[foto's] Lambo SCHAAP met zijn vriendjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto's] Lambo SCHAAP met zijn vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 17:10

Lambo zit al een tijdje in de stal en mag zaterdag eindelijk weer naar buiten. Vanaf September was die al iedere keer kreupel en 2 weken geleden heb ik even in zijn hoefje open gesneden. Bleek dat er een bloedblaar/zweer onder zat. Toen heb ik hem 2 weken binnen gezet en nu mag die zaterdag weer naar buiten.

Ondanks dat die kreupel was is die vorige week nog mee geweest naar een huisdierenshow en heeft die daar een paar kunstjes laten zien.
Was wel grappig om te zien hoe de jury leden een partij moeilijk aan het doen waren om zijn tanden en hoefjes te zien. Hun sprongen er bijna met zijn tweeen op om hem vast te houden en daar schrok Lambo zo van dat die weg sprong. Toen heb ik ze maar even uitgelegd dat als je het rusig doen (net zo als een paard) hij gewoon zijn hoefje optilt.

Het leuke is wel dat nu hij niet meer kreupel is erg speels is als die mee naar buiten mag. Gister was ik met hem in de stal aan het spelen en ik zat me nog maar net te bedenken dat hij eigenlijk makkelijk uit zijn stal kan springen.
Hij begon een beetje raar te doen en meneetje sprong dus idd zijn stal uit. Daarna zat die mij aan te kijken van kom je ook nog. Vervolgends rent die hard weg en gaat die voor me staan. Doe ik niks is er niks aan de hand maar steek je je hand uit dan beuk die tegen je aan en rent en springt die weg.

Het zijn verder niet zulke bijzondere foto maar ben gewoon blij dat Lampie weer beter is.

Zo staat die altijd te wachten tot die mee mag.
Afbeelding

Afbeelding

Toen moesten we even door de koeien staan naar de konijnen die moesten ook nog voer hebben.
Bij de koeien moet die altijd even kijken of er nog wat te eten is:
Afbeelding

Afbeelding

Helemaal verlieft oop de horens haha hij zou willen dat die ook van die mooie horens had:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3WEJHX7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SRKJF4HC.jpg

Net z'n klein jongetje wat met zijn favoriete trekker op de foto gaat:
Afbeelding

Konijnen voeren is ook weer wat nieuws...sinds kort springt die gewoon achter mij aan het konijnen hok in. (konijnen zitten in een oude melk put) vroeger bleef die netjes boven wachten.
Afbeelding

Afbeelding

Dan gaan we opweg naar Polly over bde brug.
Afbeelding

Het blijft nog steeds grappig om te zien hoe sommige naar Lambo kijken. Helemaal geweldig is het als er een hele bus langs komt haha.
Afbeelding

Afbeelding

Bij polly moet er natuurlijk gegeten worden.
Afbeelding

en uitrusten
Afbeelding

en dan spelen/ rondjes rennen/ springen en gek doen.
Afbeelding

Dan lopen we weer terug naar huis
Afbeelding

en mag Lambo zijn stal weer in.
Afbeelding

Anoniem

Re: [foto's] Lambo SCHAAP met zijn vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:19

Wat een heerlijk ding blijft het toch! *LOL*

Dat met die trekker is zo hilarisch. Huilen van het lachen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:26

lekker smoeltje.
En dan zeggen mensen dat schapen domme wezens zijn Clown

Ik vind ze zalig. Wij hebben er vier en allemaal zijn ze zo grappig, nieuwsgierig en lief.

De groeten van E.T., Saffier, Girl en Sharkie

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:40

Wat een luizenleven heeft hij zeg hahah, geweldig!!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:26

Luizen leven haha dacht het niet denk dat er geen ander schaap is wat het zo druk heeft als lambo. Bijna elke dag gaat die mee naar buiten, volgende week moet weer mee naar 2 kinder feestjes en vorige week naar die huisdieren show (waar die overgens 2de is geworden) en morgen gaan we ook een lange wandeling maken.

Nee die andere schapen die hebben een luizen leven ( in de wei gras eten verder niks) Lambo die heeft het als schaap hard stikke druk Vork

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:12

Ik vind hem echt geweldig Lovers

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:17

Wat een leukerd Lachen

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:09

Ahh Lambo is zo lief!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:10

gaaf man Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 00:38

Jouw schaap is echt zoooo cool hea.. Cool
Echt een mega-hip beest!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 01:19

Daar is Lambo weer! Lovers
Ik vind het altijd zo prachtig om te zien hoe jij van alles met hem doet! En dat hij het ook zo leuk vind Ja
Jammer dat die schapen van me vader er nooit zoveel zin in hebben Vork

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:22

Go jij! Go jij! Ik ben echt een enorme Lambo-fan! Weer super leuke foto's!

