Rimpelpup Murphy 5 maanden oud (:

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Rimpelpup Murphy 5 maanden oud (:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:05

Inmiddels is mijn rimpelpup Murphy alweer 5 (!) maanden oud. Murphy's vader is een Shar-pei, en zijn mama is een kruising met een engelse x franse bulldog.

Ik heb Murphy gekozen uit een nest van 7 pups, toen hij 3 weken oud was. Met 6 weken heb ik een topic over hem geplaatst;
viewtopic.php?f=177&t=735452&hilit= (kijk en vergelijk).

Murphy is dus inmiddels uitgegroeid tot een bul van een pup. Echt een sul qua karakter, alleen zit er een behoorlijke kop van eigenwijsheid op. Hij kan prima alleen zijn, sloopt niks in huis, gaat probleemloos mee in de auto, en was ontzettend snel zindelijk. Ook heeft ie wel zijn nadeeltjes, meneer geeft alles aan d.m.v. bijten (al is het nu wel een stuk minder nu ie bezig is met wisselen). Ook als je hem iets verbied heeft hij praatjes, maar al met al is hij ontzettend braaf, en een echte lieverd.

Murphy heeft nu 2 cherry eyes, ontstoken traankliertjes die naar boven komen, een naar gezicht, maar hij heeft er geen last van (en is ook niet blind o.i.d.) 2 juli wordt hij hieraan geopereerd en meteen maar gecastreerd.

Nou, voor iedereen die benieuwd was hoe hij uit zou groeien, hier is Murphy;

Afbeelding
Murphy 9 weken

Afbeelding
Murphy 12 weken

Afbeelding
Murphy voor de 1e keer op het strand.

Afbeelding
Murphy 16 weken

Afbeelding
Murphy 18 weken

Afbeelding
Murphy 19 weken

Afbeelding
Murphy 5 maanden en 2 dagen.

Is het geen lieve rimpelpup Lovers ?

Mariskatw

Re: Rimpelpup Murphy 5 maanden oud (:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:11

Wat een lief koppie heeft je hond! En die wordt inderdaad al wel aardig groot zeg! Hoe groot denk je dat hij uiteindelijk wordt?
Veel plezier nog met hem!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 11:24

Hij is nu iets hoger dan 40cm, denk dat ie iets hoger dan kniehoogte gaat worden, het wordt een behoorlijke knul Lachen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:00

Hey Samantha! Tegen welke muur is jouw pup nu weer aan gelopen? Tong uitsteken
Even zonder gekheid, Murphy is echt een leuke vent geworden!

Luistert hij ook al een beetje naar je?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:06

wat een grappig beestje zeg Haha! Hij groeit als kool! Cool

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:08

ach gos wat een scheetje Lovers
wat een lieve rimpeltjes Lovers

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:09

Wat een leuke pup!! Leuke combinatie ook Haha!

Succes met de operaties!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:12

linda_arnold schreef:
Wat een leuke pup!! Leuke combinatie ook Haha!

Whaaha! Niet te hopen voor Samantha.. Die wil vast niet zoveel rimpels hebben als d'r pup! Tong uitsteken

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:22

Citaat:
linda_arnold schreef:
Wat een leuke pup!! Leuke combinatie ook

Whaaha! Niet te hopen voor Samantha.. Die wil vast niet zoveel rimpels hebben als d'r pup!

Gedoeld op de kruising sharpei X frans x engels Schijnheilig duuuh Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:49

vind het een leuk hondje. alleen die rassen met elkaar gekruist kan je problemen krijgen vooral aan de ogen.

succes met je hondje

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:24

Wat een schatje! Lovers
Een heerlijke rimpel hoofdje heeft ie Haha!

Miss_happy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 20:53

Hey Sam !!
Leuke foto's van Murphy. Lekker koppie heeft ie toch! Hij is zeker lekker gegroeid joh Lachen Zondag kan ik hem mooi weer in het bekijken, veel leuker als op foto's Knipoog
Tot zondag xxx

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:07

miekelover schreef:
vind het een leuk hondje. alleen die rassen met elkaar gekruist kan je problemen krijgen vooral aan de ogen.

Tja, hij is al geboren en toevallig heeft ie iets met zijn oogjes. Ik wist dat er een kans inzat, maar verder is het een prima gezonde pup. Hij had nog 1000 andere kwaaltjes kunnen hebben, en gelukkig heeft ie er maar 1 en ik kan er niks aan veranderen *LOL*

Nog even wat foto's van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

En thanks iedereen Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:32

Oehhh wat een mooie rimpel zie ik daar! Haha!
Hij is echt huge geworden.. maar hij blijft schattig! Vooral die rimpels op zijn neus en voor zijn staart doen het hem Haha! !

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:57

Pfoe wat dacht jij? Ik neem een pup uit de meest rampzalige rassen die er maar zijn? Nagelbijten / Gniffelen
Heb je al een abo genomen bij de da? Tong uitsteken

Hij ziet er best leuk uit maar ik hoop echt voor je dat hij gezond blijft, deze rassen voorspellen echt niks goeds

Edit:
miekelover schreef:

Alleen aan de ogen? Was het leven maar zo mooi!
Neusje, rimpels, ogen, poten.. en dan heb je nog maar een klein deel opgenoemd.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:22

Is dit een 'per ongeluk' nest? Of is er echt gefokt met deze rassen? Dat vind ik echt gruwelijk.. Zoveel problemen die deze rassen hebben..

Verder is het gerust een lief/ schattig pupje, al was ik er nooit aan begonnen!

