Ik wil graag wat plaatjes hier neerzetten van onze kat Garfield. Helaas heeft hij nog geen twee weken bij ons mogen zijn. Hij is vorige week donderdag ingeslapen. Hij was pas 8 jaar. Ik mis hem zo ontzettend, het was de liefste kat die ik ooit heb ontmoet. Ik zal nooit vergeten hoe hij de dag ervoor nog mijn neus likte en kopjes tegen onze hoofden gaf op bed, de volgende dag waren zowel ik als mijn vriend erg ziek (voedselvergiftiging) en toen een vriend langskwam bleek ook Garfield niet lekker te zijn. Er bleek van alles mis terwijl hij goed at en dronk en de dag ervoor nog gewoon lekker bij ons op bed kwam staan. Nu kon hij (net als ons... echt bizar.) nieteens meer opstaan...
Hij bleek suikerziekte te hebben, een te lage bloeddruk, dehydratie (terwijl hij dus wel gewoon dronk), en ondertemperatuur. De dierenarts zei dat suikerziekte vaak niet werd opgemerkt, ook bij mensen dat ze vaak er achter kwamen als ze uit coma raakten. Maar door alle andere dingen die mis waren was er wel van alles wat hij kón doen, maar de enige eerlijke optie voor Garfield was een spuitje. Hij was al helemaal van de wereld (net als ik nog half, ik voelde me nog gigantisch slap en ik kon alleen maar huilen....) en viel gelijk slap bij het eerste prikje. Volgens het asiel was hij nog nooit ziek geweest, alleen zijn twee broertjes en hij nooit, ze waren net als wij erg verbaasd. (overigens, het was geen CO ofwel koolmonoxide, we hebben voor de zekerheid een melder gekocht. het was dus echt gewoon bizar toevallig dat we op hetzelfde moment dezelfde verschijnselen hadden...)
Ik wil hem graag herinneren, ik vind het ontzettend hoe erg gehecht je in 2 weken aan een kat kan raken... Hij was onze eerste kat en ik denk niet dat ik hem ooit zal vergeten... Garfield is inmiddels gecremeerd, zijn halsbandje en het crematie-kaartje liggen in de kast in de hal. Ik mis hem zo ontzettend....
De foto's zijn van de eerste dag dat hij bij ons kwam.

Rust zacht.