ik ben Ben

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:38

Wie is Ben??
Ben is onze kat. We hebben hem uit de opvang in Maaseik (B). Zijn leeftijd wordt geschat op 4 jaar. Waarschijnlijk heeft Ben de eerste jaren bij iemand in huis gewoond, maar is daara weggelopen of gedumpt, daardoor hij waarschijnlijk 2 jaar op straat heeft gezworven (dit weten ze, omdat Ben wel aanhankelijk is, dus gewend is om bij mensen te zijn, maar dat een kattenvrouwtje alle zwerfkatten in de buurt voert, waar Ben trouw, 2 jaar, dagelijks zijn prakje kwam halen.)

Dat vrouwtje die de katten dus dagelijks voert, viel naar verloop van tijd op dat Ben ziek was. Vandaar dat ze hem heeft gevangen en naar de opvang heeft gebracht. Daar is hij opgelapt. Ben heeft er wel een roggel van overgehouden, hij pruttelt van tijd tot tijd, omdat zijn slijmvliezen zijn aangetast. Ook kwijlt Ben en lijkt hij geen goed evenwicht te hebben, af en toe kiept hij om.

Ik wist dat Ben al lang in die opvang zat, dus heb ik half april gebeld en Ben besproken. Helaas besloot meneer eind mei de opvang te verlaten (uitgebroken) en heeft hij weer 2.5 week op straat geleefd. Gevlog: een te mager katertje. Nu weegt hij 3.4 kilo, maar er moet royaal wat bij, dat gaat ons wel lukken.

Afbeelding
^Z'n lekkere bekkie

Afbeelding
^Nieuwsgierig

Afbeelding
^Er mogen wel wat kilootjes bij!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:39

leuke kat Lachen, alleen jammer van zijn oortje

JML
Berichten: 263
Geregistreerd: 23-04-07

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:42

Ik vind dat oortje wel wat hebben, geeft hem karakter en past wel bij zijn ruige leventje.
Begrijp me niet verkeerd hoor, tuurlijk is het voor het poezebeest niet fijn geweest lijkt me.

Fijn dat Ben zo'n goed huis heeft gevonden (met wat hulp van jullie door hem op te halen).

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:43

Dat oortje is een kenmerk uit Belgie. ze vangen er zwerfkaten, castereren/steraliseren ze. Om dan te zorgen dat je niet 2 keer dezelfde kat vangt, snijen ze een stuk uit het oor. NEEEEE, ook niet mijn ding, maar het is nu eenmaal zo.

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 10:44

@ JML: Het past idd bij hem, hij klopt van geen meter ( Nagelbijten / Gniffelen ) met z'n roggel, kwijldruppel en evenwichtstoornis, dus tja, dan kan zo'n oortje er ook nog wel bij Haha!

_Tarzan

Berichten: 11231
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:33

Wat een leukerd is het zeg Haha!
Veel plezier met hem, maar dat zal wel lukken!

Gaan jullie hem als hij helemaal gewend is ook buiten laten of niet?

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 17:24

@ Verona: Nee, want zodra hij de kans krijgt om naar buiten te gaan, loop hij gelijk weg. Dan ben ik hem of 2.5 week kwijt, of hij laat zich helemaal niet meer zien.

_Tarzan

Berichten: 11231
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:15

Dat dacht ik al, vandaar mijn vraag Haha!
Maar ach, lijkt me echt een leuk beessie!

lana_te

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Diksmuide & Izegem

Re: ik ben Ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:12

oomooie poes Lachen