zwerfpoesje ong. 1 a 1,5 maand oud..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

zwerfpoesje ong. 1 a 1,5 maand oud..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:34

Hai allemaal,

Weer een apart verhaal van mij Clown
Zoals de meesten weten woon ik op Cyprus. Onze ganghal is gewoon openlucht en daaraan zit een gesloten halletje, en het dak van de keuken doet goed als zolder.. (is dus overdekt).
Sinds 3 weken zaten daar 4 jonge katjes. Hun moeder kwam alleen snachts om ze te voeden... Toen ze wat groter werden, waren ze (3 van hun) op het golfplatendak geklommen van de wc en badkamer. Hierdoor kon ik dus niet bij ze komen want dan zou ik er door heen storten...
Afgelopen week had ik geen katje meer gezien, tot ik gisteravond thuis kwam. Toen liep er 1 bij mij voor de deur in het halletje en 1 van me huisgenoten had al een bordje met melk neergezet...
Ze heeft alleen een troebel rechter oogje en is erg mager..
Waneer ik tijd en vervoer heb wil ik zo snel mogelijk met haar langs de da om te ontwormen enz...

Hier de foto's :
1
Afbeelding
2 Schattig he Knipoog
Afbeelding
3
Afbeelding
4 Hier kan je zien hoe mager ze is, hij is alleen wel bewogen...
Afbeelding
5 Zo ligt ze nu bij me te slapen terwijl ik op me lappie zit Clown
Afbeelding

Helaas heb ik geen digi en zijn de foto's van camkwaliteit....

groetjes nicky
Laatst bijgewerkt door Nicje87 op 15-05-08 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Re: zwerfpoesje ong. 1 a 1,5 maand oud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:44

hey nick,

Jij hebt altijd wel apparte verhalen he ? Vindt haar zo lief bij je liggen, kan er uren naar kijken.

Liefs daan

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:46

wat een lievie snoesepoes Lovers
Troebele oogjes en mager zijn symptomen van de niesziekte. hiervoor zijn antibioticapilletjes te krijgen die je door kunt spoelen met ontwormingspasta Vork (tenimste, zo deden wij het altijd)
succes met dit lieve beestje!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:52

Wat een schatje zeg! Ja
Mag ik aannemen dat je haar niet meer terugzet op straat?
Volgens mij heeft ze jou als baasje uitgekozen.....

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:55

ahhhhhhhhhhhhhh wat een snoepie zeg.... Wie weet komt de rest ook bij je aankloppen maar wat een leukerd zeg..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:57

Och wat een graatjemagertje zeg. Succes met dr! Hopelijk komt ze er lekker bovenop!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:02

Ohh ik zou dat echt niet kunnen hoor. Ik heb echt een hele erge zwak voor katten.

Als ik zo zou wonen zou ik waarschijnlijk alle zwerfkatten adopteren. Bloos

T'is wel een liefje.

Trouwens beter geen melk geven. Bijna alle katten hebben lactose-intolerantie en gaan aan de diaree van melk. Wordt ie nog zwakker dan dat ie is. Verdrietig

Ga je m adopteren trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:03

Goed dat je haar in huis neemt.
Melk is niet goed voor katten (tenzij je speciale kattenmelk geeft) Brokjes of vlees is beter, dan wordt ze vast snel dikker.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:05

wat leuk ook dat ze niet bang is voor je, meestal zijn zwerfkatjes toch wat schuw! Verzorg haar maar goed en veel plezier met haar!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:09

Wat een scheetje Lovers Ze lijkt erg veel op een zwerfkatje die wij hier thuis een tijd hebben gehad. Helaas bleef ze mager en was ze ziek, ze heeft een spuitje gekregen. Hopelijk loopt het met deze kleine smurf beter af! Die van ons was trouwes precies zoals ik hem bij jou op de foto zie. Het liefst lag ze de hele dag op schoot te spinnen en gekroelt te worden Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:15

_Nelleke_ schreef:
Ohh ik zou dat echt niet kunnen hoor. Ik heb echt een hele erge zwak voor katten.

Als ik zo zou wonen zou ik waarschijnlijk alle zwerfkatten adopteren. Bloos

T'is wel een liefje.

Trouwens beter geen melk geven. Bijna alle katten hebben lactose-intolerantie en gaan aan de diaree van melk. Wordt ie nog zwakker dan dat ie is. Verdrietig

Ga je m adopteren trouwens?

