[HAMSTER] Dodge, ze blijft verwend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

[HAMSTER] Dodge, ze blijft verwend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:18

Hallo bokkers,
Hier nog is Dodge mijn lief klein (b)engeltje @ [BB-ITP]

Vandaag ben ik een liksteentje een pakje zaagsel en een nieuw drinkflesje gaan halen. En natuurlijk de snoepstokjes! Het kooitje dan maar ververst en een nieuw wc-roletje en beetje keukenrol ingelegd. (is voor mee te spelen snachts, verscheurt die dat helemaal en stopt het in z'n holetje Clown )
Ik zit te denken aan een grotere kooi voor Dodge, maar z'n kooi kost HOPEN GELD.
Dat is dus nog niet voor direckt. Maar we redden ons wel.
Dodge z'n kooitje staat heel de avond open en staat bij mij op mijn bureau als ik computer. En rondlopen doet die natuurlijk ook Haha! !

Topic's over Dodge:
naam voor mijn nieuwe aanwinst (hamster)
[HAMSTER] mijn nieuwe vriend!
[HAMSTER] mijn nieuwe vriend! : zachter dan ooit
[FOTO][HAMSTER] Dodge
[HAMSTER] Dodge in der huisje!

Maar genoeg gezeurd, de foto's.

Dit is dan het drinkflesje, liksteen en snoepstokje.
Afbeelding

En dit het kooitje met Dodge erin, lekker naar mij kijkend Haha!
Afbeelding

Hier keek hij niet zo erg meer naar mij. Verdrietig
Afbeelding

Dit is dus mijn sgat. (beetje wazig maar ja)
Afbeelding

Dan het wc-roletje maar is uitproberen! *erin*
Afbeelding

*eruit*
Afbeelding

Het keukenrolpapier moest er dan ook maar aan geloven. Bloos
Afbeelding

Verstoppertje spelen kunnen we ook! Haha!
Afbeelding

Dodge uit het buisje.
Afbeelding

Bij het eetbakje.
Afbeelding

Again.
Afbeelding

Gewoon leuke foto.
Afbeelding

DAN HET MOMENT, LIKKEN VAN DE STEEN (staat niet op foto) EN DRINKFLESJE (ook niet Boos! )
Afbeelding

Echt een super mooie foto vind ik! Pling
Afbeelding

En we gaan weer lekker verder slapen
Afbeelding

ZIEZO

Anoniem

Re: [HAMSTER] Dodge, ze blijft verwend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:22

Leuke foto's! Wat een lieve hamster.
Ik wil zelf ook 1 maar het mag niet haha.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:22

Haha! ja een hamster is al een jeugddroom van toen ik 7 was Huilen van het lachen ben er nu 14?
* iedereen blijft kinds he? Tong uitsteken *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:23

wat een ontzettende lieve hamster!
vind het huisje neit zo zeer te klein voor haar hoor! ik ehb een zelfde grote kooi, maar dan iesje hoger, met een bovenplateau, voor een grote dikke teddyhamster (is echt dik Nagelbijten / Gniffelen Huilen van het lachen ) en dat bovenplateau, is ongeveer de helft van de breedte van de kooi Lachen dus echt te groot vind ik dit zeker niet!
zolang ze lekker kunnen spelen en rennen, en je ze vaak uit de kooit haalt, vin dik dit formaat super! veel beter dan al die zielige hamsters bij elkaar, in die kleine hokjes in dierenwinkels..

Louisee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:25

aaah, schattig! Lovers

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:25

ik heb precies zo zelfde Haha! Zo leuke hamster !

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:27

ach, ik hou niet van hamsters, maar deze heeft z'n leuk koppie!
Leuke foo's en leuk hok, wel opletten op de zouliksteen omdat die best snel uit elkaar valt.. bij mij..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:28

Ik vind hem zo leuk he!
Hij is weer lekker verwend Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:29

@ astrid: ja dat is wel waar. maar toch wil ik gaan uitbreiden Lachen vind het belangrijk dat hij meer ruimte heeft. want die zit toch heel de nacht en dag (behalve 2 a 3 uurtjes savonds met kooi open) erin. dat vind ik niet helemaal leuk. Lachen leuk dat je ook een hamster hebt! Haha!
@ louisee_: dank!
@ spirit: ja dank je Haha!
@ loizy: haha toch dank !
@ linda: ja idd, hij is echt mijn vriendje. ik zit veel op mijn kamer door de thuissituatie, en zo heb ik is een leven diertje bij mij. dus verwennen mag wel he! Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:35

