Duke, onze spaanse puntoor...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:13

Sinds september vorig jaar woont Duke bij ons, hij is ooit in Spanje als zwerfhond van de straat gehaald en zo in Nederland terecht gekomen, wegens gezondheidsproblemen van zijn eigenaar werd er met spoed een opvangplek voor hem gezocht, en iets wat tijdelijk zou zijn, werd voor altijd...

Onze blije ei.. wat een geweldige hond, en die oren... ze zijn nogal .... aanwezig :')

Wat voor rassen in Duke zitten weten we niet, denk iets van podenco met ?? < zijn karakter is geweldig, heel lief, speels, en zachtaardig... Met zijn Spaanse kont op het Duitse platteland terecht gekomen.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

oren vanaf de zijkant gezien
5.Afbeelding

Hij kijkt er wel door... :D
6.Afbeelding

Als hij het warm heeft dan rent ie naar de sloot en gaat ie "afkoelen" , iets wat ik onbegrijpelijk vind want in huis heeft hij het 'koud' , Duke heeft weinig haar , dus heeft hij in huis een trui aan, wat ie dan in zo'n ijskoude sloot moet....blijft mij een raadsel..

En , dan heeft hij zijn oren in race stand staan... is hij wat meer aerodynamisch :j
7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

En nog wat knappe foto's van hem in de tuin:
10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

Duke is echt zo leuk, we zijn echt heel blij met hem <3

zonnebloem18

Berichten: 24837
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:17

Er zit duidelijk iets van stafford in. Podenco herken ik er niet echt in.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:23

Podenco zie ik juist eeg terug! Die oren en relatief lange neus... :P wat een grappig beest.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 13:25

Dat kan, dat er stafford in zit, maar er zit nog wat anders doorheen, hij is veel te groot en te smal , en ik heb wel foto's gezien van podenco's waarin je wel gelijkenis ziet, maar goed , blijft een gok... We zullen het nooit zeker weten..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:41

Wat een geweldig dier ! <3 Hij heeft veel geluk dat zijn spaanse kont in Duitsland terecht gekomen is 8-)

Een flink uit de kluiten gewassen podenco. Of ééntje op steroïden :D

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:15

Wat een lieverdje heb je erbij in je roedel.Super!
Hoe gaat hij met de andere honden? En hoe oud is hij? (Je ziet, ik ben niet nieuwsgierig ofzo) :D

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:22

Zit hoe dan ook Stafford in haha hij lijkt qua bouw sprekend op de vader van mijn oude Amerikaanse Stafford. Die was ook hoog en atletisch gebouwd <3 maar wel een volle Amerikaanse. Kan vanalles in zitten. Maar dat ie leuk en knap is staat vast! <3 en bij jullie duidelijk goed op zijn plek!

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:36

wat is die leuk.. <3

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:52

Heeft het veel voeten in de aarde gehad om hem te mogen adopteren? Gezien de strenge regels in Duitsland omtrent HR (lijkende) honden?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 16:03

Pandora2 schreef:
Wat een geweldig dier ! <3 Hij heeft veel geluk dat zijn spaanse kont in Duitsland terecht gekomen is 8-)

Een flink uit de kluiten gewassen podenco. Of ééntje op steroïden :D


:') :') , hij lijkt op de foto meer als dat hij is...

Hier is hij samen met Nookie:
Afbeelding

rocymax schreef:
Wat een lieverdje heb je erbij in je roedel.Super!
Hoe gaat hij met de andere honden? En hoe oud is hij? (Je ziet, ik ben niet nieuwsgierig ofzo) :D


Duke is heel makkelijk met andere honden, in Rotterdam zat hij in een dagopvang en liep hij tussen een grote groep honden, hij negeert ze eigenlijk, hij is geen hond die niet zonder hond kan, hij is gek op mensen, en dan vooral mannen, maar hij vind iedereen leuk, en hij is volgens zijn paspoort nu 3 jaar, maar 3 dierenartsen hebben hem rond de 7 geschat, en ik denk dat die meer in de buurt zitten van zijn echte leeftijd...


loez schreef:
Zit hoe dan ook Stafford in haha hij lijkt qua bouw sprekend op de vader van mijn oude Amerikaanse Stafford. Die was ook hoog en atletisch gebouwd <3 maar wel een volle Amerikaanse. Kan vanalles in zitten. Maar dat ie leuk en knap is staat vast! <3 en bij jullie duidelijk goed op zijn plek!


