Mijn knappe opvangkittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 19:03

Intussen is mijn 3e seizoen alweer begonnen als gastgezin voor kittens. Normaal gesproken ligt mijn focus vooral op zieke of moederloze kittens. Een zware groep om op te vangen, waar veel tijd en energie in zit. Maar ook veel blijdschap en verdriet. Het is zo mooi om te zien dat een kitten die je grootgebracht hebt, uiteindelijk groot genoeg is om naar zijn gouden mandje te gaan. Maar het verdriet ligt er heel dicht naast, als je keihard gestreden hebt met een kleintje en uiteindelijk de strijd verliest.

En zeker daarom geniet ik extra van deze groep. Een deel fleskittens en een deel die hier met hun geweldige mamma zitten. Mous de moederpoes is nog jong, maar heeft met veel liefde ook de fleskittens in haar groepje opgenomen.
Normaal is dit het moment dat ze doorgeplaatst worden naar een ander gastgezin. Maar aangezien we bomvol zitten, blijft het grootste deel hier.
Puck, Stip en Mango zijn intussen wel naar een ander gastgezin verhuist.

Nou genoeg gepraat! Geniet even mee van mijn kleine grut <3

Als eerste knappe Mous
Afbeelding

En haar 5 knappe kittens:

Meatball
Afbeelding

Roquefort
Afbeelding

Toulouse
Afbeelding

Loulou
Afbeelding

Einstein
Afbeelding

Roquefort en Einstein
Afbeelding

Een poging tot een groepsfoto :')
Afbeelding

En dan de 6 fleskittens

Puck, Mork en Stip
Afbeelding

Mork
Afbeelding

Mango, Nokki en Gizmo
Afbeelding

Gizmo en Mango
Afbeelding

Goof

Berichten: 28828
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:06

OMG <3

Die snor en sik van Mouse!!

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:12

Oooh wat een geweldige kleintjes! Zulke koddige gezichtjes :D
En heel nobel werk! Diep respect voor jou… ik werk hier ook regelmatig met kittens en ‘t is idd vaak ook veel stress en verdriet. As we speak zitten er hier op het moment ook 9 opvangers, waaronder 4 kittens. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er iemand vrijwillig voor nóg meer monsters kiest haha

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:15

<3 wat een schatjes! (ik smelt)
Die namen van de kittens van Mous; hoe treffend passen die bij de uitstraling van die ukkies!
Heb je die namen zelf allemaal verzonnen?
Ik vind het heel knap van je, dat je die kittens steeds weer kan loslaten. Of gebeurt het toch wel eens dat je een definitieve blijver hebt?
Knap werk, gastgezin zijn. Mous en alle kittens hebben het maar getroffen met jou.

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:33

Och wat een dotjes en wat is Mous nog jong. Knap dat ze het zo doet met ook nog 6 extra erbij.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 19:39

Poekkie schreef:
Oooh wat een geweldige kleintjes! Zulke koddige gezichtjes :D
En heel nobel werk! Diep respect voor jou… ik werk hier ook regelmatig met kittens en ‘t is idd vaak ook veel stress en verdriet. As we speak zitten er hier op het moment ook 9 opvangers, waaronder 4 kittens. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er iemand vrijwillig voor nóg meer monsters kiest haha


Haha ik vind 5 volwassen opvangers dan weer echt bizar :') . Waar laat je die allemaal? Het voordeel aan kittens is dat je ze vaak makkelijk samen kan zetten na quarantaine.
En tja vrijwillig ervoor kiezen.. nee zeggen is altijd moeilijk. Voor nu zit ik wel vol, mits er flessers binnenkomen. Ik vind dat wat in de couveuse zit niet telt :')


hoefnageltje schreef:
<3 wat een schatjes! (ik smelt)
Die namen van de kittens van Mous; hoe treffend passen die bij de uitstraling van die ukkies!
Heb je die namen zelf allemaal verzonnen?
Ik vind het heel knap van je, dat je die kittens steeds weer kan loslaten. Of gebeurt het toch wel eens dat je een definitieve blijver hebt?
Knap werk, gastgezin zijn. Mous en alle kittens hebben het maar getroffen met jou.


