Mijn fretten ITP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Mijn fretten ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:41

Hoihoi!
Aangezien ik het ideale clubje fretten heb, waar ik altijd vrolijk van wordt, leek het me leuk om wat foto's met jullie te delen. Ik zal eerst even heel kort iets vertellen over ze.
De witte, Mok, kwam als eerste uit de opvang. Hele drukke überspeelse fret van 10 maanden oud. Aangezien ik hem wat eenzaam vond, heb ik Mik erbij gehaald. De kleine wildkleur, beetje raar karakter en heeft een lichte gebruiksaanwijzing, van 8 maand oud. Aangezien Mok en Mik het wel met elkaar konden vinden, maar Mok wilde spelen en Mik liever sliep, heb ik vrijdag Sam erbij gehaald. De grote wildkleur met witte bef, van 9 maanden oud. Nu heb ik de ideale combinatie! Sam en Mok spelen vooral, Mik kan doen en laten wat hij wil, en verder lijkt het alsof Mik ook op aan het leven is! Ik ben dolgelukkig met ze! En verder heb ik ook nog de mazzel dat het allemaal tolerante fretten zijn, ik kan ze vrijwel overal zomaar bijzetten, dominantie staat niet echt in hun woordenboek, behalve bij Sam, maar nu hij gecastreerd is, zal dat wel wat afzwakken hoop ik, en anders niet Lachen
Goed, verhaaltje is iets langer geworden dan ik dacht, maar dat maakt niet uit, hier komen de foto's.

Afbeelding
Dit is Sam, de 9 maand oude wildkleur

Afbeelding
Mok, de überblije albino van 10 maanden

Afbeelding
En Mik, het wildkleurtje met gebruiksaanwijzing Haha!

Let the games begin!!!

Afbeelding
Charge!!!!

Afbeelding
Argh...

Afbeelding
Geen zorgen Mok, ik kom je redden!! *Mik links, Sam midden, Mok rechts*

Afbeelding
Mok gered, maar Mik delft het onderspit.. Vork

Afbeelding
Even tussendoor wat drinken...

*daarna heeft Mik zijn slaapplaats opgezocht, en zijn Mok en Sam verder gaan spelen*

Afbeelding
Ik zal je vergassen met mijn stinkadem..

Afbeelding
Om je daarna op de grond te duwen!

Toen was het tijd om te gaan slapen, en eerst ging Sam naar bed alleen:

Afbeelding

Toen kwam Mok erbij *niet de meest charmante foto, maar vond m toch errug leuk:

Afbeelding
Vork

En toen ik later terug kwam vond ik ze zo:

Afbeelding
vlnr: Mok, Sam en Mik

En als laatste nog een mooie van Sam:

Afbeelding

Zo, ik hoop dat jullie net zo genoten hebben als ik, alleen kon ik het live zien Haha!

Groetjes, mij

Silence

Re: Mijn fretten ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 10:42

Leuke fretjes, ik kan ook altijd zo lachen met mijn stel Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 10:57

Vind ze ook zo ontzettend leuk Haha! We hebben al 15 jaar fretten, maar dit stel is het meest bizarre speelse stel ooit Haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:17

Blijven leuke diertjes he! heb zelf een opvang en het verrast me altijd hoe uitlopend hun karaktertjes zijn. Nou ben ik hier altijd een beetje een zeurmuts in, maar zijn ze wel ADV getest? vind het namelijk wel heel risico vol om zomaar fretten bij elkaar te gooien, zeker als je niet weet of een besmet is met dit virus.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:20

hee.. ook al fretten liefhebbers. ben dol op de beesten, heb er zelf geen, maar bij mijn vriend is er 1 aanwezig.. heerlijk beest.
mooie fretten heb je.. vooral de bruine wildkleurige dat vind ik een aparte kleur..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:22

Wat een gave foto's.
Ik heb zelf ook 2 fretjes gehad het nadeel vindt ik wel dat je ze erg sterk ruikt.
Maar het blijven leuke dieren.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:25

Hey,
Leuke fretten heb je!
Ik heb er ook twee , Sky, moertje, wildkleur, 2.5 jaar en Timon, reutje, Sandy, ook 2.5 jaar
Ook echte speelvogels Haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:38

@Rozahorse, dat hangt ontzettend af van de verzorging en het voer dat je ze geeft. Als je het goed aanpakt ruik je ze nauwelijks.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 11:40

Dat wilde ik net zeggen, mijn fretten ruik je niet hoor.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 11:59

Benfan schreef:
Blijven leuke diertjes he! heb zelf een opvang en het verrast me altijd hoe uitlopend hun karaktertjes zijn. Nou ben ik hier altijd een beetje een zeurmuts in, maar zijn ze wel ADV getest? vind het namelijk wel heel risico vol om zomaar fretten bij elkaar te gooien, zeker als je niet weet of een besmet is met dit virus.

Mijn fretjes komen dus uit de opvang, en daar zijn ze gechipt, geent en nagekeken. Het zijn allemaal gecastreerde mannen, en eerlijk gezegd weet ik niet direct wat ADV is? Ik heb er wel eens van gehoord, maar ik weet niet precies wat het inhoud. In de opvang deden ze ook gewoon fretjes bij elkaar, en dat doe ik zelf ook al jaren.. info is gewenst Haha!

Mijn fretten ruik je ook niet, behalve Sam. Maar die was bronstig, en die ruikt gewoon heel sterk. Mijn frunzing van 11 weken stonk echt de pan uit, maar dat is niet de reden dat ik hem weg heb gedaan hoor Lachen Hij beet dat het verrekte, en was niet aan te pakken, deels door het wilde karakter van de bunzing die bij hem heel sterk aanwezig was Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 12:01

O, heb net gelezen over het virus.. Tja, wa tik hiermee moet weet ik niet zeker... Tips?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:19

ag wat een super leuke diertjes Haha!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:08

Haha!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:33

Als nog testen Lachen heel veel opvangen in nederland zijn ontzettend laks als het om ADV gaat, ze vinden het onzin te testen. Wijzelf testen elke fret die we binnen krijgen die nog niet getest is (en waarvan dit bewezen kan worden) door de eigenaar, omdat we het risico te groot vinden en we de dieren niet in gevaar willen brengen. Waar woon je? Mvr Moorman is een hele goeie frettenarts waar je ze kan laten testen, mijn dierenarts zit in Ter Apelkanaal (groningen/drenthe) maar er zijn er nog wel meer waar je terecht kunt.

Nog een tip, als je ze hebt getest en je moet ze naar een pension doen omdat je lekker op vakantie gaat zoek een die ADV testen verplicht, als er een zieke fret bij jou netjes geteste fretjes komen dan is de kans dat ze ADV hebben erg groot.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:26

Oké! Bedankt voor de tips Lachen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:07

alstjeblieft! daar ben ik immers voor Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:28

Aaah wat leuk zeg!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:28

Wat een gave fretten! Lopen ze bij jou altijd los?? Of hebben ze ook een kooi... wel een geweldig stel!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:18

Ze hebben bij mij een papagaaienkooi, maar lopen eigenlijk de hele dag los door mijn kamer. Dat vind ik het leukst voor ze Lachen
Net bij de DA geweest, Sam is dinsdag gecastreerd, heeft nu koorts, en zit dus aan de bactrimel... Gelukkig zijn onze da's errug fijn, en hadden ze zoiets van bij twijfel meteen terug komen, en ze wilden graag weten hoe t verder ging zeg maar..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:04

Even kleine updat (weet dat t eigk niet kan, maar toch): met Sam lijkt het beter gte gaan, dus dat komt helemaal in orde Lachen