Drie nieuwe kittens in huis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Drie nieuwe kittens in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:51

Vorige week werden wij weer verblijd met 3 nieuwe opvang-kittens. Deze waren gevangen en zijn ongeveer 5-6 weken oud. Het zijn alledrie rooie! Twee katers en een poesje. De eerste dagen waren ze behoorlijk ziek, overgeven, diarree en niet willen eten. Ik had vrijdag het idee dat ze de maandag niet zouden halen. Gelukkig zijn ze weer opgeknapt en eten weer zelf. Geen diarree of overgeven meer. Ze zijn levendig en spelen en zijn lekker ondeugend. De eerste paar dagen waren ze erg bang en moesten ze steeds blazen naar ons. nu is dat over en kunnen we ze gewoon oppakken en knuffelen. Ze zijn erg lief en zoooo schattig!
Hier een paar fotootjes van onze schatjes;
Afbeelding
alledrie samen
Afbeelding
Het poesje genaamd Saartje
Afbeelding
Katertje 1
Afbeelding
katertje 2
Afbeelding
Onze pleegmoeder verzorgt ze met grote ijver!
Afbeelding
Ook onze poes vindt ze leuk!
Afbeelding
Nog een met onze poes. Normaal vindt ze kittens niet leuk, maar deze vindt ze wel leuk.

De twee katertjes hebben nog geen naam. We konden niks niets leuks verzinnen...
Nou, wat vinden jullie van onze boefjes?

krackertje

Re: Drie nieuwe kittens in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:00

Schitterend om te zien, wel apart trouwens een rood/wit kitten en dan als geslacht poes dat kom je weinig tegen.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:01

aaah wat een schatjes! Gelukkig gaat het nu goed met ze, ben weg van katertje 2 Clown

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 23:18

Krackertje: Deze waren dus uit een nest van 5: 2 katers en 3 poezen! Maar omdat ze zo bang waren zijn ze uit elkaar gehaald. Dan wennen ze sneller. Ook zijn die andere 2 poesjes een stuk kleiner en dan worden ze zo onderdrukt door die andere dikkertjes.

Miemserik: katertje 2 is ook erg mooi om te zien. Hij was wel de bangste van allemaal. Konden we de eerste dagen ook niet gewoon oppakken. Hij blies erg hard en heel dapper. Eigenlijk is het een ontzettend watje, want als je hem nu oppakt, begint hij gelijk hard te spinnen. Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:21

misschien een rare vraag, maar waren de 2 anderen uit het nest toevallig lapjes?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 23:22

Lowara: dat weet ik eigenlijk niet. ik meende dat het ook rode waren, maar dat weet ik ook niet zeker. Hoezo?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:23

sheela schreef:
Krackertje: Deze waren dus uit een nest van 5: 2 katers en 3 poezen! Maar omdat ze zo bang waren zijn ze uit elkaar gehaald. Dan wennen ze sneller. Ook zijn die andere 2 poesjes een stuk kleiner en dan worden ze zo onderdrukt door die andere dikkertjes.

Miemserik: katertje 2 is ook erg mooi om te zien. Hij was wel de bangste van allemaal. Konden we de eerste dagen ook niet gewoon oppakken. Hij blies erg hard en heel dapper. Eigenlijk is het een ontzettend watje, want als je hem nu oppakt, begint hij gelijk hard te spinnen. Knipoog

Ahh nu heb ik nog meer een zwak voor hem Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:27

sheela schreef:
Lowara: dat weet ik eigenlijk niet. ik meende dat het ook rode waren, maar dat weet ik ook niet zeker. Hoezo?

2 van de 3 komen mij bekend voor. wij hebben een week of 3 geleden een nestje jonge kittens meegegeven aan de dierenambulance. 3 rode en 2 lapjes. ( gered, niet van onze eigen kat Clown )
vandaar dat ik dacht... heej zouden dit diegenen zijn?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 23:33

Dat zijn dan niet deze. We hebben ze vorige week dinsdag (9 okt) gekregen en ze waren op de zondag ervoor gevangen op de UT.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:39

hehe nee, dan is dat onmogelijk Ja
was zo benieuwd hoe het met "onze" katjes ging. die hebben we gered van de dood toen ze krap 3 weken oud waren en dus meegegeven aan de ambulance.
het was dat we zelf een kitten al hadden, anders hadden we er eentje gehouden.
Maar toen ik zag dat je uit Enschede kwam en dat er 2 katjes leken op de rode die wij hier hadden die dag, was ik even blij dat ik ze terug gevonden had Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:30

krackertje schreef:
Schitterend om te zien, wel apart trouwens een rood/wit kitten en dan als geslacht poes dat kom je weinig tegen.

Da's een misverstand, het enige wat je nooit tegenkomt is een lapjeskater, maar een rode is net zo vaak poes als kater Lachen .

Wat ontzettend aandoenlijk hoe de hond voor ze zorgt en hoe ze tegen de witte poes aankruipen Lovers .

Op de boerderij hebben we trouwens ook zo'n 'stoer' bang katertje rondlopen, kind van een wilde poes. De andere kittens zijn gevangen (twee hebben het niet overleefd, eentje is opgevangen), maar deze was te bang (en moederpoes is heleaas helemaal niet te vangen). Nu voedt de eigenaresse van mijn bijrijdpaard hem al een tijdje, en hij wordt steeds tammer. Keihard spinnen na het eten, heel hard aan komen rennen en met zijn kopje tegen je handen beuken, ruggetje omhoog, met je vingers spelen of met een strootje/blaadje dat je voor hem houdt, zo lief! Wie weet vindt hij ook nog een fijn huisje, of wordt hij gecastreerd en mag hij blijven als boerderijkatertje.

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 22:15

Vanavond zijn er mensen komen kijken naar onze schattige katertjes. (ze kwamen al voor de 2de keer) en hun keuze is gevallen op de rode kater met de witte sokjes. Voorlopig blijft hij nog even bij ons wonen tot hij is gechipt en ge-ent en dan krijgt hij een nieuw huisje! Het zijn hele aardige mensen met nog een kater in huis en volgens mij gaan ze hem vreselijk verwennen! Knipoog Ze zijn zich er van bewust dat de kleine kater tijd nodig heeft om te wennen, dus dit gaat helemaal goed komen!

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 22:43

Vandaag zijn de monstertjes ge-ent en gechipt. We hebben gelijk hun 2 zusjes gezien. die kwamen ook voor de enting. En inderdaad, het zijn ook 2 rode poesjes. Erg schattig en ook net zo bang als die van ons. Lekker blazen enzo. onze monsters waren toch een stukkie groter als de zusjes, maar die waren van af het begin al kleiner. De monstertjes waren erg moedig en hebben geen protest gegeven bij het enten en chippen. Ze waren heel stoer! Ook de rit in de auto vonden ze erg spannend. Geen geschreeuw of gekrijs, maar lekker nieuwsgierig rondkijken. Ze zaten in een reismandje op mijn schoot. (ik rij niet zelf hoor).
Ondertussen hebben de katers ook een naam: de hele rode kater heet Samson en de kater met de witte sokjes heet Midas. En Saartje is nog steeds de allerliefste en de grootste knuffel!