Een deel zelf verzonnen, maar mijn inspiratie begint vaak op te raken. En veel krijgen toch wel een nieuwe naam, dus meestal is het even snel wat kiezen. Al hebben deze 5 wel even op hun namen moeten wachten tot ik wat leuks had.
Loslaten aan mensen die ze adopteren is uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk. Mensen zijn altijd zó blij met hun nieuwe aanwinst. En daarna staan er altijd alweer nieuwe kittens te wachten die opgevangen moeten worden.
Maar ik heb ook wel eens wat gehouden, het eerste seizoen een zieke kitten. Die was niet adopteerbaar dus hij heeft hier gewoond tot hij laatst is ingeslapen op anderhalf jarige leeftijd. Vorig jaar een hele leuke rode kater. En Meatball blijft. Ik ben zo verliefd op hem. En mijn rooie wilt heel graag een vast vriendje. Maar daarna is het klaar, ik heb een max aan eigen katten, zolang ik daarop zit blijft er niks extra's.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 19:43

xoranlover schreef:
Och wat een dotjes en wat is Mous nog jong. Knap dat ze het zo doet met ook nog 6 extra erbij.


Ja Mous is van mei van vorig jaar. Heel jong, maar wij zien het helaas erg veel. Maar ook meteen haar laatste nestje. En aangezien ze verschrikkelijk lief is, zal ze hopelijk ook snel geplaatst kunnen worden zodra alles groot genoeg is.
Ja de 6 is vooral wat moederlijke liefde. Voeden heb ik natuurlijk wel zelf gedaan, maar het is al zo fijn voor ze om even tegen mamma aan te kunnen kruipen.

Selina

Berichten: 14328
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:49

Wat lief dat je dit doet!
Wat een dotjes <3

xoranlover

Berichten: 6605
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:55

wisja schreef:
xoranlover schreef:
Och wat een dotjes en wat is Mous nog jong. Knap dat ze het zo doet met ook nog 6 extra erbij.


Ja Mous is van mei van vorig jaar. Heel jong, maar wij zien het helaas erg veel. Maar ook meteen haar laatste nestje. En aangezien ze verschrikkelijk lief is, zal ze hopelijk ook snel geplaatst kunnen worden zodra alles groot genoeg is.
Ja de 6 is vooral wat moederlijke liefde. Voeden heb ik natuurlijk wel zelf gedaan, maar het is al zo fijn voor ze om even tegen mamma aan te kunnen kruipen.



Ja jeetje knap van d’r. Helaas laten veel mensen hun katten niet castreren. Hier de overbuurman ook een niet gecastreerde kater. Die heeft hier al een paar een nat pak gehaald. Ik heb een cattery. En heb er echt geen trek in dat die kater mijn poezen dekt…

Gelukkig zijn er mensen zoals jij die de kittens opvangen.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:43

Ohhhh als ik dit zo zie zou ik bijna in de auto stappen en 1 komen halen, ik woon "om de hoek" namelijk hahaha.

Ik zou het zo willen maar of mijn dame en heer het ermee eens zijn weet ik niet :+

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:44

Ooooohh wat zijn ze leuk <3 wat een schatjes <3

Mooi dat je dit doet!!

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:45

Och dat toetje van Meatball <3 Wat een lekker bolletje. Enorm veel respect voor wat je doet TS!

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:33

Wat een ontzettend lief stelletje
Wat fijn dat je ze allemaal opvangt! En top dat de fleskittens ook een moederpoes in hun leven hebben.
Wij hopen na onze vakantie ook een nieuw maatje te vinden in het asiel. Moet sowieso wel lukken want begreep van ons asiel dat het ook weer aardig volloopt. Bizar hoeveel zwangere of net bevallen poezen er elk jaar van straat worden gehaald.

maralyn

Berichten: 10425
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:39

Wat goed dat jij dit (ook) doet!!

Ik ben dit jaar begonnen voor het eerst.

Heb nu momenteel 9 in huis.

Begon met moederpoes, drachtig.
Mega zware bevalling. Groot drama. Doodgeboren kittens. Twee hebben het gehaald. Maar moeder was agressief uit verdediging. En daardoor kittens moeilijk tam.
Toen het kon, moeders er bij weg.

Nog geen week later, eerste moederloze kitten gevonden op een camping.

Weer een week later. Op twee andere plekken, weer twee kittens. Één van vier weken ongeveer. Één van zes a zeven weken ongeveer.

Quarantaine... En voeden maar.

Week geleden was de rest van het nestje van de derde kitten gevonden..of de boel na quarantaine herrenigd mocht en kon worden. Ja! Natuurlijk wél!

Tja, toen had je er 9! :')

Heel leuk, maar soms wat een stress. Slecht eten. Niesziekte. Hoge koorts.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 22:50

maralyn schreef:
Wat goed dat jij dit (ook) doet!!

Ik ben dit jaar begonnen voor het eerst.

Heb nu momenteel 9 in huis.

Begon met moederpoes, drachtig.
Mega zware bevalling. Groot drama. Doodgeboren kittens. Twee hebben het gehaald. Maar moeder was agressief uit verdediging. En daardoor kittens moeilijk tam.
Toen het kon, moeders er bij weg.

Nog geen week later, eerste moederloze kitten gevonden op een camping.

Weer een week later. Op twee andere plekken, weer twee kittens. Één van vier weken ongeveer. Één van zes a zeven weken ongeveer.

Quarantaine... En voeden maar.

Week geleden was de rest van het nestje van de derde kitten gevonden..of de boel na quarantaine herrenigd mocht en kon worden. Ja! Natuurlijk wél!

Tja, toen had je er 9! :')

Heel leuk, maar soms wat een stress. Slecht eten. Niesziekte. Hoge koorts.


Het klinkt allemaal zo herkenbaar. Al is het wel echt belangrijk dat je altijd goed zelf je grenzen in de gaten houd. Want ze blijven komen hoeveel je er ook in huis neemt.

Ik vind vooral diarree altijd drama, je blijft poetsen, wassen en scheppen.

En dan nog de fiv, felv en fip kittens.

Ik blijf het ook bijzonder vinden waar ze vandaan blijven komen.

Ik ben ook sinds vorig jaar mei, op drie weken dat ik op vakantie was na, nog niet leeg geweest.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 22:52

xoranlover schreef:
wisja schreef:
[quote="xoranlover"
Och wat een dotjes en wat is Mous nog jong. Knap dat ze het zo doet met ook nog 6 extra erbij.


Ja Mous is van mei van vorig jaar. Heel jong, maar wij zien het helaas erg veel. Maar ook meteen haar laatste nestje. En aangezien ze verschrikkelijk lief is, zal ze hopelijk ook snel geplaatst kunnen worden zodra alles groot genoeg is.
Ja de 6 is vooral wat moederlijke liefde. Voeden heb ik natuurlijk wel zelf gedaan, maar het is al zo fijn voor ze om even tegen mamma aan te kunnen kruipen.



Ja jeetje knap van d’r. Helaas laten veel mensen hun katten niet castreren. Hier de overbuurman ook een niet gecastreerde kater. Die heeft hier al een paar een nat pak gehaald. Ik heb een cattery. En heb er echt geen trek in dat die kater mijn poezen dekt…

Gelukkig zijn er mensen zoals jij die de kittens opvangen.[/quote]

Ooo nee daar zit je zeker niet op te wachten. Ik snap het ook echt niet, wat kost een castratie nou..

Als ik bij dit nestje kijk snap ik het ook niet. Deze hebben veel te platte koppies, dikke en lange vachten om gewoon htk kat te zijn. Dan vraag je je toch af waarom je dus zelfs je raskat ongeholpen naar buiten gooit.

maralyn

Berichten: 10425
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:02

Jaa klopt! We hebben hier nu ook echt een stop.
Bij ons plaatselijk asiel zijn ze er ook heel eerlijk over.

Krijgen ook echt aan alle kanten begeleiding.

Jij krijgt ze ook graatje mager binnen, of niet.

Hier ook één, die had geen twee of drie dagen later gevonden moeten worden.

Ondanks alles is het zo dankbaar.

Hihi ja, diarree :') herkenbaar.

En stinken! Maar dat nemen we voor lief.

Kan jij ook zo moeilijk kijken naar alle pretnestjes bij bekenden (of op social.media?)

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 23:11

maralyn schreef:
Jaa klopt! We hebben hier nu ook echt een stop.
Bij ons plaatselijk asiel zijn ze er ook heel eerlijk over.

Krijgen ook echt aan alle kanten begeleiding.

Jij krijgt ze ook graatje mager binnen, of niet.

Hier ook één, die had geen twee of drie dagen later gevonden moeten worden.

Ondanks alles is het zo dankbaar.

Hihi ja, diarree :') herkenbaar.

En stinken! Maar dat nemen we voor lief.

Kan jij ook zo moeilijk kijken naar alle pretnestjes bij bekenden (of op social.media?)


Ja wij hebben nu ook een stop met opnemen. Maar ik vind het wel lastig om dan nee te moeten zeggen, als je door mensen gebeld wordt.

