Evelli schreef:puppies al met 7 weken weg? is dat niet wat vroeg
volgens de wet moeten dieren minstens 8 weken bij hun moeder blijven, volgens de stamboeken vaak 13 weken
verder vind ik het wel lieve hondjes (als ze klein zijn)
Onze puppy's gaan bijna altijd weg rond 7 à 8 weken, heb daar nog nooit problemen over gehoord ofz, onze pups zijn zeker met stamboom, anders zou St-Hubertus daar toch iets over zeggen denk ik?
Maar toch bedankt. 
tantjeuh schreef:Evelli schreef:verder vind ik het wel lieve hondjes (als ze klein zijn)
Haha

, dacht ik net ook..
Ik vind mechelaars fantastische honden. Werkwillig, slim, vol enthousiasme. Maar je moet wel goed genoeg weten hoe je met honden moet omgaan, want een mechelaar in onervaren handen is vaak niet te vertrouwen.. Daarom ook, algemeen heb ik weinig vertrouwen in mechelaars die ik niet ken.
Ze moeten inderdaad wel in goeie handen koopt, maar dan moet je ook als fokker weten, bij welke persoon je welke pup moet steken.
Ik ben opgegroeid met dit ras, ik vind het fantastische honden!
Ze zijn zo trouw, slim en idd werkwillig.
Ik zie soms mensen met rare blikken kijken, maar als ze dan dichterbij komen en mijn hond ligt zich'bij wijze van spreken' met zijn poten omhoog om direct geknuffeld te worden, dan hebben ze er wel een andere kijk op.
Maar ik versta de mensen wel, want er zijn vele honden die ook op de verkeerde manier grootgebracht worden en dan eindeigen als gefustreerde honden.
FZ_Lin schreef:Volgens mij maakt dat ene weekje niet echt verschil uit! Zolang ze zelfstandig genoeg zijn kan het met gemak!
De 1 haalt het veulen bij de merrie bij de 6e maand weg, en de ander bij de 4e maand. Hangt helemaal van de moeder en kids af!
Verder, blijf mechelse pups schitterend vinden! Wij hebben zelf een kruizing mechelaar!
Heerlijke dingen zijn het als ze pup, en volwassen zijn!
Hoop dat je een goed huisje voor ze kan vinden!
ze zijn idd al heel zelfstandig.
De moeder is al bij de pups weg.
Ze komen supervaak binnen, en daar hebben ze allemaal geen probleem mee, niet onzelfzeker ofzo
De pups zijn al allemaal 'verkocht', behalve eentje!
shirley23 schreef:Het is beter om een pup pas met 8 wk bij de moeder weg te halen.
Met 7 weken leren ze namelijk nog een hele hoop van hun moeder en van hun nest genoten.
De pups kunnen id nog veel leren van elkaar.
Ik had ze een weekje niet gezien, en qua gedrag zijn die heel hard verandert.
het is ook wel leuk om te zien hoe die rangorde in elkaar zit!
Soms moeten we wel eens ingrijpen, want ze doen elkaar soms echt pijn.
maar ik snap het afschrikkende gevoel wel van sommige mensen.
Die honden zien er idd wel 'gevaarlijk' uit.
En dat vind ik langs de ene kant ook wel fijn.
Ik voel me zeer veilig als ik met mijn honden ga wandelen, ze zijn zeer trouw en ook wel aanhankelijk
Onze grootst ehond, als je daarmee buiten komt, iedereen kijkt zo een ker van ':='
Met zijn zwarte masker, maar het is echt een schat van een hond