Maar hij moest wel even uit elkaar want er zat iets verkeer om als die aan stond was die it en andersom. Had alleen vergeten de machine weer goed inelkaar te zetten.
Maar gelukkig waren vanochtend alle onderdelen binnen en deed de scheermachine het weer. Wel kwamen we er tijdens het maken van de machine achter dat het kop stuk niet meer helemaal goed was. De vorige eigenaar van de machine had hier zelf aan zitten klussen, Dus mijn vader zei als dat het wel even kon maar dat we wel even moesten kijken naar een andere oplossing daar voor.
Maar afijn ding deed het weer dus vanmiddag hebben we Lambo geschoren.
Zo zag Lambo er eerst uit als een vies zwart/bruin schaap. Hij ging als wit schaap onder de trekker door lopen en kwam na het schuren door alle jeuk van het warme weer en de wol als zwart/bruin schaap er weer onder uit.

En toen gingen we scheren. Eerst de hals en daarna Lambo maar weer snel op 4 poten gezet en de rug geschoren.

Lambo vond het scheren echt lekker. Hij begon helemaal terug te likken en te knabbelen.

Er komt al een lekker warm dekentje van af.

En toen moest ik zijn kont doen en daar mocht ik niet aan komen (is zo sinds die gecastereerd is, dus al bijna zijn hele leven) En toen ging meneer er vandoor.....dit bleef er over.

Dat is maar 1/4 van al zijn wol.
En de ontsnapte Lambo, want de andere kant moest ook nog gedaan worden.

De andere kant van Lambo bijna klaar...Ja ik weet het hij ziet er niet uit... moet hem nog even bij werken

Tja en toen gebeurde waar we al bang voor waren. De scheermachine ging stuk.... Dus nu hebben we een half geschoren schaap wat er niet uit ziet.

Aan de rechter kant moet zijn hele kont nog worden gedaan.

en aan de linkerkant alleen zijn flank nog...ja en zijn hele buik.

Dus hij zal nu een tijdje zo in de wei moeten staan.

En Lambo en Kruimel zijn nu echt dikke vrienden eten samen slapen samen en Lambo is ook helemaal niet meer jaloers. Kruimel is nu ook druk aan het uit haren, en er lijkt wol onder die haren vandaan te komen. Toen we Lambo hadden geschoren lipe Kruimel ook meteen naar Lambo toe van wat heb jij nu waar is je jas

Maar volgends mij vind die dat helemaal niet zo erg want het is toch wel iets koeler.

De boerin daar zei nog is het geen optie om hem half te scheren zodat het niet in 1 keer te kouwd voor hem wordt. Ik zei nog als grapje ja das een goed idee....nu loopt Lambo er dus echt als een poedel bij

Owja en bij deze te koop LAMBO wol

(weet er misschien ook iemand waar in de buurt van Groningen mijn messen van de scheermachine kan laten slijpen?)