Na 2 jaar weer een nieuwe Steffie, maar aantal probleempjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sissa

Na 2 jaar weer een nieuwe Steffie, maar aantal probleempjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 15:18

Hallo,

Nadat mijn maatje (Steffie, Amerikaanse stafford) 2 jaar geleden overleden is op (bijna) 12 jarige leeftijd, nu sinds kort, na lang zoeken weer een nieuwe hond, genaamd Steffie. (Die naam had ze al)

Steffie is een bijna 3 jarige Amerikaanse Stafford x Boxer met een apart karakter. We denken dat Steffie vroeger mishandeld is door een man, aangezien ze als er een man binnenkomt met haar benen tussen haar staart wegkruipt, of gaat grommen.

Hoe kan ik haar aan vreemden en mannen laten wennen, zonder dat ze met de staart tussen dr benen wegvlucht?
Overigens doet ze dit vrijwel alleen binnen, buiten lijkt het wel een hele andere hond.

Ze is heel aanhankelijk bij mij, achtervolgt me overal, ligt met dr kadaver op mn schoot, volgt me zelfs naar de wc en ga zo maar door. Terwijl ze bij mijn broertje (13) en zusje (11) nog weleens achteruit deinst, of gaat grommen.
Bij mijn moeder is dit verschillend, de ene keer wel angstig en de andere keer niet.

Als je op de bank zit, is het trouwens goed, en dan komt ze gewoon bij je liggen ongeacht wie het is. (Natuurlijk eerst wel even snuffelen en wennen)

Ook plast ze van blijdschap of angst, iemand enige suggesties om dit af te leren? Verward

Nou eindelijk tijd voor de fotos:

Afbeelding
Op mn schoot natuurlijk Clown

Afbeelding
Met mn zusje

Afbeelding
Slapend Dromen

Afbeelding
Clown Clown

Afbeelding
Met balou, de hond van mn zusje

Afbeelding
Knapperd Lovers

Nikki__

Re: Na 2 jaar weer een nieuwe Steffie, maar aantal probleempjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:39

Oke, even een paar stapjes doornemen.
Je wil haar angst voor mannen kwijt? Sommige honden zijn van nature banger voor mannen, of zijn er juist verliefd op. Je zou kunnen proberen door een proefpersoon te nemen met een brokje. Brokje kan natuurlijk ook een stuk kaas zijn oid. Ze moet leren dat mannen leuk zijn, want je krijgt eten van ze!
Over het grommen ed naar je zusje en broertje, denk ik dat dit een dominantie probleem is. Waar mogen de honden komen? Liggen ze op de bank enzo?

Angst plassen kan je vrij weinig aan doen. Mijn teef heeft dat ook een tijd gedaan maar is vanzelf over gegaan.

edit; sorry allemaal een beetje haastig getypt maar moet zo werekn. Kom er vanavond nog wel even op terug.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:34

Voor het grommen voor je broertje en zusje zou ik haar sowieso niet op de bank of bed laten.
Geen aandacht geven als zij erom vraagt, alleen als jullie het willen, en dan bij je roepen.
De rest lees je hierboven al.
Succes ermee

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:32

Ik ken niet veel van honden dus ik geef je liever geen tips ivm de angst voor mannen.

Wij hebben ook een teefje die plaste in huis. Na een tijdje ging dat over. We zijn er nooit kwaad om geworden maar we hebben gekeken naar onze omgang met haar en ons daaraan aangepast.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:42

Het plassen bij begroeting kun je verbeteren door de begroeting minder uitbundig te maken. Het is haar even teveel op dat moment. Als ze plast, reageer er niet op, wordt zeker niet boos, dat maakt haar nog onzekerder waardoor het probleem in stand blijft. Als je haar begroet, maak je klein, op je hurken, niet over haar heen hangen. Draai je een kwart ten opzichte van haar zodat je met je lichaam niet recht naar haar toe zit. Spreek rustig en probreer haar niet drukker te maken.
Gewoon even negeren als je binnenkomt en pas daarna begroeten werkt nog beter.

Verder denk ik dat deze hond duidelijke regels nodig heeft over wat wel en niet mag. Zoals al gezegd zou ik haar niet op de bank laten.
Het is heel belangrijk om te weten of ze gromt uit onzekerheid of dominantie. Ga in ieder geval nooit straffen voor grommen. Het is het "oranje licht" voor het op rood (bijten) springt. Straf je voor het grommen, dan gaat ze geen waarschuwing meer geven, en ineens van groen naar rood. Zie het grommen wel als indicatie dat er iets niet Ok is voor haar, en ga daar aan werken.

Positieve associatie met mannen/ vreemde mensen kun je bereiken met (voedsel)beloningen.

Succes!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:57

Bedankt voor de tips. Lachen
Ik ga ze op haar toepassen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:03

wat heeft die stafford in jou profiel trouwens een vreselijke ketting om zeg.
ik word er al naar van als ik er naar kijk.