Jullie hebben trouwens ook mooie koeien en konijntjes.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:58

Het blijft een geweldig schaap!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 00:53

Lambo-fan meldt zich *LOL*
Fijn dat je dressuurtopper weer wat opgeknapt is!
Maak je binnenkort weer een keer foto's van jullie kunstjes? Lachen

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:54

Wat leuk Haha!
Ik dee dat ook altijd met me'n schaap Tong uitsteken

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:02

Ja ik zal binnen kort weer een paar fototjes van zijn kunsjes maken. Hopelijk kan die tegen die tijd zitten.
Dat ben ik hem nu aan het oefenen maar het schiet nog niet echt op. Als hij zit gaat die op 1 knie en op 1 poot staan maar het is uiteindelijk natuurlijk de bedoeling dat die op 2 voorpoten staat.

Het lastige hier bij is dat die eerst moet liggen voordat die kan leren zitten. En hij heeft de laatse tijd een nieuw iets bedacht waar door het allemaal veel langer duurt.
Na ieder kunsjes gaat die eerst naar de biks bak en blijft die daar staan tot ik hem terug roep. daar moet die natuurlijk voor beloont worden. Vervolgends doet die zijn kunsje om vervolgends ,meteen naar de biks bak te rennen.

Het is niet dat die geen zin heeft om kunsjes te doen maar hij vind dat gewoon een leuk spelletje. Zo kan die af en toe ook lekker weg rennen als ik hem zijn halsband om wil doen. Dan gaat die al vast naar buiten en ik mag heel dicht bij hem komen. Maar natuurlijk niet dicht bij genoeg om zijn halsband om te doen. De laatse tijd ren ik dus eerst maar even met hem mee een paar keer het erf over dan springt die een paar keer raar en is hij tevreden dan kan ik daarna gewoon zonder zeuren zijn halsband om doen.

Hij de laatse tijd echt zo eigenwijs. Wordt tijd dat die die stal uit gaat... maarja ze hebben het hek uit de wei gehaald zodat de schapen gewoon kunnen ontsnappen en nu blijven de andere schapen netjes achter een klein muurtje staan maar Lambo..... natuurlijk niet Duivel
(Zal deze week even kijken of er al een nieuw hek in zit anders maak ik er zelf wel een voor. Zullen ze niet blij mee zijn ze zijn druk aan het verbouwen maar ik wil Lambo weer buiten hebben hoewel Lambo zelf altijd zijn stal in loopt als ik hem onder toezicht even in de wei zet.)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:46

Superleuk! Ik vind dat we toch echt eens een meeting voor intelligente schapen moeten houden Tong uitsteken .

Goed dat hij weer beter in, het is nooit leuk dieren zo'n hele tijd op stal moeten houden. Hij zal wel blij zijn nu. Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:52

Ach, wat is het toch een leukerd he Lovers

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:57

aah wat leuk! Haha!
Ik wil ook een schaap Clown
zou er een gewoon bij paarden in het land kunnen? onee, dan ontsnapt ie zeker.. Nagelbijten / Gniffelen

Echt grappig een schaap aan een halsband Lachen volgens mij vind hij het allemaal heel gezellig Haha!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 23:02

Tuurlijk kunnen ze gewoon bij paarden in het land...lleen zou ik wel een extra hekje of stroomdraadje langs je omheining spannen.

Lambo stond vroeger bij Polly (shetlander) waar die ook altijd ontsnapte. Hij moest daar weg van de eigenaar van de pony en toen heb ik hem bij een boer gezet tussen andere schapen.
Daar waren op een dag de hele kudde schapen ontsnapt op 1 na, Dat was Lambo die stond nog in het zelfde weilandje dicht bij het hek.

Nu staat hij inmiddels weer buiten bij de kudde en de schappen kunnen 5 weilanden in. Lambo gaat meestal niet verder dan 2 weilanden vanaf het hek. (ook als de andere schapen ver uit de buurt zijn gaat hij niet verder mee) Ik denk dat die gewoon blijft wachten tot ik kom of zo. Het is wel raar hij loopt gewoon altijd in de buurt van de andere schapen behalve als die te ver weg gaan dan Blijft die bij het hek in de buurt. Als ik is het weiland door loop ver bij het hek vandaan dan gaat die wel gewoon mee Knipoog Trouw schapenbeest Haha!

@ Eowyn3003 We zouden idd is een keer een meating moeten houden, het is jammer dat je zo ver weg woond ik zou barney graag een keer willen zien.... en Lambo denk ik ook wel Tong uitsteken

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:11

Haha, je worden ze verliefd en krijg je een homo-schapen-koppel Tong uitsteken

Barney loopt ook nooit ver weg als hij weg kan, hoogstens naar de moestuin van mijn peter (is mijn buur). Daar gaat ie niet meer weg Clown

Hij loopt ook vaak gewoon los in de tuin, we hebben geen omheining ofzo. Maar als je dan naar binnen gaat wil ie mee en blaat hij net zo lang tot je weer buitenkomt. Meestal spurt hij dan naar binnen Clown Raar beest...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:04

Ik vind Lambo het leukste schaap van nederland! Haha!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:24

deedee19 schreef:
Ik vind Lambo het leukste schaap van nederland! Haha!

ik ook Haha! hij is egt geweldig Haha!

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:30

Ik hou helemaal niet zo van schapen, maar dit is toch wel heel leuk om te zien zeg! Gelukkig knapt ie weer op!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:53

oeh schaapje Haha!

*wat een raar bruin horenachtig beest zeg xD *