Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

kimmie261

Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 12:22

Ergens eind Mei, kwam ik via FB en oproep tegen waar gevraagd werd om fosters , om 51 honden van de dood te redden, het was een zaterdag en de euthanasie stond voor de dinsdag erop, een Roemeens hoog dodingsasiel, en 51 honden, 51 fosters of 102 half betalende fosters..
Bladerend door de honden foto's waarbij elke hond wel gilt om hulp zat 1 hond, waar ik maar naar terug klikte...
1.Afbeelding

Ik vond de hond zo mooi, en tja, met beetje overleg hier gingen we ervoor , we werden een volle foster met adoptie..we wisten niets verder van de hond, helemaal niet, behalve deze foto..
De maandag voor de euthanasiedag zijn alle 51 honden weggehaald en naar 2 opvangasielen gegaan, onze hond ging naar Ringoland.
Daar kregen we in eerste instantie te horen dat het een reutje was, geschatte leeftijd 4 jaar oud, maar een dag later was het toch een meisje :') , we noemen haar Dushi, roepnaam gaat Does worden...

Maar ze was heel bang... heel bang...
2.Afbeelding

Amper aan te raken, maar bij aanraking niet agressief ( op foto klikken krijg je een filmpje)
3.Afbeelding

Een paar dagen later begon ze een beetje te ontspannen in haar kennel:
4.Afbeelding

Maar ze was nog zo bang dat ze plaste uit angst als ze aangeraakt werd ( weer video), dit was 31 Mei.
5.Afbeelding

We hebben gevraagd om meer te trainen met haar , en ik laat de filmpjes verder maar zitten, want het beeld werd niet heel veel anders behalve dan dat ze niet meer van angst plaste als ze aan haar zaten, wel kreeg ze een mandje om in te slapen:
6.Afbeelding

Dit was 4 dagen geleden in haar kennel ( video)
7.Afbeelding

Wat een verrassing was het dat ik 2 dagen geleden nieuwe foto's kreeg, Dushi mocht mee naar buiten en wat is ze leuk!
8.Afbeelding

Video:
9.Afbeelding

En dan vanmorgen deze foto :
10.Afbeelding

en filmpje:
11.Afbeelding

We zijn er nog lang niet, maar ze maakt zulke mooie stappen vooruit nu, als het veterinaire ambt mee gaat werken, mag Dushi mee met de happybus aanstaande 20 juni... Op naar een happy hondenleven voor dit lieve meisje <3 <3 , wij worden steeds verliefder op haar... <3

dalena

Re: Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:30

Wat een verschil met de foto's 2 dagen terug!
En wat een mooie hond <3

Ben benieuwd hoe ze straks bij jullie is!

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 12:40

Ja, we worden hier steeds verliefder op haar.. Ik hoop dat het haar weghalen uit zo'n druk asiel en de rust hier haar gaat helpen en dat ze weer een gelukkig hondje kan worden...

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:57

Oh, mijn hart bloedt voor die arme ziel in die eerste filmpjes. Maar ze heeft begrepen dat ze op weg is naar een betere toekomst, wat duidelijk te zien is in de latere filmpjes. Ze is slim, en ik hoop oprecht dat ze bij jullie enorm gelukkig zal worden <3

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:08

Ocharme zeg, zoveel angst :( Begreep ze maar dat haar slechte leventje nu achter de rug is, en dat het allemaal stapjes zijn richting een warme thuis! Wel fijn dat ze nu in goede handen is, vooraleer ze aan haar reis kan beginnen.

Ik vind het erg dapper dat je die beslissing hebt durven nemen. Wat mooi dat je de gok hebt genomen en haar gered hebt van de dood.

Hier ook 2 Roemeentjes waar ik op voorhand wel de nodige informatie over gekregen heb. Die waren niet zo mensenschuw toen we de beslissing namen, anders hadden we het nooit aangedurfd met 2 kleine kinderen in huis. De tweede bleek wel wat angstiger te zijn dan de eerste bij aankomst, en die heeft in de eerste weken veel steun gezocht bij ons eerste Roemeentje. Ondertussen 2 geweldige, maar nog steeds erg gevoelige, gezinshonden.