Splash_ schreef:
denk dat ie iets hoger dan kniehoogte gaat worden

Dat hoop ik maar niet (tenzij je zelf niet zo groot bent Haha! ) alle drie de rassen gaan dat niet halen..

Verder ben ik het eens met Brittkitt!

Al met al veel plezier met je pup, hoop voor je dat hij gezond blijft en weinig last krijgt van de problemen waar de rassen om bekend staan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:55

Dit nest is een ongeluk, deze mensen hebben er echt niet voor gekozen om dit te fokken, de teef is na dit nestje ook meteen geholpen om dit nog een keer te voorkomen.

Verder wist ik waar ik aan begon, en de dierenarts was er niet gerust op wat er uit de moeder zou komen, maar deze pups zijn helemaal nagekeken en zijn 100% gezond verklaard.

Zijn neus is prima, rimpels zijn mooi schoon en hij heeft niet de rimpelstructuur van een sharpei die je met alcohol moet schoonmaken. Poten? Ik neem aan dat je daar HD mee bedoelt? Dat is ook uitgesloten door de dierenarts.

Zijn ogen ja, maar dat had ik ook kunnen krijgen uit een raszuivere bull of andere dog, dat is nou eenmaal een kwaaltje van het ras, zijn moeder had er ook enigzins last van.

Met kniehoogte bedoel ik zijn schoft op hoogte van mijn knie, en daar zit ie al aardig tegen aan. (edit: ik ben zelf ook niet zo groot, hij komt nu met zijn schoft op 41 cm).

Ik snap jullie opmerkingen, maar ik was er ook niet aan begonnen als ik zeker wist dat dit gezonde pups waren. En de tijd moet het leren of het zo blijft, maar zoals het er nu uitziet, is het een heerlijke lieve pup, gezond en net zoals iedere andere hond.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 23:03

Geen hd, meer die enorm krom getrokken voorpoten vanwege de totaal verkeerde verhouding poten/ lijf.

Splash_ schreef:
maar ik was er ook niet aan begonnen als ik zeker wist dat dit gezonde pups waren
Gelukkig maar dat je het anders bedoelt Haha!

Van mij mogen alle drie deze rassen verboden worden.. Vind het gruwelijk dat een mens mag bepalen dat bv een Engelse Bull een luchtpijp heeft ten grootte van een rietje.. Dat is geen genetische vooruitgang maar mishandeling.. En dat geldt het minst voor de Fanse maar zeer zeker ook voor de Sharpei..

Maar goed daar heb jij nu ook niets aan! Teefje is gelukkig gesteriliseerd! Veel plezier met je pup! Hoop voor je dat je geen problemen gaat krijgen in de toekomst Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:00

Ben nu wel benieuwd naar de foto's Lachen
Ze doen het namelijk niet Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:01

Idd, zat precies met dezelfde gedachte Clown

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:31

De site waar ze op staan ligt eruit, ik zal nog even snel 3 foto's van afgelopen zondag uploaden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:44

Ziet hij wel wat met zijn ogen? Bloos!
Verder leuk hondje, idd eigen keuze van de fokker oid Lachen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:43

mag ik het adres van de DA die HD uitgesloten heeft? dat is nl wel uniek..

ik snap dat je verder blij bent met je hond , maar vind wel dat je vrij makkelijk praat over de afwijkingen. alsof je het een beetje wegwaait, en ach hoort erbij.. een goede fokker selecteert er wel op.

ik hoop dat er verder geen problemen komen en dat zijn ogen hem geen last op leveren Knipoog

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:41

Wat heeft hij eigenlijk aan zijn ogen en kan je dat niet laten verhelpen? Het lijkt op een cherry eye (foto murphy 19 weken) en dat wordt gewoonlijk operatief verholpen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 10:46

baroen schreef:
mag ik het adres van de DA die HD uitgesloten heeft? dat is nl wel uniek..

ik snap dat je verder blij bent met je hond , maar vind wel dat je vrij makkelijk praat over de afwijkingen. alsof je het een beetje wegwaait, en ach hoort erbij.. een goede fokker selecteert er wel op.

ik hoop dat er verder geen problemen komen en dat zijn ogen hem geen last op leveren Knipoog

Fokker? Wie heeft het hier over een fokker? Dit is een ongeluksnestje van 2 een gezin. Dat ik zo "makkelijk" doe over die afwijkingen, ik snap heel goed wat iedereen hier bedoelt. Maar ik kan er gewoon niet meer van maken dan dat hij niks anders heeft dan zijn ogen (en ja, hij ziet nog prima, al is het ietsje minder dan voorheen). De tijd moet het leren, en voor nu ga ik er vanuit dat ik een heel gezonde pup heb, die gelukkig geen last heeft van zijn luchtwegen of andere meest voorkomende kwaaltjes.

En even over HD, hoeveel pups krijgen geen verklaring mee van HD-vrij van de DA?

Nogmaals, ik snap iedereen zijn bezorgdheid, maar ik nodig jullie desnoods allemaal eens uit om deze zielige mislukkeling (zo komt het bijna over) te komen bewonderen, er is niks mis met hem Lachen

Maandag wordt ie geopereerd, en dan zijn zijn ogen ook meteen verholpen. Ik laat hem castreren omdat ik niet wil dat als hij perongeluk op een vrouwtje springt tijdens het spelen (oja, dan ben ik weer het slechte baasje), dat er dan misschien wél allemaal hoopjes ellende uitkomen, en dat is iets wat ik wil voorkomen.

En inmiddels heb ik alle tegens wel begrepen Lachen