Leuke hamster, maar… Die liksteen moet er onmiddellijk uit en je hok is echt VEELS te klein !!!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:25

Mijn hok is klein. Maar als je leest zie je warom ik geen nieuwe kan kopen. En warom die liksteen? Het is speciaal voor hamsters. staat op verpakking Knipoog

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:28

lana_te schreef:
Ik zit te denken aan een grotere kooi voor Dodge, maar z'n kooi kost HOPEN GELD.
Dat is dus nog niet voor direckt. Maar we redden ons wel.
Dodge z'n kooitje staat heel de avond open en staat bij mij op mijn bureau als ik computer. En rondlopen doet die natuurlijk ook Haha! !

Ik heb een hok dat zeker 3 keer zo groot is (1 meter lang) voor maar 25 euro van marktplaats afgehaald. Denk dat een groter hok zeker geen kwaad kan in jou geval Lachen. Het is wel een erg schattig hamstertje!

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:30

Leuk hamstertje, en leuk hok.. maar ik zou er meer zaagsel in doen.. hamster houden van graven en holletjes maken.. In dat laagje zaagsel wat jij er nou in hebt kan dat niet.
Ook zou ik nog een huisje kopen met speciaal soort wol erbij voor knaagdieren.. Zoals ik al zei.. hamster willen graag een holletje maar zo te zien aan de fotos heeft hij dat nu niet?
Een nieuw hok kan je inderdaad zo van marktplaats halen.. Even 1 keer goed afwassen en hij is zo goed als nieuw! Anders ken ik nog wel iemand met 2 grotere hokken die ze willen verkopen.. (pm maar voor info als je wil Knipoog )
Verder ziet het er leuk uit! Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:32

Wat ben jij vréselijk lief voor dat beestje zeg. Het feit alleen al dat je zoveel topics over 'm opent.. Ik vind het echt een schatje. Lovers

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:35

@veirl: http://www.freewebs.com/little-hammies/ ... esting.htm lees even het stuk van eten op deze site. gaat over likstenen.
@medea: Ik mag niet van internet kopen van m'n ouders. en waar ik wel een kooi kan kopen kost een grote 75 euro. dat geld heb ik NOG niet.
@aims: ik leg bewust minder zaagsel. niet voor het geld hoor! maar omdat die dan alles onder gaat smijten enzo. er staat een hokje in *zie laatste foto* maar dat had ik er even uitgehaald. daar zit wate in Ja ook speciaal voor hamster. ook tegen jou moet ik ezggen dat ik geen kan kopen. ben tenslote nog maar 14 en via internet is het niet te doen.
@reddrumfox: idd ik ben van dodge gaan houden Haha! en idd ik neem veel foto's Ja

Wel spaar ik voor een grotere kooi! dus ik doe wel m'n best Lachen vandaag nog gana kijken in een dichtere winkel (waar ik liksteen enzo ben gaan halen) daar waren de kooitjes nog kleiner echt dat vond ik helemaal niets

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:42

Ojaa sorry die laatste foto had ik niet gezien, goed dat je zo'n holletje hebt! Lachen
Ga door met sparen is echt beter voor kleine dodge Lachen Maar ik snap dat als je nog maar 14 bent dat het moeilijk is om snel geld bij elkaar te verdienen..
Alles ziet er verder goed uit hoor! Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:47

Leuke hamster!!

Maar heb je nou hamsterwatten in het huisje van Dodge? Ze worden nog verkocht maar zijn erg slecht voor hamsters, giftig en zelfs dodelijk! Je kan beter wat hooi ofzo in het huisje doen!
Er mag ook wel wat meer zaagsel in zijn hok, hamster houden van gangetjes graven, de hokken van mijn hamster zijn tot het randje gevuld, vinden ze geweldig!

En voor een groter hokje kan je wat rondsnuffelen op marktplaats, worden vaak goed bruikbare hokken heel goedkoop aangeboden.

Veel plezier nog met je hammie!!

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:49

Die watten zijn juist niet zo goed, je hamster kan daar in stikken!
En die liksteen is eigenlijk te zout voor 'm, dat hebben hamsters niet nodig maar ja de dierenwinkels willen natuurlijk graag geld verdienen Knipoog
Maar het is niet zo goed voor je hamster! Kijk maar eens op http://www.dehamster.nl
En eigenlijk moet je er wel meer zaagsel in doen ja, dan kan hij lekker graven daar zijn hamsters dol op! Anders doe je een krant onder de kooi, dan vang je daar het losvliegende zaagsel op.