Ik volg heel graag mee, en wens je veel geluk en plezier toe met elkaar!

[o]

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:16

Ik vang al jaren dit soort hondjes op, het is echt een hel daar voor honden. En de asiels puilen uit, dus het is super dat je dit meisje gered hebt. Als je tzt ergens tegenaan loopt mag je me altijd berichten en dan kijk ik graag met je mee.:)

Zit je al te wachten op wat basisadvies? En nee mag hoor.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:41

Wat goed dat je haar een gouden mand biedt!! Met de 3 R-en (rust, regelmaat, reinheid) kom je al een heel eind en je hond niet zielig vinden. Heel veel wandelen, wandelen houdt het brein voorwaarts . Veel geluk met haar, ze is prachtig

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 14:41

Wat super! Het zal best een tijd duren voordat ze haar angst kwijt is, en wellicht blijven er altijd wel wat spoortjes maar wat een leuke hond. Met veel TLC en R+ training komt ze ongetwijfeld een heel eind.

Over de IJssel

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 15:52

wij hebben ook een hondje, via stichting, uit Roemenie.
Hij zat ook in een dodingsstation, grote kans dezelfde als waar Dushie zat.

Zo een lief en dankbaar hondje is hij. We zijn heel blij met hem.
Jaartje later hebben we een hondje erbij geadopteerd, deze komt uit Spanje.
Die twee zijn fantastisch samen

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 16:22

Ja, die filmpjes zijn niet leuk om te zien... maar goed, zo is het nu eenmaal en ik ben zo blij met die laatste filmpjes,ik vind haar echt met grote sprongen vooruit gaan, de zwarte hond kwam uit dezelfde redding en is haar maatje, zoals ze zelf schrijven :
Yes, Yara and Dushi are
❤️ shelter mates;
❤️❤️ chat mates;
❤️❤️❤️ training mates.

Het is echt een fijne plek waar ze nu is, ze zorgen echt met al hun liefde voor de dieren daar..

Dushi komt uit cornetu , ik heb uit cornetu ook nog een andere fosterhond ( andere redding) , en nog 2 rotties die in de doding zitten/zaten als fosterhonden... Maar er is zoveel ellende voor die dieren, echt.. zo triest..

@Pauline, wat fijn dat je dat aanbiedt! Als ik zeker ben dat ze de 20ste mee kan, ga ik je wel pb-en, altijd fijn iemand met ervaring aan hulp te hebben, dank je wel <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 16:50

Triest hoor. Ik heb vooral een zwak voor de oudjes. Ben benieuwd hoe Dushi opknapt. Kunnen we de andere 51 ook volgen?

Niet banketstaaf maar poetsen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 17:07

De andere 50 zijn verdeeld over 2 opvangen, en die updaten in een facebook chat, dus ik volg de honden die in Ringoland opgevangen zijn, de honden die naar de andere opvang zijn gegaan weet ik niets meer van.. er is geen openbare volg site ofzo. Maar het gaat de andere honden in Ringoland ook goed, er zijn meer hele bange honden waar veel mee gewerkt wordt, het is mooi om te zien wat ze allemaal voor deze honden doen.. <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:08

Knap dat je dit aandurft! Dat een hond zo angstig kan zijn, intriest }> . Hou je ons op de hoogte?

En dat hondje in de hoek gedrukt … hoe sneu allemaal.

