Wisper is het vriendinnetje van onze Hollandse herder Tenno ze is er nu 12 weken en is helemaal op d'r plekje. Tenno was begin vorig jaar ineens alleen naar het overleden van onze geweldige honden zuci en assad. Omdat hij het totaal niet goed deed alleen en met het door ons bedachte speelmaatje van zijn kaliber ook niet boterde zijn we naar een lange tijd meer 1 op 1 tijd, fokkers bezoeken en kijken naar de juiste match voor ons en Tenno uitgekomen op dit geweldige meisje. Het was gelijk een geweldige match en Tenno begin weer helemaal zich zelf te worden (hij at vrijwel niets meer en woog op een bepaald moment nog maar 19 kg nu weer 31 kg)
Geniet van dit dametje zoals wij ook elke dag doen
Knappe pup! Kruising border collie is ze toch? Geen volle kelpie.
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-22 14:15
Ja he gaabje dat koppie
Wat leuk echwel ik zie die combi meer langskomen inderdaad. Dat lijkt goed te werken
Klopt kaus Net als tenno ook x mechelaar is
Echwel
Geplaatst: 12-03-22 14:22
Momenteel sport ze intensief met de herder, alleen behendigheid merkt ze de beperkingen Nu gaat ze de herder vooral voor het speuren gebruiken en de kelpie voor de behendigheid
Fokster heeft ook gezegd dat de pup die ze krijgt daar het geschikts voor is.. En zo leuk de enige bruine in een nest van verder zwarte
Sorry maar ga geen foto's van haar honden plaatsen
Ik doe ook zoekwerk, detectie, persoons lokalisatie en een deel lijk detectie De herder heeft knpv getraind maar door het gedoe hier en niet willen eten gestopt. Met wisper wil ik zoekwerk doen en wil als ze iets ouder is eens kijken hoe ze eenden en later schapen vind. D'r moeder en volle zus doen het goed bij de schapen dus ben benieuwd
Anoniem
Geplaatst: 12-03-22 14:53
Ah wat een leuk beestje En fijn dat Tenno er zo van is opgeknapt! 12 kg verschil, dat is inderdaad nogal wat
Ja culcaccino ik maakte me mega veel zorgen Heb alles geprobeerd maar hij at zo weinig van dus stress, nu eet hij weer geweldig hij ziet er ook veel beter uit gelukkig
Judass
Geplaatst: 12-03-22 16:11
Wat een heerlijke foto's! Wij hebben ook een hollandse herder (heerlijk beest), maar we zagen laatst in het bos drie kelpie's en dat lijk me dan ook zo leuk
Dank je black kelpie Ze word nu iets minder fluffy en meer slungelig ze is flink gegroeid alweer 7.5 kg
black_kelpie
Geplaatst: 12-03-22 16:59
Dat gaat ook zo belachelijk snel! Mijn Kelpie is alweer 11 verdorie
Seven
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-22 17:03
Mooie leeftijd En ja het gaat super snel het mega baby achtige word al verruild voor een snelle slanke dame
Florenc
Geplaatst: 12-03-22 21:43
Wat een leuk ding! Hier een soortgelijke combinatie rondlopen, een Mechelaar en een kelpie. Doen we trouwens ook detectie mee, waarbij die kleine eigenlijk veel beter werkt dan de Mechelaar
Ja dat herken ik wel wat florenc Wisper heeft nu al meer concentratie of feeling op dat vlak Tenno is meer gas, actie en dan denken
Florenc
Geplaatst: 13-03-22 08:40
Seven schreef:
Ja dat herken ik wel wat florenc Wisper heeft nu al meer concentratie of feeling op dat vlak Tenno is meer gas, actie en dan denken
Exact dat ja! De Mechelaar is vaak té. Die kleine werkt zelfstandig heel goed en denkt echt na. Die vindt ook de kleinste geurbronnen op de gekste plaatsen, omdat die letterlijk elke centimeter gaat gezocht hebben.
De Mechelaar is slimmer en pikt dingen veel sneller op. De kelpie was een ramp om dingen aan te leren als ze jonger was (<2j), want geduld,; wat is dat baas . Maar eenmaal dat dat geduld er op zat en ze weet wat ze moet doen, een veel fijner hondje om mee te werken.
Ja dat is heel herkenbaar Wisper heeft wel concentratie maar is veel gevoeliger in het leren dat moet ik echt in kleinere stukjes doen en niet in een keer een oefening vragen. Als het haar iets opleverd bijv een knuffel of een voertjes is ze ineens heel snel. Toen ze bijv af in hand gebaar snapte was het bij elke hand beweging naar beneden boem op de grond dat heb ik nu uit gebreid tot blijf zonder hand gebaar is naast me af en met hand gebaar op de plek waar je bent blijven. handig voor foto's want anders zit ze steeds boven op me