Wel echt een mooie hamster zeg! Leuk kleurtje Ja

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:54

Wat een schattig hamstertje Ja
Ik zou alleen idd meer zaagsel erin doen. Ik deed er altijd een (dikke) krant onder en daarna een laag zaagsel. Vang je zaagsel mee op maar vinden ze ook leuk om te verscheuren en zo zijn ze ook weer een poosje bezig Knipoog Hooi vinden hamsters vaak ook leuk en is idd beter dan watten Lachen !
Ze mag idd wel een grotere kooi, maar bij gebrek aan beter is dit volgens mij nog wel voldoende hoor. Ik heb ook een poosje wat hamsters in een kleine kooi gehad, omdat die kooien echt verrot duur waren en ik ze maar even heb gehad.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 22:55

@aims: dank. ik spaar wel goed maar ik moet er wel graken bij dat bedrach. ik kan niet toveren. en idd een holetje Knipoog dank je
@demone: idd had ik al gelezen dat watten slecht zijn; er zit niet zoveel in, enkel voor de izolatie zeg maar, ik leg keukenrol in z'n hok. morgen is zijn huisje vol keukenrol. ook leg ik een stuk zaagsel in het huisje. zodat als die plats het goed opgenomen word. en dat verdoezeld ook de waten. ik ga is kijken in de winkel of ik niets beters kan vinden. heb ik al gedaan mar stro is geen optie. kan ik gewoon niet aangraken. via internet kopen gaat niet. zie vorige posts Knipoog
@renske: oke ik ga is kijken. aar op die site van mij stond dat het goed was voor de mineralen enzo. maar mss doe ik hem er maar enkele uurtjes in (2 ofzo) en haal ik die er weer uit. en idd watten had ik al is gelezen. dank je!
@kim: das ook nog een leuk idee een krant onder het zaagsel! en idd die kooien zijn duur..

Allemaal erg bedankt voor de tips Ja ga ik zeker gebruiken.

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:07

Isolatie van 't hokje is tcoh ook niet echt nodig?! Als je er gewoon genoeg zaagsel en toiletpapier ofzo in doet, heb je die watten echt niet nodig hoor Knipoog
De mineralen haalt je hamster als 't goed is gewoon uit het voer (moet je er wel op letten dat er zowel dierlijke als plantaardige eiwitten in je voer zitten, hamster zijn namelijk alleseters!) en dan heb je die knaagsteen niet meer nodig.

Succes ermee! Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 23:15

@ renske: ja je hebt wel gelijk. kga er is aan werken.

Bestaan er eigelijk ook speeltjes voor dwerghamsters? of maakt dat niet helemaal uit?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:28

Er zijn tunneltjes waar ze door kunnen kruipen... Had ze zelf ook en dacht ze er een plezier mee te doen, ja, alles stukgeknaagd (auw, portomonee, die dingen zijn duur!), dus heb het er maar snel uitgehaald. Denk dat ze erg blij zijn wanneer ze lekker kunnen graven, rennen en rotzooien met hooi of iets dergelijks Ja.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:40

Leuk, wat een schat van een hamster!
Wat een bekkie! En wat een hoop commentaar word hier gegeven! Pfieuw!
Ik vind dat je hok wel mee valt, je zegt dat je nog geen geld hebt, voor een andee kooi, ik lijk erin te horen, dat je wel ervoor spaart, nou, dan is er toch niks mis? Een hamster heeft ook veel aan een radje. Niks mis mee...

Wel wil ik wel de liksteen aankruisen. Goh, ben een zeur he? Heb precies hetzelfde gehad. Ik heb gelezen EN gehoort, dat het niet zo goed is, voor een hamstertje, omdat dat zout, te veel is, en een hamster voelt wel aan, hoeveel die wel of niet kan gebruiken, maar er zit ook nog ander spul in, en dat verkalkt de maag, en kunnen ze uiteindelijk aan overlijden.
En dat zou mooi zijn te voorkomen.
Hou wel in de gaten dat het verhalen zijn, en dus 1 x in de 1000e keren voorkomt, want ik gaf het mijn hamster ook altijd, nooit geen last gehad hoor, maargoed.. je zou die ene maar zijn Tong uitsteken

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 23:44

volgens mij heeft jouw hamham een tien keer zo grote kooi dan de hele rest van de gemiddelde hamster bevolking!
gezien je zegt dat hij de hele dag los mag.

Sparen en een grotere kopen kan geen kwaad natuurlijk..

Wat een leuke beestje is het toch!
je bent zoo lief voor m Lovers