Don't take anything for granted

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 17:14

Ja, dat hondje in die hoek op de eerste foto, werd zo goed als eerste gefosterd, dus die was al snel zeker van gered te worden :j , deze is dan ook meegegaan op die maandag :)

Ik heb nog meer video's en foto's van Dushi, mochten mensen interesse hebben wil ik wel wat meer plaatsen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:18

Tranen in mijn ogen, wat huilt mijn hart om dit te zien. Gelukkig zijn er mensen zoals jij <3
Ik wilde ook net vragen naar het hondje helemaal in de hoek maar ik lees dat die ook is gered. Geweldig! Waar komen deze hondjes vandaan? Zo te zien hebben ze geen fijn leven gehad.,
Dikke knuffel voor jou en een virtuele knuffel voor Dushi :knuffel:

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:30

Wat zal ze opknappen bij jullie en de andere honden. <3

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 18:46

Autumnn schreef:
Tranen in mijn ogen, wat huilt mijn hart om dit te zien. Gelukkig zijn er mensen zoals jij <3
Ik wilde ook net vragen naar het hondje helemaal in de hoek maar ik lees dat die ook is gered. Geweldig! Waar komen deze hondjes vandaan? Zo te zien hebben ze geen fijn leven gehad.,
Dikke knuffel voor jou en een virtuele knuffel voor Dushi :knuffel:

Uit Roemenie, daar is een heel groot hondenoverschot en ze worden of gevangen door hondenvangers, of door eigenaren afgegeven, en geloof mij, je zou alle honden wel willen redden, maar de honden kunnen alleen gered worden door fosters, die zorgen dat ze na redding financieel geholpen worden, in opvangen zitten ze bomvol en al die honden moeten wel gevoerd en verzorgd worden, vandaar dat ze alleen de honden eruit halen die gesponsord gaan worden.
Dat hondje in de hoek werd al snel gezien en kreeg een 'Paten' , deze is dus veilig en zit in een andere opvang als Dushi.

En ik zal de knuffel aan Dushi geven als ze hier is en zover is om knuffels te ontvangen <3

tones schreef:
Wat zal ze opknappen bij jullie en de andere honden. <3

Ik ga het zo hopen... Dat ze zo haar plekje hier gaat vinden, op haar eigen manier...

Hier is nog een lief filmpje van haar, ik vind haar zó leuk!
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:58

Wat een leuk hondje en wat fijn dat ze nog een tweede kans krijgt!
Ze gaat het vast goed doen! <3

Maar oprecht benieuwd: Mocht het toch niet lukken of klikken, wat gebeurt er dan met zo'n hondje?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 19:06

Deze blijft gewoon dan bij ons.. we hebben plek zat om haar evt een eigen plek te geven...Geldt ook voor de andere honden hier..

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 20:19

Wat goed dat je ook hiervoor kiest !
Ik weet zeker dat het helemaal goed komt zodra hij bij je thuis is.

Mijn 2 Spaanse zwervertjes van 18 jaar zijn helaas afgelopen jaar overleden.
Ik wilde heel graag opnieuw hiervoor kiezen en ben in januari zelf naar een asiel met bijna 400 honden gegaan in Malaga.
Een van de bangste hondjes uitgekozen, die het asiel uit een dodenstation gehaald hebben. En nu is hij dus al een paar maanden dolgelukkig en zo dankbaar hier thuis! Niks meer over van een bang , zielig hondje!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 21:23

Ja ,dat hoop ik ook, dat ze gewoon niet aard in dat asiel waar ze nu zit, en dat ze in huis waar het zoveel rustiger is , veel sneller haar rust weer gaat vinden, ze heeft echt heel veel meegemaakt in en hele korte tijd..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-24 12:17

Zo snel kan het gaan, 2 rottweilerpuppies in de doding, binnen 6 dagen hebben ze fosters gevonden, honden gereserveerd... bij ophalen zijn ze dood... alle puppies die in het asiel zaten hebben ze gedood..
Afbeelding

Gelukkig hebben we Dushi kunnen redden, maar niets is zeker als je je aanmeldt als foster... :\

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:30

Hartbrekend dit.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 12:43

Wat doe je goed werk! Fijn dat Dushi een goed thuis krijgt!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:28

Wat?! Toch doden ondanks dat ze een thuis gevonden hadden. Dat is hartverscheurend ja! En waarom alle puppies?! Echt, hebben die mensen geen hart??

Don't take anything for granted