Een kennisje vroeger fokte en had am.staffs, en die waren echt veel compacter en kleiner als Duke...maar het zal er misschien wel doorheen zitten :j


Bentuh schreef:
wat is die leuk.. <3


Ja, hij is echt heel leuk en lief <3


_Christina schreef:
Heeft het veel voeten in de aarde gehad om hem te mogen adopteren? Gezien de strenge regels in Duitsland omtrent HR (lijkende) honden?


Nee... ik heb hem ook dan niet geadopteerd, hij kwam als logee en bleef plakken :D , overigens woon ik daar waar je gewoon dit soort honden mag hebben.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:06

Ah ik wist niet dat er plekken in Duitsland zijn waar dat zonder meer mag!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:23

Heel knap hoe je de touwtjes waarmee de oren omhoog worden getrokken weg hebt kunnen fotoshoppen _/-\o_






:+

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:26

Citaat:
hij kwam als logee en bleef plakken

Dat heb je met die oren, blijf je overal aan plakken }> :D

Naast Nookie is hij wel een tikkeltje smaller, maar ik vind 'm alsnog een flinke smurf. Beetje sixpack enzo 8-)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 18:15

Hahah ja, hij haakt gewoon vast aan die oren.. echt ik vind ze geweldig, meer oor als kop, als hij heel moe is, dan hangen ze in een knikje :') :')

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:38

Wel een krachtpatser zo te zien!
Een mooie hond, hij heeft de ogen en de uitdrukking van een stafford vind ik.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 20:52

Dit was de eerste foto die ik van hem zag, daarmee zocht hij een logeeradres dus..

Afbeelding

en hij is een beetje een mafklapper, vooral errug blij...( foto's zijn uit een filmpje geknipt..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn blij dat hij op ons pad gekomen is *\o/*

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:14

Hij ook… daar twijfel ik niet over haha! Paradijs heeft ie bij jullie

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:48

Wat een super leuke logé! Mooi blijven plakken hoor. Hij heeft het maar getroffen bij jullie.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:52

Hahaha die oren! Wat een geweldig hoofd, blij en vrij <3 Hij heeft goed gegeten in elk geval. Leuke variatie in je roedel! Ik zie die Podenco wel, maar wel verder weg dan de Stafford of Ambull. Of iets anders breedbekkerigs :D

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Duke, onze spaanse puntoor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 10:14

Jij hebt een Podenco gehad , hij is voor een stafford veel te groot en te hoog op de poten, dus er zit iets doorheen, en ik zie soms foto'van Podenco's dat ik hem daar gewoon in herken, nou ja.. enige is anders ooit zo'n DNA test te doen, maar of die nu echt te vertrouwen zijn weet ik niet zo eigenlijk... :=

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:22

Zijn profielfoto voor de datingsite was inderdaad al dik geslaagd. Ik zou 'm ook in huis genomen hebben :D

Lijkt me echt een heerlijke hond en hij is bij jullie met zijn spaans gat in de boter gevallen, dus the perfect match 8-)

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:28

Podenco x Jaquar. Kan niet missen met dat brede atletische lijf! :+ Afbeelding


Duke is wel echt te leuk trouwens!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 10:30

Pandora2 Ja toch? , ik zag zijn foto bij een vriend op FB staan, hij is toen eerst naar een adres in R'dam gegaan, wat voor hun gewoon beter in de buurt lag als het hoge Duitse noorden, maar Duke heeft/had heel erg verlatingsangst en kan echt niet tegen opgesloten worden al zeker niet in kleine ruimtes , en bij dat opvanghuis werd hij alleen gelaten en alsnog in een bench gestopt omdat ze bang was dat hij iets stuk zou maken, dat ging helemaal mis, Duke ging alleen maar meer over de rooie ( op de onderste foto van de openingspost zie je ook onder zijn oog schade, hij zat onder dit soort wondjes van het in paniek zijn in die bench) dus kreeg ik de vraag of mijn aanbod nog stond, en zo kwam meneer hier wonen, wij sluiten hem niet op, en inmiddels kan hij prima alleen zijn, als ie maar met zijn spaanse kont op een bank kan liggen is het helemaal best :D :')


Kookaburra _/-\o_ :D :D , lijkt precies..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:39

Dat was Duke zijn beste tijd niet duidelijk. Ocharme :x
Ik heb dat hele bench-gedoe nooit begrepen, maar dat ligt vast aan mij :7

Komen die vlekken van de jaguar later nog of blijft Duke gewoon effen van kleur ? <<) :')

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:39

Wat ziet hij er fantastisch uit. <3