Eindelijk weer een hond in huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Eindelijk weer een hond in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 00:25

Na lang nadenken , alle voor en na delen keer op ker door te zijn gegaan , hadden vriendlief en ik besloten om weer te gaan kijken voor een hond. Ik ben zelf partime gaan werken want miste het ontzettend een hond in huis, maar ja we werkte toen nog allebei fulltime en in dat leven past gewoon weg geen hond.
We wisten al dat we een Jack Russel wouden, heerlijke energieke hondjes , mooi en speels. Dat was wat we zochten. Na lang zoeken op het internet en asiels hebben we hem dan gevonden.
We hebben hem van marktplaats, ik heb de advertentie wel tig keer gelezen want die tekst trok me helemaal niet , was duidelijk een probleem bij zijn vorige baasjes en ja dat is niet iets wat we eigenlijk zochten. Maar die foto's , helemaal verliefd was ik erop.
Na weer lang overleg , besloten om die mensen eens te bellen en te vragen wat het probleem met hun hond dan was..
Om een lang verhaal kort te maken, hij kwam daar als pup , heeft nooit regels gehad kon doen en laten wat hij wou , geen cursussen gevolgd, het leven als een koning die op zijn wenken bediend werd. En nu was hij te dominant geworden speelde de baas in huis en deze mensen waren bang voor hem geworden...
Wij een afspraak gemaakt, wou toch graag bij de hond kijken. Hele leuke avond gehad, ontzettend lieve mensen , die dondersgoed weten dat het hun eigen fout is dat de hond zo is geworden. Hond zelf was heel speels, erg lief en vertoonde helemaal geen dominant gedrag zowel naar ons als naar de eigenaren niet.
Einde van de avond zaten we met de hond en al zijn spullen in de auto op weg naar huis, wij hadden er een goed gevoel bij en deze mensen hadden een goed gevoel bij ons. Ze wouden er wel zeker van zijn dat hij naar een goed huisje ging..

Dominant is hij zeker maar wij zijn totaal niet onder de indruk en durven hem ook gewoon aan te pakken. We zijn nu 5 dagen verder en het gedrag is heel wat minder. hij gromt nu zo nu en dan nog als hij op zijn plaats gezet wordt maar het optrekken vande lip en klaar voor de aanval is er niet meer. Wil niet zeggen dat we denken dat het er helemaal uit is hoor, we weten donders goed dat we heel erg conseqent met hem moeten blijven. We moeten 2 en half jaar inhalen met opvoeding dus we zijn er heerlijk zoet mee.
Maar afgelopen weekend hebben we heerlijk van hem genoten , lekker gespeeld en gestoeid en hij is helemaal entousiast en houdt zich keurig aan zijn regels.

Hij is 2 en half jaar oud , een echte man nog .... ( morgen niet meer ) en hij doet zijn naam eer aan : Gangster, het is echt een boefje Haha!

Dit is hem !!
Afbeelding

Lisette03

Re: Eindelijk weer een hond in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 05:44

Hij heeft een verschrikkelijk leuke kop, veel plezier met hem en als ik het zo lees weet je heel goed waar je mee bezig bent en gaat het vast helemaal goed komen met meneer!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 07:38

Wat een leukerd en zo te lezen gaat het helemaal goed komen! Knipoog

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 08:51

Ja het is echt een vreselijk lief aanhankelijk hondje. Hij heeft gewoon duidelijk een baas nodig, je merkt echt dat het hem goed doet dat hij weet wat hij wel en niet mag. Ook tegen mijn vriend is hij super nu , die 2 hebben dolle pret, zeker als ik niet thuis ben dan is hij helemaal into me vriend, lekker spelen en stoeien , mee met hardlopen dat vind hij echt geweldig en hij luistert zo goed dat hij gewoon los loopt !!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:55

wat fijn om eens te lezen dat mensen echt heel bewust aan een hond beginnen.
veel succes met de castratie en de heropvoeding, maar bovenal heel veel plezier met hem!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:08

Meneer ligt nu lekker te soezen op het balkon, nog helemaal slaperig van de narcose . De wondjes zien er keurig uit en hij heeft een mooie kraag om zodat hij er niet bij kan komen. Het is echt een sneu gezicht om hem zo te zien liggen ! En het is nog eens vies benauwd weer ook. Arme hond