eindelijk hij staat!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

eindelijk hij staat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 14:54

via de staleigenaar kwamen wij aan 3 diamantduiven en een parkiet. we moesten nog wel een voliere hebben, dus via internet gezocht, en gevonden! met 2 verdiepingen, moest wel uitelkaar, en weer inelkaar, geen probleem toch? er zaten ook nog 3 valkparkieten, een grasparkiet en 2 kanarie's bij.
wij de voliere opgehaald, ze deden er 2 uren over om hem uit elkaar te halen.
wij zijn gistermorgen om 09.00 begonnen met bouwen, en we kwamen heel wat tegen, dingen die niet pastten, balken die verdewenen waren, dus dat werd improviseren (kanarie's zaten in een parkieten kooi, en de valkjes in een kattenkooi, de vogels van de staleigenaar in een (grote)rattenkooi) dus ze moesten er gister in! dus om 09.00 begonnen, en om 13.00 hulp gekregen van de (hele handige) buurvrouw.
er miste een zijkant, en een achterwand, achterwand met gaas en de zijkant met planken (planken van de bak die om de vijver stond gezaagd) we waren vol in de zon bezig, dus af en toe water over mn hoofd heen en weer verder, we zijn nonstop bezig geweest van 09.00 tot 21.00. ik had het dan ook helemaal gehad..
het heeft ons bloed, heel veel zweet, en nog net geen tranen gekost, maar hij stond gisteravond! stroomdraad erom heen (we hebben 3 katten) en vogels erin. duifjes eerst gevangen, en kanarie's erbij.
toen de valkjes en de grasparkiet onderin, maar toen moest ik de parkiet van de staleigenaar nog vangen! die zat nog in die ruime kooi, deur gelukkig dicht gedaan, maar toen ontsnapte hij uit de kooi. ik kon wel een hartverzakking krijgen! hij vloog overal tegenaan, toen zat hij om mn bed, ik een tshirt van de waslijn getrokken (die in die kamer stond) die erover heen gegooit, en toen had ik hem.. die erbij in, en toen stond hij eindelijk!! ik was kapot!

maar goed, na dit hele verhaal de foto's!

bovenin:
Afbeelding
bijna helemaal
Afbeelding
duifjes en een kanarie
Afbeelding
onderin:
Afbeelding
helemaal:
Afbeelding
Simba denkt, hmm lekker die vogeltjes!
Afbeelding
valk en de grasparkietjes
Afbeelding
ander valkje erbij
Afbeelding
bovenin de voorkant, er komt nog zand in, maar daar moeten eerst latjes voor, maar we wouden de vogels niet langer binnen houden, ivm met kleine ruimte
Afbeelding
en onderin
Afbeelding

2 valkjes
Afbeelding

en duifjes en kanarie, de groene kanarie wil niet op de foto
Afbeelding

mijn humeur was gister niet goed meer ik was moe, mijn voeten deden zeer, en ik had het bloedheet.. maar hij staat eindelijk!!
de katten geven alleen niets om de stroomdraad? mazzel dat ze er niet tegen aan komen? als iemand hier nog tips voor heeft?
wat vinden jullie ervan? ik ben er wel blij mee na 12 uren constant doorwerken. was blij dat de buurvrouw kwam, anders had hij nu nog niet gestaan, die coachte het een beetje, en hielp heel goed (heeft op een kinderboerderij gewerkt, dus weet hoe de voliere's werken, behalve als ie niet compleet is Bloos )

ellepel

Re: eindelijk hij staat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:26

je hebt diamantduifjes Haha!
die zijn leuk,en kun je vrij makkelijk tam krijgen he?
mooi gemaakt hoor Knipoog
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-04-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:27

haha je kat denkt waarschijnlijk lekkere vogeltjes Tong uitsteken

mooie vogels en mooi gemaakt!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:28

Oh nice Cool
Krijgen ze het niet koud zo, of word het sjaaltjes breien? Haha!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:31

Ziet er netjes uit hoor! Kan me wel voorstellen dat je gisteravond gebroken was... En over de katten die niets om de stroomdraad geven, zou dat niet zo zijn omdat ze niet op de grond staan dan, maar aan het hok 'hangen' ? Of stonden ze dat wel?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:31

Roane schreef:
Oh nice Cool
Krijgen ze het niet koud zo, of word het sjaaltjes breien? Haha!

Hahaha. Leuke vogels. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:25

bedankt! , nee als het gaat vriezen gaan ze wel naar binnen.
ik heb diamantjes idd, ze zijn niet tam, maar als ik ze eruit haal bijten ze niet oid, dus dat is wel fijn.
mijn moeder kwam net tegen de stroom, staat er dus geen stroom op! maar het tikt wel, logisch dus dat ze eraan komen Bloos (ikvond het al zo vreemd, de hond die anders zo jankt om de stroomdraad)
er komen nog planken achter, en voor ook nog een paar, zodat het minder tocht.
stroom zit nu dichter op de voliere (kat liep er tussendoor, maar ja er stond geen stroom op) ik denk dat ik daar morgen even mee bezig ga, vandaag geen tijd gehad ivm met veulen, en examen met de hond. maar ze komen dus wel een beetje beschut te zitten. anders is het idd wel te koud denk ik (nu nog niet, maar straks wel Ja

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:14

Kattenschrik werkt erg goed tegen katten (tenminste bij mij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:23

wat is dat? de kat die er telkens bij zit (op de foto) heeft nu wel een tik gehad, op 1 stuk staat wel stroom, ze is er nu 2 keer tegenaan gekomen, morgen maar even kijken of het anders kan met de stroom, wss staat hij in te weinig aarde waardoor de stroom er niet goed op komt

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:27

Kattenschrik is van Ecostyle. Ik heb het gekocht bij de plaatselijk doe-het-zelf-zaak. Het zijn kleine korreltjes die je rond, in dit geval, de voliere kunt strooien.
Het ruikt voor katten vies, zelf merk je er niets van.
Ik heb het een tijdje rond mijn voliere gehad en bij mij hielp het heel goed.