Kimmb schreef:Word ie nou ook tam? (ik bedoel zou dat kunnen?), of blijft er altijd wel iets wilds in m?
Een beetje maar ik houdt zo veel mogenlijk afstand, ik denk dat je zo'n mus nooit 100% tam kunt krijgen als ze in het wild geboren zijn.
Aims schreef:ahh gossie wat een lieferd

Foto vier van hierboven is echt té leuk!
Wat voor je hem nou eingelijk? En ben ook wel benieuwd of hij tam wordt, of laat je hem straks vrij?
Hij is aardig tam, maar ik probeer zo veel mogenlijk afstand te houden omdat ik hem wel vrij ga laten. Een mus is een wild dier en ik zou het zielig vinden als zo'n beestje de rest van zijn leventje in een kooitje moet slijten. Hij krijgt nu universeel voer, zit alles in wat ze nodig hebben
. Je maakt het een beetje nat en kan het zo in zijn bekkie schuiven.
Kiara schreef:Valt me nu pas op hoe lang zijn pootjes zijn.
Leuk project heb je in huis gehaald

Wanneer mag hij uitvliegen?
Ja best lange pootjes, hij kan er aardig ver mee springen ! 
Ik hoop dat hij over een paar dagen uit kan vliegen, ik kijk het nog even aan omdat hij nog een beetje moeite heeft met het zelf eten. Maar hij begint goed te eten ! 
sronnie schreef:In hoeverre is het verstandig om zo'n beestje op een dergelijke manier op te laten groeien?
Hij wordt op deze manier wel erg tam, in de vogelopvang zitten ze voor zo ver ik weet iig nog met soortgenootjes?
Hij wordt niet als knuffeldier gehouden hoor, wees daar maar niet bang voor
. De foto's maak ik als hij even uit zijn hok moet om het hok te verschonen dan kan hij hier even rondhuppellen. Het is niet zo dat ik uren met hem bezig ben
Hier heb ik voor rondgebeld, maar helaas neemt de opvang in de buurt geen jonge vogels meer aan die niet zelf kunnen eten ivm de leeftijd van de eigenaresse. De andere in de buurt is gesloten, en degene in Utrecht neemt ook niets meer aan. Verder worden er héél weinig mussen binnengebracht, de records zijn toch de jonge eendjes.