Honey de hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 17:30

Momenteel heb ik alleen wat simpele bodembedekking. Maar het lijkt mij leuk dit op een gegeven moment uit te breiden. Ik zeg op een gegeven moment omdat ik dat nu gewoon echt niet kan aanschaffen. Dat wordt me nu helaas te duur.
Maar ik kan natuurlijk altijd een lijstje maken met dingen die uiteindelijk komen! ;)
Welke grond raden jullie aan? Wat is leuk voor de variatie?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 17:33

Ik zou sowieso hempade mengen met ontstoft zaagsel. Ik vind zelf dat cotton spul te duur. Ook wc papier en kapok doet het hier super als nestmateriaal. Ook graaf ik huisjes vaak half in. Vinden ze ook top. Idem dito voor kurktunnels, ik graaf de ene helft in en dan maken ze vanuit daar zelf tunnels. Ook onder een plateau graven ze graag! :D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 11:27

Wat doen jullie met de hamster als jullie het verblijf aan het verschonen en inrichten zijn? :D
Ik heb geen 2 verblijven, dus hoe doe ik dat?
Ik kan haar ook in een grote transport doos doen, maar of dat zo leuk is? :\

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:30

Voor een goedkope oplossing kun je voor een curverbox of een ikea opbergbak gaan (samla).
Met een groot aquarium hoef je overigens niet heel vaak de hele bak te verschonen. Vaak hebben hamsters hun vaste plas en poepplekjes. Die kun je regelmatig schoonmaken en eens in de zoveel maanden alles eruit. Ze bouwen namelijk aan hun eigen gangenstelsels etc. Bij vaak verschonen komen ze niet ver

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:31

Bij het verschonen gaan ze hier inderdaad in hun transport box. Ik heb een redelijk grote en daar heb ik een dikke laag bodembedekking in voor ze. Voor dat ene uurtje, prima

SjonnieZ

Berichten: 2333
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:39

Appeltje_1 schreef:
Wat doen jullie met de hamster als jullie het verblijf aan het verschonen en inrichten zijn? :D
Ik heb geen 2 verblijven, dus hoe doe ik dat?
Ik kan haar ook in een grote transport doos doen, maar of dat zo leuk is? :



Mijn hamsters mochten ook gewoon los door het appartement lopen.. moet je wel zeker weten dat er geen gaten zitten.

Een opbergbox of kartonnen doos kan ook natuurlijk.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:04

Ferplast Geo Large transportbakjes heb ik voor de shows en dus ook handig met verschonen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 16:55

Vandaag mijn aller aller laatste bestelling voor huisjes geplaatst! (voor nu dan :Y) )
Morgen komen de huisjes van de vorige bestelling aan, ben benieuwd :D

Het mos etc moet ik nog bestellen, maar ik wil het iig wel.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:59

Appeltje_1 schreef:
Vandaag mijn aller aller laatste bestelling voor huisjes geplaatst! (voor nu dan :Y) )
Morgen komen de huisjes van de vorige bestelling aan, ben benieuwd :D

Het mos etc moet ik nog bestellen, maar ik wil het iig wel.


Leuk :)
Mos is geen verplichting. Plantjes en mos maken het geheel af maar het is niet persé nodig voor je hamstertje. Het mos van Trixie is ook niet leverbaar geweest, ik krijg het bijvoorbeeld pas deze week weer binnen in mijn webshop. Maar het mos van Back Zoo Nature is ook erg fijn, mooie kwaliteit.

Succes met het verdere shoppen :) Ik zou het bovenal voor nu lekker op hoognodig houden. Geen flauw idee wat je al hebt maar het is zo zonde als je onnodige spullen gaat aanschaffen als je geen groot budget hebt.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 17:08

Daar ben ik het ook mee eens hoor! En ik heb eerst alles aangeschaft wat echt noodzakelijk is/was. En daarna deze extra bestellingen geplaatst ;) Maar aangezien ik meer over had dan gedacht, kon het wel. En het maakt de hamster blij :)

Gaabje
Berichten: 933
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 17:47

xDenies schreef:
Appeltje_1 schreef:
Vandaag mijn aller aller laatste bestelling voor huisjes geplaatst! (voor nu dan :Y) )
Morgen komen de huisjes van de vorige bestelling aan, ben benieuwd :D

Het mos etc moet ik nog bestellen, maar ik wil het iig wel.


Leuk :)
Mos is geen verplichting. Plantjes en mos maken het geheel af maar het is niet persé nodig voor je hamstertje. Het mos van Trixie is ook niet leverbaar geweest, ik krijg het bijvoorbeeld pas deze week weer binnen in mijn webshop. Maar het mos van Back Zoo Nature is ook erg fijn, mooie kwaliteit.

Succes met het verdere shoppen :) Ik zou het bovenal voor nu lekker op hoognodig houden. Geen flauw idee wat je al hebt maar het is zo zonde als je onnodige spullen gaat aanschaffen als je geen groot budget hebt.