Ik ken gelukkig geen of weinig mensen met pretnestjes, gelukkig maar want dan zou ik echt op mijn handen moeten zitten.

Ik heb vooral moeite met mensen die bellen en dan zeggen: ja mijn kat heeft kittens maar we gaan op vakantie, dus we willen ze afstaan. Alsof ze het over een halfje brood hebben..

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 00:28

wisja schreef:
Poekkie schreef:
Oooh wat een geweldige kleintjes! Zulke koddige gezichtjes :D
En heel nobel werk! Diep respect voor jou… ik werk hier ook regelmatig met kittens en ‘t is idd vaak ook veel stress en verdriet. As we speak zitten er hier op het moment ook 9 opvangers, waaronder 4 kittens. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er iemand vrijwillig voor nóg meer monsters kiest haha


Haha ik vind 5 volwassen opvangers dan weer echt bizar :') . Waar laat je die allemaal? Het voordeel aan kittens is dat je ze vaak makkelijk samen kan zetten na quarantaine.
En tja vrijwillig ervoor kiezen.. nee zeggen is altijd moeilijk. Voor nu zit ik wel vol, mits er flessers binnenkomen. Ik vind dat wat in de couveuse zit niet telt :') .


Hahaha nee dat telt natuurlijk niet :')
Hier is het de bedoeling dat ze achteraf allemaal samen kunnen lopen in huis (275 m2) en buiten (2,4 ha met stallen etc). Maar voorlopig gaat dat nog niet.

We hebben er nu dus twee binnen/buiten, gekomen als schuwe zwervers en nu tam:

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee in een kamer apart, kan ik nog bijna niets mee:


Afbeelding

En dan hadden we een kamer apart voorzien voor mama met kittens maar ivm de warmte toch maar bij ons gezet met airco. boeiende nachten wel :') helaas hadden ze in het begin wat verteringsprobleempjes (lees: kots overal) dus wij hadden elke dag een andere set lakens, dekens en kussens voor 5 dagen -O- De mama blijft hier, de kittens zoeken nog een thuis.


Afbeelding

Afbeelding

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 09:56

Poekkie schreef:
Hahaha nee dat telt natuurlijk niet :')
Hier is het de bedoeling dat ze achteraf allemaal samen kunnen lopen in huis (275 m2) en buiten (2,4 ha met stallen etc). Maar voorlopig gaat dat nog niet.

We hebben er nu dus twee binnen/buiten, gekomen als schuwe zwervers en nu tam:

[ [url=m/qg8lrB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gOrMfN.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog twee in een kamer apart, kan ik nog bijna niets mee:


[ [url=m/ZV9icM.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan hadden we een kamer apart voorzien voor mama met kittens maar ivm de warmte toch maar bij ons gezet met airco. boeiende nachten wel :') helaas hadden ze in het begin wat verteringsprobleempjes (lees: kots overal) dus wij hadden elke dag een andere set lakens, dekens en kussens voor 5 dagen -O- De mama blijft hier, de kittens zoeken nog een thuis.


[ [url=m/ZSlVAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YJy2qE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ach ze zijn wel leuk allemaal! Zo dat is dan 5 dagen wassen geweest. Verschrikkelijk. Al mogen ze bij mij ook niet meer in bed. Hooguit als ze echt al ouder zijn. Te vaak ongelukjes op bed gehad. Ik vind het altijd bizar hoeveel was je van ze hebt. En hoe kleiner ze zijn hoe meer wasjes je draait. Ik heb echt fases dat ik gewoon 2 wassen per dag draai met alleen maar handdoeken en kleden..

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 10:04

Het is maar goed dat jullie zo ver weg wonen <3

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 12:38

Hahaha en ze zoeken ook speciaal alle zachte en moeilijk wasbare plekjes uit om ziek op te worden he :') Mijn oudste kattin komt zelfs speciaal binnen gelopen om op de mat te spauwen als ze gras heeft gegeten -O-

Lokii

Berichten: 178
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:11

Im in love with Meatball <3 . Wat een schatjes zijn het allemaal zeg!

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 14:40

Nadinetjuhh schreef:
Im in love with Meatball <3 . Wat een schatjes zijn het allemaal zeg!


Hij stiekem ook wel een beetje met zichzelf volgens mij :')


Afbeelding


Afbeelding

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Mijn knappe opvangkittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 14:46

Meatball is echt geweldig <3
Die blik ook hij vind zichzelf heel wat zo te zien :+