mijn oom had gistermidag in zijn autogarage een jong eendje lopen .
hij overal zoeken naar de moeder maar nergens te bekenne. Vanmorgen heeft hij het eendje bij mij gebracht , en ik doe nu een poging om hem groot te brengen

hij was erg zwak toen hij hier kwam (vanaf gistermidag tot vanmorgen niks meer gegeten )
maar hij is al wat helderder

we vermoeden dat hij nog niet zo lang uit het ei is , omdat hij nog niet zo goed kan lopen.
wie heeft er nog meer een eendje met de hand grootgebracht? en hoe heb jij dat gedaan?
ik heb voor dit eendje ook een aantal eendjes met de hand grootgebracht maar die waren wel wat groter als dit eendje . ik gaf ze dan geweekte kattenbrokken .
dit eendje krijgt opfokvoer en als hij later wat groter is ook wat geweekte kattenbrokken

dit is hem/haar
heeft iemand nog een leuke naam ? want hij is nog naamloos
een vogel asiel kan niet meer doen dan wat ik doe.
Mis hem nog best wel, het was echt mijn maatje!
Succes met 'm, ziet er wel super schattig uit
Mooi eendje zeg!
,afgelopen woensdag een kippekuikentje van de dood gered(moeder zat nog op het nest te broeden en was eerder met kind uit het nest gegaan).Moeder weer terug en kind meer dood dan levend op het pad)Vanavond kwam ik thuis en had een van mijn lieve tijgers
een van de roodborstjes te pakken gekregen en vermoord die zaten te broeden in het, niet gebruikt ,gat van de afzuigkap.De kleintjes liepen in de tuin tussen de planten en de andere helft van het koppel zat in de boom te schreeuwen.Omdat ze op de grond bij ons ,vanwege 4 katten,geen schijn van kans hebben te overleven hebben we ook hier de dieranambulance voor gebeld.Ze hebben ze opgehaald om ze de laatste paar weken op te voeden.
dus ben ik naar beneden gegaan om hem te voeren
)
). Toen hij nog klein was en in z'n doosje zat kwam de parkiet altijd op het randje tegen hem zitten schelden en pikken. Toen hij wat groter werd en door het huis kon scharrelen was de parkiet ergens op de grond aan het rommelen. Wammes verstopte zich achter een tafelpoot en toen Parkiet langs kwam wandelen pikte hij hem keihard op zijn kop