defenitie van Penny?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:02

ja Tong uitsteken
ik vind de pennytopics zoo leuK Haha! Haha!
vooral de grappige acties Haha!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:03

Ik heb een tijdje geleden een lijst gezien met punten waaraan je moest voldoen om een echte penny te zijn/worden.
Is wel handig voor mensen die niet weten wat hier met penny's bedoelt wordt Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:10

Citaat:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:11

Misschien wel handig! Huilen van het lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:13

Heel leuk, maar nee Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:15

Je ziet anders wel verdacht veel mensen die niet weten wat een Penny juist is, en het lijkt mij dat dit altijd erg handig kan zijn.. Bloos

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:17

Haha Lachen
Een artikel over het tijdschrift moet IMO wel kunnen met daarbij misschien ook iets dat de term ook een bepaalde bevolkingsgroep gebruikt wordt?

Als iemand iets wil schrijven over de geschiedenis/ontstaan/etc van Penny; graag Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 08:03

Is het niet ontstaan door dat kindertijdschrift, waar veel jongere kinderen op af komen. Kleinere kinderen vinden paarden leuk en houden van friemelen, zodra ze een paard of pony zien vinden ze het heel erg leuk om met de manen of staart te spelen of uberhaupt aan en om het paard te komen.

Dat is eventjes kort, maar t klopt wel toch. Het is een zinsopzet van niets, maar... voor t idee klopt t wel he? Zoja ga ik even verder, uitgebreid en betere woorden/zinnen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:46

Iedereen kent dat gevoel vast nog wel..
'Aaien, aaien, lief paardje!'
Dit zijn de basisverschijnselen van het 'Pennyvirus'.
Meiden van een jaar of 10 die paardengek zijn worden in de volksmond (lees: op bokt) dikwijls penny's genoemd.
Wie kent ze nou niet, die kleine meisjes op stal, (gewapend met een roze poetskist en een kilo paardensnoepjes) die zowat alles voor je willen doen.
Soms hebben ze verhalen die ietwat overdreven zijn, hebben ze arabierenhengsten ingereden en kan niemand anders die manegepony zo goed aan als zij.
Maar ze zijn nooit te beroerd om een handje te helpen en je paard is dól op al die aandacht en snoepjes.

Alle gekheid op een stokje, de naam 'Penny' moet toch ergens vandaan komen.
De Penny is een paardentijdschrijft voor de jeugd. (zie ook http://www.penny.nl)
Het tijdschrift staat boordevol informatie over o.a paarden en pony's en rijden.
Menig jonge ruiter is begonnen aan de hand van de tips die te vinden zijn in de Penny.
Ook is er een onderscheid, zo heb je de gewone Penny, de Penny Plus en de Galop.
Mascotte van de Penny is Rakker, de ondeugende zwarte Shetlander.
Maar ook zijn er elke keer weer strips te vinden, informatie over bepaalde rassen of tips over bijvoorbeeld buitenrijden.

Conclusie: Dit tijdschrift is niet meer weg te denken uit de brievenbus van de jonge paardengek.

(je moet toch wat als je ziek bent.. Clown )

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 15:53

Waarom kan jij dat wel goed verwoorden en moet ik er lang overna denken Clown. Ik zal hem zo nog is heel goed bekijken evt. wijzigen oid. Ja

Edit: Ik vind hem goed, maar de laatse alinea ga je ineens diep in in het tijdschrift. Dus daar ga ik even iets voor verzinnen Knipoog Verder: super!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:57

MissHaffie schreef:
Meiden van een jaar of 10 die paardengek zijn worden in de volksmond (lees: op bokt) dikwijls penny's genoemd.
Wie kent ze nou niet, die kleine meisjes op stal, (gewapend met een roze poetskist en een kilo paardensnoepjes) die zowat alles voor je willen doen.
Soms hebben ze verhalen die ietwat overdreven zijn, hebben ze arabierenhengsten ingereden en kan niemand anders die manegepony zo goed aan als zij.
Maar ze zijn nooit te beroerd om een handje te helpen en je paard is dól op al die aandacht en snoepjes.

