Dag lieve Molly...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Dag lieve Molly...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 15:56

Zonet hebben wij ons lieve voskonijn Molly in laten slapen,
het is 'maar' een konijntje, maar jeetje wat kun je daar een verdriet van hebben zeg...

We hebben Molly ongeveer 7 jaar gehad. Hij kreeg vrijdag ineens erge diarree,
maar dronk en at verder wel redelijk. Hij had weleens meer wat dunne ontlasting, maar dat ging
altijd over als we hem een paar daagjes alleen hooi gaven.
Maar gisteren viel mij op dat hij ineens wel heel erg mager was geworden, maandag maar even naar de
dierenarts, dacht ik nog.
Maar vanmiddag vonden we het geen doen meer, het beestje was zwak en mager geworden, at niet, dronk
weinig. We hebben toen een vervangende dierenarts gebeld en mijn zusje en vader zijn met hem gegaan.

Bij de dierenarts bleken vliegen eitjes gelegd te hebben bij zijn kont waar het vies was van de diarree. Op advies
van de dierenarts hebben ze het beestje in laten slapen...

Wat kun je je hechten aan zo'n konijntje zeg... Hij is er vanaf mijn 13de af altijd geweest, heeft heel wat verhalen en
geheimen te horen gekregen en heeft, liggend op mijn buik heel wat films gezien.
In de zomer liep hij los in de tuin en kon daar zo van genieten, dat was heerlijk om te zien.

Ik ben blij dat ik kan zeggen dat we altijd ons best hebben gedaan om zo goed mogelijk voor Molly te zorgen en
ik ben heel blij dat verder lijden hem bespaard is gebleven, al blijft het heel erg rot allemaal...

Dag lieve Molly, dankjewel voor je gezelschap en vele wollige knuffels, we vergeten je niet...

Afbeelding

Afbeelding

raylaatje

Re: Dag lieve Molly...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:15

He wat naar!
sterkte met dit verlies.

edit: ik vind het helemaal geen Maar Een Konijn etc. het is toch logisch dat je na het overlijden van je VRIENDJE verdrietig bent?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:20

Ik vind het ook niet "maar" een konijn hoor Ach gut
Hij is 7 jaar van je leven een vriend voor je geweest, dus dan mag je daar best van verdriet hebben.
Echt wel heel rot voor jullie.

7 is overigens toch best een flinke leeftijd voor een konijn, dus dat betekend dat je goed voor hem hebt gezorgd. Ach gut

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 18:24

Ik weet zelf hoe moelijk het is, een konijn te verliezen, ookal zeggen vele '' het is maar een konijn ''
Ik heb zelf 3 konijnen verloren, waarvan ook mijn aller eerste konijntje, die ik 8 jaar gehad had.
Heel veel sterkte ermee, succes met het verlies Kusje

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:58

Bedankt voor jullie lieve reacties, heel fijn om te lezen Lachen

Fijn om te lezen ook dat niet iedereen zegt: het is 'maar'
een konijn, Molly was voor ons inderdaad een vriend, hij
hoorde er na al die jaren gewoon bij Lachen
Om nu die lege hoek in de kamer te zien is heel raar...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:08

Een konijn kan je beste vriendje zijn,
ik kan het weten, heb 2 jaar geleden met hetzelfde gezeten, ook meteen met spoed naar de DA en in laten slapen.
Veel verdriet van gehad en dat om zo'n klein diertje die je zoveel liefde kan geven!
Ik zou mijn huidige konijnenvriendje ook echt niet meer kunnen missen.

Sterkte met je verlies Ach gut

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:39

Ahh, die lieve Molly Boos!
Meer je hebt gelijk Mas, het is beter zo, en ik ken niemand op deze wereld die beter voor de beestjes zorgt dan jij en je gezinnetje, het is en blijft een warm nest voor mens en dier Lachen

Die lieve kleine Wally heeft de pijn wat verzacht, maar als ik die foto's van het wollige Mollykind zie vind ik het toch wel even slikken. Maar ik weet zeker dat ie het mooiste konijnenleven heeft gehad bij jullie wat hij maar kon wensen Haha!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:42

ook toen mijn 2 cavias vlak na elkaar overleden,
kon ik eigenlijk niet meer stoppen met huilen...ik mis ze nu nog steeds...sinds ze een paar uur oud waren, had ik ze al in mijn handen...