Haha, je zou eens moeten weten hoeveel zwerfkatten en honden er hier zijn...
Mocht iemand een beestje willen adopteren Clown
Kwa melk weet ik dat het niet goed is...
Alleen helaas hebben ze hier niet overal voer in alle merken voor alle leeftijden No Cheer Wel verkopen ze het in de grote supermarkt, alleen heb ik helaas geen eigen vervoer, en ben ik pas in de begin van de avond thuis... Zaterdag ochtend ben ik vrij en ga ik het lopent doen..

josewoos schreef:
wat leuk ook dat ze niet bang is voor je, meestal zijn zwerfkatjes toch wat schuw! Verzorg haar maar goed en veel plezier met haar!!

Dit komt denk ik ook doordat ik af en toe poes poes riep en een klein stukje brood/vis naar ze gooide toen ze nog op het zoldertje woonde..

Wat adopteren betreft weet ik het nog niet.. Waar ik woon is niet van mij, mijn vriend houd van alle dieren behalve katten (maar hij woond niet bij me). Mocht ik haar niet zelf kunnen/mogen houden dan gaat ze (waarschijnlijk) naar een vriendin van me...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:19

loez schreef:
Wat een scheetje Lovers Ze lijkt erg veel op een zwerfkatje die wij hier thuis een tijd hebben gehad. Helaas bleef ze mager en was ze ziek, ze heeft een spuitje gekregen. Hopelijk loopt het met deze kleine smurf beter af! Die van ons was trouwes precies zoals ik hem bij jou op de foto zie. Het liefst lag ze de hele dag op schoot te spinnen en gekroelt te worden Lachen

Inderdaad deze spint en melkt ook non-stop hihihi
En ik hoop ook inderdaad dat het goed af gaat lopen...

En bedankt voor alle spontane reacties trouwens!!

Gekookt water en/of thee schijnt goed voor het oogje te zijn toch? of heb ik het mis?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:20

zou het wel eerst af laten koelen dan Clown

maar indd, gesteriliseerd water is een goed ontsmettingsmiddel.

Emori

Ach, wat lijkt ze op mijn diesel Bloos!
Wat goed dat je haar opvangt.. is echt een schatje!

loez

Ja klopt Knipoog Met afgekoelt gekookt water of camille??thee geloof ik kun je het mee schoon maken Lachen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:32

iloveyah87 schreef:
Alleen helaas hebben ze hier niet overal voer in alle merken voor alle leeftijden No Cheer Wel verkopen ze het in de grote supermarkt, alleen heb ik helaas geen eigen vervoer, en ben ik pas in de begin van de avond thuis... Zaterdag ochtend ben ik vrij en ga ik het lopent doen..

Ja ik weet het. Ben een paar keer op Corfu geweest. Ook in turkije en egypte zitten zoveel zwerfdieren. Krijg altijd een brok in me keel.. Verdrietig

Maarja meenemen in je koffer gaat zo lastig. (Maar dit jaar ga ik met de auto naar Spanje dus wellicht heeft er 1ntje geluk en kan ie (illegaal) mee naar NL)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:35

Weet iemand toevallig ook hoevaak je dat moet doen??
_Nelleke_ schreef:
iloveyah87 schreef:

Ja ik weet het. Ben een paar keer op Corfu geweest. Ook in turkije en egypte zitten zoveel zwerfdieren. Krijg altijd een brok in me keel.. Verdrietig

Maarja meenemen in je koffer gaat zo lastig. (Maar dit jaar ga ik met de auto naar Spanje dus wellicht heeft er 1ntje geluk en kan ie (illegaal) mee naar NL)

Aah het is wel een goed doel! Ik heb weleens erover na zitten denken om zwerfdieren op te vangen en ter adoptie naar Nl te brengen.. Maar ik heb geen idee of dat mogelijk is, kosteplaatje, of er vraag naar is in NL enz...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:35

mmm als jij er niet hoef stop je er maar in een envelopje dan wil ik er wel. hihi ik weet dat dat niet kan maar iedere keer als wij op vakantie zijn in griekenland lopen we ook zo'n mager ding tegen het lijfje, ik heb dit jaar na de vakantie eerst eens uitgezocht hoe ik het mee zou kunnen nemen. maar hij kan dus bij de handbagage. Pling