De Penny is een paardentijdschrijft voor de jeugd. (zie ook http://www.penny.nl)
Het tijdschrift staat boordevol informatie over o.a paarden en pony's en rijden.
Menig jonge ruiter is begonnen aan de hand van de tips die te vinden zijn in de Penny.
Ook is er een onderscheid, zo heb je de gewone Penny, de Penny Plus en de Galop.
Maar ook zijn er elke keer weer strips te vinden, informatie over bepaalde rassen of tips over bijvoorbeeld buitenrijden.

Conclusie: Dit tijdschrift is niet meer weg te denken uit de brievenbus van de jonge paardengek.

(je moet toch wat als je ziek bent.. Clown )

toch mooi dat ze willen helpen Bloos

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:59

je moet er wel bij zetten dat de Penny strips vaak geromantiseerd zijn en ze altjid een goed einde hebben. Niet erg realistisch dus, hellaas vergeten de Penny's dat dikwijls Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:02

Hihi Clown Ik vind het wel een goed stuk, MH..

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:02

Farouche: Dat had ik in mijn eigen stukje (dat hier niet gepost is) ook al verwerkt, ik zal het er bij zetten, dat het erg overdreven is ect. en wat jij zei.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:05

De Penny strips zijn vaak erg geromantiseerd en overdreven en hebben altijd een goed einde. Niet erg realistisch dus, helaas vergeten de Penny's dat dikwijls.

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters en shetlanders met lange, volle manen.

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap…

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat je deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

(Al weet ik niet of we die ‘kenmerken’ erbij moeten zetten, ik heb het al ingekort en dingen veranderd en verwijderd.)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:05

Pennystrips met verwaarloosde of afgeschreven paard die opeens opbloeien en alle wedstrijden winnen die ze voor hun neus geschoteld krijgen, waarna ze een dodelijke ziekte krijgen (vaak koliek) waarna een spannende nacht volgt maar het paard de volgende dag weer beter is zodat hij of zij dezelfde dag nog die belangrijke wedstrijd kan winnen voor stal en/of manege. Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:07

Ja ik was nog bezig, maar ik denk niet dat we het er zo gedetailleerd bij/in moeten zetten. Het woord overdreven/geromantiseerd is genoeg. Ja

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:16

Sorry maar ik meen me te herinneren dat de maker van de pennygids (en dus ook de schrijver van de kenmerken van de penny) grote waarde hecht aan copyright en bronvermeldig, denk niet dat je ook zomaar dingen aan mag passen. Nagelbijten / Gniffelen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:24

Wie is het dan?

Iemand zetten het hier neer, dus dacht ik dat ik het kon gebruiken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:27

LilianR schreef:
* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat je deze ergens op internet terugvindt.

Kan beter "Penny-mensjes" zijn.... ik ken nl. ook een paar Penny-jongetjes... *LOL*

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:33

Ik vind t wel een goed idee, en dat stukje is precies goed! Cool
Dat zal een stuk minder topics met ''Wat is penny'' schelen Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:35

Banjer schreef:
LilianR schreef:

Kan beter "Penny-mensjes" zijn.... ik ken nl. ook een paar Penny-jongetjes... *LOL*

Maar meestal zijn het meisjes, daarom staat er met name. Knipoog Als iemand anders het ook echt storend vind, verander ik het wel naar Penny kinderen.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:36

Whiee ik heb ook een roze poetskoffer (A) Nu speel ik ook een penny Jaaa !:P

* aaaaaii aaaiiii * * Kom dan gaan we gezzelig wandelen*

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:41

Wie is dan de schrijver van ''de pennygids'' wist niet eens dat die bestond Nagelbijten / Gniffelen