Mag ik even wat foto's van mijn twee HTK-loeders spammen? De donkere is Pimmetje, waarschijnlijk ongeveer 14 jaar oud en mogelijk de moeder van Kitty, waarschijnlijk ongeveer 10 jaar oud. Ze komen beide van de pensionstal waar Jasper heel lang gestaan heeft. Daar hield het op te bestaan en omdat deze twee al ouder waren wilde niemand ze hebben. Bij mij moesten ze op een flat wonen, maar omdat vooral Pimmetje een echte mensenkat was en ze vroeger altijd gewend waren binnen te zijn bij de voormalige boer heb ik de gok gewaagd ze mee te nemen. Dat is bijzonder goed uitgepakt!
Kitty had toen al wel een serieuze ooraandoening (nog een reden waarom al helemaal niemand háár wilde hebben, ze stonk verschrikkelijk), dus ik wist dat ik waarschijnlijk niet onder een dure operatie uit kon. Die heeft dus een tijd geleden plaats gehad (gehoorgangen verwijderd tot het trommelvlies voor degenen die dat gemist hhebben
), en nu gaat het geweldig goed met haar. Ze zou helemaal doof zijn volgens de da, maar ik denk dat ze toch nog wel wat harde geluiden hoort
. Ze is enorm knuffelig, spint de oren van je hoofd, en woont boven, voornamelijk op mijn 'studeer/Boktkamer'. De trap durft ze niet af. Heeft ze in het begin wel gedaan, 's nachts, maar toen sloeg Pimmetje haar ongenadig hard naar de kelder
. Naar buiten mag ze sowieso niet meer, zolang de tuin niet goed omheind is, ze hoort auto's niet aankomen en is doodsbang.
Toen mijn zusje tijdelijk met haar twee je-weet-wel-katers in mijn flat kwam wonen ging dat mis met Pimmetje en eigenlijk ook met Kitty. Pimmetje scheet uit protest de hele kiet onder, en kater Stoffer piste constant naast de bak. Toen Eric voorstelde om Pimmetje in de weekenden mee naar hem te nemen hebben we dat gedaan en toen ik in november 2006 vakantie had en zelf (achteraf voorgoed
) elke nacht hier bleef hebben we Pimmetje maar hier gelaten en Kitty na haar operatie ook hier gebracht. Pimmetje komt overigens wel buiten nu, hoewel ze ook erg graag binnen is.

Arme poes, net geopereerd en nog helemaal niet gewend aan haar nieuwe stek.

Kitty, helemaal thuis nu, in diepe slaap op een nu naar de stort gebrachte stoel.

Zo ligt ze nu de hele dag, onder mijn tafel in een verhuisdoos met wat keukenspullen die ik niet kwijt kan.

Mijn vriend in diepe slaap na het sporten, Pimmetje ook in dromenland
.

Zo ligt ze 's avonds altijd bij mijn vriend
.

Ik lig toch niet op de stoel
? (Ik vind die kussens trouwens spuuglelijk
).