Kalfje geboren! (met foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Kalfje geboren! (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 18:27

Hee Bokkers! Lachen
Ongeveer een half jaartje geleden hebben we twee drachtige Dexter-koeien gekocht. Dexters zijn minikoeien en zijn dus maar een meter hoog. Toen we ze kochtten, waren ze ongeveer drie maanden drachtig.
Twee weken geleden begon het gedrag van de ene koe ineens te veranderen. Ze was al tonnetje rond, keek de hele tijd achterom naar haar buik en ging steeds vaker liggen. Ook hing er een stukje vruchtvliezen uit. We waren er dus wel zeker van dat ze binnen een paar dagen zou gaan bevallen.
Vanochtend was de koe nog onrustiger en er hing een soort van 'zak' uit. We hebben snel een kennis gebeld, een boer die vroeger ook koeien fokte, zodat hij kon helpen met de bevalling als dat nodig was. Achteraf gezien was dit slim geweest, want de koe kreeg het kalf er niet op eigen kracht uit, omdat er 1 beentje van het kalf verkeerd zat en zijn heupjes waren te breed om er makkelijk uit te kunnen. Hij kreeg het benauwd, omdat zijn longen dichtgeknepen werden doordat hij vast zat. De boer moest toen flink aan zijn voorbeentjes trekken, anders was hij gestikt. Het was dus echt erop of eronder! Gelukkig is het goed gekomen. Haha!
Het is helaas een stiertje, wat betekent dat hij niet bij ons kan blijven, omdat hij dan op zijn moeder springt. Maar hij zou eventueel gecastreerd kunnen worden. Het is echt een schatje. Lovers

Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie moeder en zoon live volgen op de webcam! Lachen
http://webcam.boomingfashion.nl, gebruikersnaam: camera, wachtwoord: peter3437

Hieronder staan de foto's;

Afbeelding
Net geboren.

Afbeelding
Op zoek naar de uiers om te drinken.

Afbeelding
Hij kon al vrij snel staan. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Al wat droger.

Afbeelding
Mama zorgt er goed voor. Knipoog

Afbeelding
Helemaal in mijn element met zo'n kleintje. Lovers

Afbeelding
De boer met het kalfje.

Afbeelding
Lovers
Laatst bijgewerkt door GummyBear op 09-05-08 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Nijnteee

Re: Kalfje geboren! (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:29

Aaaahh wat lief Haha!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:33

Leuk zeg!

Bij ons zijn deze week ook de eerste kalfjes geboren. Giseren gingen we even in het land kijken en toen stond daar een moeder koe met een kletsnat kalf.
Onse koeien zijn alleen wel iets groter met enorme horens. Zijn schotse hooglanders.

Een Dexterkoe ziet er ook wel leuk uit. Zijn ze echt maar een meter hoog? Ze ziet er iets groter uit.
En hebben julie al een naam? wat dacht je van Dexter Knipoog
En gaat die morgen de wei in of blijft die eerst nog een tijdje op stal?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:46

bij ons zijn er al heel veel geboren Tong uitsteken al een paar 2lingen en stuk of 10 1 ling Tong uitsteken echt heel veel.. wel heel leuk om dat mee te maken Haha!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:54

Wat een mooi kalfje!!
Zo'n dexter of een lakenvelder wil ik ook nog een keer hebben. Voor de hobby (voor 't mooie)

Denk je er wel om dat je het kalf binnen 3 dagen aanmeld bij het I&R?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:14

BB ---> BB ITP

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 19:22

@ polbo: Leuk joh! Schotse hooglanders zijn ook echt stoere beesten! Hebben jullie zelf ook een stier daarvan? Lachen
Dexters zijn echt maar een meter hoog! Natuurlijk heb je wel Dexters die nog iets hoger zijn en dat zullen die van ons denk ik ook wel zijn. Knipoog Ze zijn ook hoogbenig en tonen daarom ook hoger. Dexter is wel een leuke naam voor een stiertje, ik zal het eens tegen mijn ouders zeggen!
Vannacht blijft hij nog op stal en dan gaat hij morgenvroeg de wei op met zijn moeder, maar nog niet de hele dag. We blijven er wel even bij als hij naar buiten gaat, omdat we ook nog een andere Dexter hebben die best fel is. Dus het is even afwachten hoe die op het kalf reageert. Knipoog

@ salsaentango: Tweelingen? Lijkt me echt gaaf om twee van die beestjes te hebben die precies op elkaar lijken. Haha! Echt grappig! Het is idd heel leuk om mee te maken, maar we zaten wel in de spanning, omdat het dus niet helemaal goed ging.. Tong uitsteken

@ annastasia: Dank je! Wij hebben ook Dexters alleen voor de hobby. Waarschijnlijk wordt dit kalf gewoon gecastreerd, omdat we er toch niet mee hoeven te fokken. We kunnen hem wel als fokstier verkopen, maar waarschijnlijk gaan we ons toch weer teveel eraan hechten. Schijnheilig En mijn ouders zijn al bezig met aanmelden bij het I&R, dus dat komt helemaal goed!

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:40

Haha, deze zijn net zo leif als veulens!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 00:45

Geweldig! koeien zijn zo leuk! Gefeliciteerd met de kleine Knipoog

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:38

Hey michelle,
Ik hoorde het goede nieuws gister van je moeder.
Gefeliciteerd!! het is een schatje.

Kom binnenkort wel op kraambezoek.

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 21:12

Gefeliciteerd, het is een leukerd zeg. Haha!