F2 sphynxjes alweer bijna 6 weken oud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

F2 sphynxjes alweer bijna 6 weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:38

Gisteren even wat nieuwe fotootjes gemaakt van het nestje van Sunshine. Er zitten misschien wat donkere foto's tussen dat kotm omdat mijn fototoestel niet 100% in orde meer is.

Het gaat heel goed met ze, ik heb ze een paar weken geleden wel flink moeten bijvoeren omdat Sunshine niet genoeg melk meer gaf. Gelukkig is alles allemaal in orde gekomen Lachen

Over de namen ben ik nog niet helemaal uit, als iemand nog suggesties heeft met namen die beginnen met een A, weerhoud je niet om ze even hier in dit topic te melden Bloos

De 3 behaarde katjes zijn nog beschikbaar als ze 12/13 weken oud zijn, mocht je je aangetrokken voelen om zo'n klein dondersteentje in huis te willen nemen Knipoog

Hier komen ze:

Hier een beetje overbelichte foto van de kittens in de kittenbox, waar je de rode gloed in de ogen van het witte "kale" poesje ziet.
Afbeelding

Het Rood/Witte behaarde katertje
Afbeelding

Het Rood/Witte kale katertje
Afbeelding
Afbeelding

Het witte kale poesje
Afbeelding
Oef, zo´n poot van moeders is erg leuk om mee te spelen
Afbeelding

Het tortie met witte poesje
Afbeelding
Afbeelding

En tot slot het witte poesje
Afbeelding
Afbeelding

xdenisex

Re: F2 sphynxjes alweer bijna 6 weken oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:28

Leuk stel... Wat vooor ras zijn die behaarde beestjes? Zien der schattig uit. Die kale..tsja, daar heb ik toch nog steeds niets mee haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 22:08

Hetzelfde ras als die kale F2 sphynx kittens alleen hebben zij haar Knipoog

Zie ze maar gewoon als Huis Tuin & Keuken Katjes... Ach en die kale dat went vanzelf Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:03

hahah oke! Dus je hebt op die mammapoes een sphynx kater gezet.. zo'n kale.... en dan is dit hetresultaat...ofzoiets..?? haha!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:09

snap er niks van? is dit nu één en hetzelfde nestje? nee toch?

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:10

Ik vind ze super leuk.
Die zou ik ook wel willen maar mijn moeder vind ze eng haha.
En ze zijn ook erg duur maar misschien als ik later op mezelf woon dat ik er dan 1 koop.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:13

Haha ik snap het ook niet meer?
Een zelfde nestje met behaarde maar ook met sphynx kittens?

Leg het is uit alsjeblieft, ben namlijk blond. Knipoog

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:38

Haha oke ik zal het even uitleggen

Ja het is 1 hetzelfde nestje, Sunshine (de witte "moeder" poes) is een F1 sphynx -> kruising HTK/Sphynx

Zij heeft dus de genen als zij weer door een sphynx gedekt zou worden om naakte nakomelingen te krijgen (50% kans). Dat is dus gebeurd en dit is het resultaat ervan Knipoog

Klopt dus ongeveer want er zitten 3 behaarde katjes in het nestje en 2 kale.

Waarom kruisen we uit? Simpel, in de sphynxen zit behoorlijk veel inteeld omdat het ras nog niet zo oud is, op deze manier komen er nieuwe lijnen in het ras.

Hopelijk een beetje duidelijk? Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:42

Haha ok dat is een duidelijke uitleg Lachen
Maar zijn die sphynxen dan wel rastypisch zeg maar? of zitten hier "foutjes" in. (begrijp me niet verkeerd Knipoog )

Zijn de spynxhen ook net zoveel waard als een echte sphynx dan?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 14:59

Het witte "kale" katje vind ik teveel op een devon-rex lijken (zowel de bouw van dr koppie als de donshaartjes die ze hier en daar heeft), dat zit in hun vaders stamboom heel ver weg ergens geloof ik Knipoog
Het rood/wit katertje vind ik zelf wel weer veel weg hebben van een sphynx qua bouw, en ook qua naaktheid Knipoog! Ik denk ook dat ik hem wil houden om weer verder te gaan met mijn outcross-programma.

Het zijn geen volle sphynxen, dus op dat gebied zijn ze niet net zoveel "waard" als sphynxen die wel een volle stamboom hebben. Maar goed, bij mij gaat de gezondheid van dit ras voorop en daarom ben ik dus ook hiermee bezig.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:49

aaaag Sphynx Lovers ik vind ze geweldig

heb je vaker sphynx nestjes ?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:15

XxSultanxX schreef:
aaaag Sphynx Lovers ik vind ze geweldig

heb je vaker sphynx nestjes ?

dik 2 jaar terug heb ik mijn eerste nestje gehad, dit is mijn 2e "sphynx" nestje en er zal in de toekomst zowiezo wel verder uitgekruist worden, en er is ook nog een ander katje op komst.

Mijn 2 sphynx poesjes heb ik vorig jaar allebei "moeten" laten castreren ivm. HCM (erfelijke hartafwijking).

Ik fok dus heel af en toe een nestje Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:20

owkai ! leuk Haha! als ik op mezelf ga wil ik namelijk ook een sphynx hoeft niet raszuiver te zijn Lachen
ik stuur je tegen de tijd dan wel eens een pb , mischien dat je dan net toevallig een nestje hebt Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:45

Mitxa schreef:
Het witte "kale" katje vind ik teveel op een devon-rex lijken (zowel de bouw van dr koppie als de donshaartjes die ze hier en daar heeft), dat zit in hun vaders stamboom heel ver weg ergens geloof ik Knipoog
Het rood/wit katertje vind ik zelf wel weer veel weg hebben van een sphynx qua bouw, en ook qua naaktheid Knipoog! Ik denk ook dat ik hem wil houden om weer verder te gaan met mijn outcross-programma.

Het zijn geen volle sphynxen, dus op dat gebied zijn ze niet net zoveel "waard" als sphynxen die wel een volle stamboom hebben. Maar goed, bij mij gaat de gezondheid van dit ras voorop en daarom ben ik dus ook hiermee bezig.

Bedankt voor de uitleg. Wel jammer dan dat ze zo doorgefokt worden en daardoor de gezondheid van dit ras zo "zwak" is.
Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met de kleine die je houd en eventueel de volgende nestjes in de toekomst...

Lijkt me wel grappig een naakte te hebben en dan een behaarde uit dit nestje en dan zeggen dat het broer en zus zijn bijv whahah denk dat veel mensen je dan voor gek verklaren Clown
Vind dat witte naakte katje trouwens erg leuk.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:20

*verliefd op witte behaarde poesje*

het is dat ik geen kat wil ivm tijdgebrek, maar anders kwam ik haar zo halen Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:48

Zie ik het nu goed dat de kale kittens ook grote oortjes hebben en de harige kittens gewone oortjes... of is dat bedrog door het haar?

Vind die harigen toch ook leuker hoor Haha! Bloos