Ik had de tip van mos gegeven voor de wilgenbruggetjes. Als die niet gebruikt worden heb je het mos ook niet nodig. Zo wel, dan zou ik ze toch bedekken met mos, om een traumatische vondst van je hamstertje met een pootje vast tussen de houtjes of erger (ze willen dit soms ook nog wel eens zelf afknagen namelijk) te voorkomen.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 17:54

Ja vandaar dat ik het mos wilde, zag het beeld al voor me %)
Voor nu ga ik ook even inspecteren waar het nodig is en of er scherpe puntjes zitten.
Uit die grote boomstronk heb ik ook twee nietjes gevonden :? Dus dat wordt allemaal even geïnspecteerd. :o

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:09

Gaabje schreef:
Ik had de tip van mos gegeven voor de wilgenbruggetjes. Als die niet gebruikt worden heb je het mos ook niet nodig. Zo wel, dan zou ik ze toch bedekken met mos, om een traumatische vondst van je hamstertje met een pootje vast tussen de houtjes of erger (ze willen dit soms ook nog wel eens zelf afknagen namelijk) te voorkomen.


Je hebt helemaal gelijk hoor, even niet daar bij stil gestaan ;) Melding staat overal wel op de website. Toch is dit risico niet alleen bij de bruggen aanwezig, producten moet je altijd goed controleren.


Appeltje_1 schreef:
Ja vandaar dat ik het mos wilde, zag het beeld al voor me %)
Voor nu ga ik ook even inspecteren waar het nodig is en of er scherpe puntjes zitten.
Uit die grote boomstronk heb ik ook twee nietjes gevonden :? Dus dat wordt allemaal even geïnspecteerd. :o


In bijvoorbeeld de wijnranken en kurk tunnels wordt het 'prijskaartje' met nietjes vast gezet in de fabriek. Daarom, áltijd je producten controleren. Ook een huisje kan iets scherps uitsteken.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 18:29

AlwaysH schreef:
AaronYve schreef:
Diabetes uitselecteren dat gaat niet helaas, was het maar waar.
Desondanks is het sowieso goed om met fruit(suikers) op te passen.
Ik weeg ook iedere week en hou dat bij in een schriftje. Ook leuk om te doen trouwens vooral bij zo'n kleintje <3


Nouja, als fokker gaat dat natuurlijk wel. Diabetes is erfelijk (in dit geval). En komt meeral voor bij campbellies en dus hybrides (zoals ene mandarijn, maar een gewone wildkleur kan ook een hybride zijn en net zoveel kans hebben).
Het risico is iig veel aanweziger bij een Rus/Bellie, dan een andere soort. Bij Syrische hamsters zal je ze echt niet zomaar tegenkomen en zeker niet erfelijk bepaald.

Maar goed, daar zit nog een hele gedachtegang achter voor die stappen die fokkers hierin nemen (waaronder die testjes waar je het zelf over hebt, haha). Als je een Rus of Bellie met diabetes hebt, gaat die familie inderdaad niet meer de fok in. Maar dat is ook een borm van selectie.
Zoals Denise ^ destijds zelf fokker was van zuivere Rusjes! :j

Het is natuurlijk sowieso aan te raden om een zuiver diertje te halen, maar zeker ‘tweedehands’ of vanuit bijvoorbeeld een opvang, kan een hybride geen kwaad. Iemand die bewust op kleurtjes zoals mandarijn of zwart focust (bij Rusjes), zou ik niet aankaarten op een lijst van goede fokkers. Er zijn namelijk nog meer erfelijke problemen verbonden aan de hybrides!

Ach; daar heb je natuurlijk allemaal niks aan. :P
Laat ik niet te ver afdwalen. :Y)


Ik heb je een pb gedaan om het topic niet te bevuilen mbt diabetes ;)

Lekker bezig TS, die hamster komt in hamsterheaven terecht, wanneer komt ze ook alweer?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-21 18:34

Dankjewel! :)

26 november halen we haar op! *\o/* Dat is nu helemaal vast.
En volgende week dus het terrarium.
Ik hoop maar dat ik niet iets vergeet. :o

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-21 17:33

Mijn grote bestelling voer is aangekomen! :D We hebben iig genoeg voor een heel jaar :+ :+
(Volgens mij ben ik aan het hamsteren :+ ) Morgen komen mij 2 hele grote bestellingen met houten spullen aan! *\o/*

LvdO

Berichten: 422
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:25

Ik ben benieuwd naar foto's van je ingerichte terrarium en natuurijk van je nieuwe hammie!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 18:22

Leuk LvdO :D

Vandaag is de grootste bestelling aan spullen gekomen! *\o/* De laatste volgt morgen. En morgen haal ik natuurlijk ook het verblijf op *\o/*
Niet alles staat even duidelijk op de foto, sorry!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:24

Wat maak je er een leuk plekje van!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 18:27

Ik wil er trouwens even bij zeggen dat ik 2 terrariums heb. ;)
Anders zou het natuurlijk niet allemaal er in passen :D

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 18:54

Appeltje_1 schreef:
Ik wil er trouwens even bij zeggen dat ik 2 terrariums heb. ;)
Anders zou het natuurlijk niet allemaal er in passen :D


_/-\o_ :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:03

Wat ontzettend leuk! En wat een spul haha, die gaat een luizenleventje krijgen. Ben erg benieuwd!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:08

Neem je dan 2 hamsters of hoe gaat dat? :D

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:19

Jolliej schreef:
Wat ontzettend leuk! En wat een spul haha, die gaat een luizenleventje krijgen. Ben erg benieuwd!


Dat is het plan ja haha :D


MarlindeRooz schreef:
Neem je dan 2 hamsters of hoe gaat dat? :D


Eentje. Maar mijn ouders zijn gescheiden. Dus eentje bij de ene ouder eentje bij de ander.
Ik ben nog 13 ;)

Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:59

Ooooh wat leuk voor je! Hartstikke goed hoor. Dus je neemt hem mee in een reisbakje als je bij je andere ouder gaat logeren? Slim (: