Maltezer Castor my Little White Lovers (9 mnd)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

swiffer

Maltezer Castor my Little White Lovers (9 mnd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:23

Dit is mijn maltezer reutje 'Castor my Little White Lovers' van nu 9 maanden. Wij showen ook met hem, en dat doet hij al heel goed. Hij had een 1Veelbelovend (hoogste beoordeling) op zijn laatste show.
Wie heeft er ook een maltezer en/of showt ook met zijn/haar hond (mag ook ander ras zijn)?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de onderste foto's heeft hij papilotten in, dat is om zijn lange haar te sparen, vooral omdat hij veel buiten komt.

Britt

Re: Maltezer Castor my Little White Lovers (9 mnd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:25

Agossie een hondje met haarzakjes Clown
Hij ziet er nog wel netjes wit uit zeg hihi, schatje hoor

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:29

Jaa ik heb een Maltezer leeuwtje!!
Echt 1 met een gouden karakter !
foto Rakker!
We lopen geen shows oid met hem.
Hij wordt dit jaar 11 !

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:44

Hihi, nu ga ik even mierenn**ken, want een 'maltezer leeuwtje' is een incorrecte term. Je hebt ofwel een raszuiver maltezer, of een kruising maltezer, maar dat 'leeuwtje' erachter hoort niet.
De meeste mensen hebben een kruising maltezer, die een krullende/golvende vacht hebben en vaak ook groter zijn dan de toegestane 25 cm. Niks mis mee natuurlijk, zijn ook de liefste hond van de wereld voor hun eigenaren, maar door deze kruisingen wordt de raszuivere maltezer met sluik, lang en zijdeachtige vacht niet eens herkend als zijnde maltezer.
Ik krijg nl. vaak de vraag welk ras ik heb. En dan denkt men dat IK de kruising heb! Gestoord Ach, geeft ook niet, want een rasmaltezer met papier is duurder dan het gemiddelde ponyveulen met papier. (Ow, klinkt een beetje verwaand dit.. Bloos ) Dus je ziet ze niet vaak op straat..

Over dat witte, daar heb ik zo mijn trucs voor.. (5 verschillende shampoo's/conditioners gebruiken bij het wassen en dat elke week)

@racheltjj: grappig hondje, en wat een leeftijd al! Hoop dat onze Cas ook zo oud wordt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:32

Pff haha die haren in een zakje het lijkt me overegens niet fijn zitten als hond.. maar ja ben ook geen show mens help er wel eens maar ben er niet dol op een van onze honden loopt ook maar ik ga nooit mee..

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 14:39

O, Castor vindt zijn papilotjes niet zo erg hoor. Er zijn er bij die krabben en bijten ze er binnen een paar minuten weer uit. Hij niet. Hij laat ze gewoon zitten. Het zit niet strak ofzo. Als hem iets niet bevalt, dan moet het er ook echt uit. Als ik zijn topknotje perongeluk te strak doe (staartje op het hoofdje) dan schraapt hij net zo lang met zijn hoofd over de grond tot het eruit is. Dus hij laat het wel merken als het oncomfortabel is..

Ik vind de shows juist wel spannend. Je gaat toch voor de hoogst mogelijke beoordeling. En Cassie kijkt zijn ogen uit.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:02

aa wat schattig zeg..
zal het zelf nooit doen.. maar dat is mij mening..
wel gaaf dat je er prijzen enzo mee krijgt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 13:11

Heb vorige week (of een week daarvoor?) the crufts gekeken. Nu ben ik toch benieuwd, til jij je hond ook aan zijn staart van het 'podium' af of is dit tipsich Amerikaans?

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:02

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo lang show, dus nog niet zoveel ervaring heb. Ik til hem met mijn hand onder zijn kin/nek en de andere met twee vingers onder zijn billen (vlak bij de staart) zeg maar op tafel. Ik dacht op de winner ook te zien dat iemand zijn amerikaantje aan haar staart optilde, maar nu twijfel ik of hij niet ook d'r achterkant ondersteunde met twee vingers. (middel en ringvinger) Ik vond het er niet zo vriendelijk uitzien in ieder geval. Het gaat erom om de vacht niet te bederven... Scheve mond Maar zelfs bij 'mijn' (de gebruikelijke) manier van optillen moet de hond zich stijf houden, want je ondersteunt de romp ahw niet. Castor probeert ook vaak zijn voorpootjes om mijn pols te slaan. Hij is er dus niet zo blij mee.. Maar aan zijn staart optillen? Dat zou ik nooit doen, ben bang dat ik dan iets beschadig. Vind onder de billen en kin al een beetje bruut.. Bloos De borstel gaat gewoon mee de ring in en dan kam ik de vacht wel weer goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:39

Kijk, dit vind ik nou een echte mooie Maltezer! Lachen
in de buurt hebben ze er ook een maar dat is echt een lelijk ding Bloos.
hele korte vast en dan mini krulletjes en zo onverzorgd. Scheve mond
Nouja Echt prachitg beestje Lachen Lovers

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:09

Dankje! Ben stiekem ook wel een beetje trots op hem! Pling

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:55

Geweldig om een malteser te zien met lang haar, loop stage in een trimsalon en daar zijn ze zeldzaam, gaan allemaal met de 3 milimeter scheerkop....
Leuk hondje Lachen

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:45

Moet er niet aan denken... Een kale Cassie.. Maar ik kan het me wel voorstellen, dat mensen dat fijner vinden. Het vergt ook nogal wat onderhoud, zo'n lang haar. En het haar bij kruising maltezers is vaak ook niet lang te houden, gaat krullen ed.