buiten de kosten van het enten kost de vliegreis maar 35 euro en 55 als ze in het ruim moeten je moet wel even kijken bij met welke maatschappij want daar zit wel weer verschil in. en je moet kunnen aantonen dat het diertje gezond is dus een DA verklaring erbij en dat duurt drie dagen om te regelen. Lijst
Laatst bijgewerkt door twister42 op 15-05-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:37

twister42 schreef:
mmm als ji er niet hoef stop je er maar in een envelopje dan wil ik er wel. hihi ik weet dat dat niet kan maar iedere keer als wij op vakantie zijn in griekenland lopen we ook zo'n mager ding tegen het lijfje, ik heb dit jaar na de vakantie eerst eens uitgezocht hoe ik het mee zou kunnen nemen. maar hij kan dus bij de handbagage. Pling

jij stiekemerd Clown

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 23:40

oeps ik had toch nog niet geschreven dat ik het niet aan mijn ega heb verteld dat ik had uitgezocht. hihi

maar even echt, ze mogen in een reismand mee als handbagage, als ze niet meer wegen dan 5 kilo. zo uit mijn hoofd en zwaarde moet in het ruim

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 23:42

Twister mocht je echt sirieuse intresse hebben, misschienkan ik kijken wat ik daarvoor allemaal moet doen en wat het kost enz?
Er zit hier wel een katten en honden opvang wat dieren ter adoptie naar Engeland aanbied en kan ik daar informatie aan vragen?... Maar dat is lang niet genoeg..
(ik heb hier eigenlijk nog nooit een huiskat gezien)

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:48

ik kom hier op terug, we gaan zelf van de zomer ook weer naar griekenland, en misschien loop ik daar weer een hummel tegen het magere lijf, ik heb al een opvouwbare reismand gekocht. ik zou het op prijs stellen als we met niets terug komen om van je aanbod gebruik te maken. Ik weet dat er hier in nederland ook voldoende katten zijn, maar hier krijgen de katten verzorging en dat geeft voor mij de doorslag om er eentje me te nemen vanaf een vakantieadres. en voor de geboorte beperking word gezorgd, dit voor ik half bokt over me heen krijg met dat er genoeg zijn in nederland enz.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:47

Hey iloveyah87, ik help altijd een kennis die ook turkse honden opvangt en herplaatst, dus als je wat wilt weten kan je dat via pm wel doen hoor.

twister42, je wilt niet weten hoe vaak ik die discussie zelf al heb gevoerd, niet per se hier op bokt hoor, maar in het algemeen. Maar goed ik zeg zelf altijd als mensen zeggen dat er hier al zoveel in het asiel zitten: Helemaal gelijk, dus als je liever een hier haalt moet je dat ook echt doen, hardstikke goed juist. Maar als je er een uit het buitenland wil hebben, moet je dat ook vooral doen.
Ik ben er altijd heel makkelijk in, iedereen mag van mij doen wat ze willen, als ze alles maar laten helpen.

Het valt mij wel op dat de meeste mensen die het hardst roepen dat hier alle asiels vol zitten, vaak met een hele dure rashond lopen.
Tegen hun wil ik dan zeggen, kijk even wat er aan het eind van je riempje zit, voor je commentaar gaat hebben.
(misschien krijg ik nu wel bokt over me heen)

FF ontopic, hardstikke schattig ding, ik hoop dat hij niet al te ziek is en als je haar niet mag houden dat je er een leuk huisje voor vind.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:34

Aah wat lief!
Ik hoop dat je hem kan houden! En dat je anders een goed thuis vind!

Ik ben ook een keer op vakantie geweest naar Turkije en al die zwerfdieren daar, echt vreselijk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 12:47

Nou met poes gaat het goed!!
Ik heb blikvoer gekocht voor der. Ik en een vriendin (die ook altijd in NL gewoond heeft) stonden in de supermarkt. Ik pak een blik en wil het etiket lezen, staat er gewoon op zijn nederlands tezijn, en was het ook nog eens een nederlands merk Clown En ze vindt het gelukkig nog lekker ook!
Ik geef nu in de ochtend een kwart blik, wat ze niet op krijgt eet ze smiddags op, en s'avonds een kwart blik en wat ze daar net van op krijgt eet ze snachts.
Ze is heel actief en speels dus volgens mij zit het wel goed met haar. Het oogje lijkt ook iets beter. Het is nog wel troebel, maar er komt geen geel troep meer uit...