Honey de hamster!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-21 17:09

Wat meer foto’s <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:14

Wat een geluksvogel zeg, die hamster van jou <3

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 22:02

Vandaag is Honey voor het eerst naar haar tweede plekje gegaan!
Het ging super! Door het weer ben ik met de tram gegaan, dat is zo'n 2 min van beide huizen en maar 5 min in de tram.
Ze leek nergens last van te hebben, ze zat gewoon lekker te slapen! Ik had volgens mij nog 10x zoveel stress :')

Eenmaal thuis ging ze eerst op ontdekking! Aan het begin was ze wat druk. Daar heb ik me super druk om gemaakt O:) Dus ik ben er een klein uurtje bij blijven zitten :') Gelukkig was het eigenlijk niet nodig.
Na wat rondjes te hebben gemaakt in het hok en een keertje in het rad te rennen, ging ze lekker slapen. (en na het eten natuurlijk :9 )

Na een tijdje heb ik haar ook even gewogen. Ze is nu 34 gram. 2 gram aangekomen dus. Ik vind het wel een mooi gewicht!
Haar wintervachtje groeit ook lekker door <3

Morgen zal ik wat foto's plaatsen, misschien vandaag als ik de tijd even kan vinden ;)

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 22:27

Ach wat leuk ts! Een vriendinnetje voor beide huizen, is vast erg fijn voor je.
Wat heeft Honey een super tehuisje bij jou.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 23:10

Fijn dat dat meteen de eerste keer goed is gegaan TS! En leuk dat je zo je huisdiertje altijd bij je hebt :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 18:53

Het gaat super goed met haar!

Alleen ben ik iets bezorgd over haar gewicht...

Het was vorige week 34 gram en nu is het 39 gram. Moet ik me daar echt zorgen overmaken of is het normaal?
Naar mijn gevoel geef ik niet teveel eten ofzo en ze krijgt meer dan genoeg beweging.


Ik zal ook wat foto's plaatsen binnenkort! :)

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:01

Geen zorgen over maken hoor Ts, hamsters weten precies wat en hoeveel ze kunnen eten en rennen al wel niet kilometers in hun ratje, ik denk dat jouw hamstertje ook nog groeit dus het zou vanzelfsprekend zijn dat zij wat gram aankomt.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 17:57

Even weer wat laten horen! Het gaat ontzettend goed met haar. En ondertussen zit ze dik in haar wintervachtje, ze verkleurt er wit door!

Uiteraard wat foto’s <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:29

Lekker gezellig propje is het met dat wintervachtje. Mooi hamstermeisje.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Aftellen naar de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 19:08

Wat een leuke foto’s! En hoe ging het met je hamster met het reizen en dan in haar andere hok?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Honey de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 13:15

Het reizen ging heel goed! Ze vertoont geen stress of iets dergelijks. Gelukkig.
Vandaag ook weer even gereisd. En hier mag ze dan 4 weken blijven! :D

Daarnet ook nog even de inrichting veranderd. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil nog andere bodembedekking, mos, "plantjes" etc kopen. Maar dat komt nog wel :)

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:22

Wat een klein, schattig, wollig bolletje :D

Ellebel123
Berichten: 216
Geregistreerd: 03-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:30

Forcalquier schreef:
Wat leuk! Mijn dochter kreeg 2 maanden geleden een afdank hamster genaamd Muis (bijna 2) in zo'n plastic hokje. Allereerste hamster, niet in verdiept en beestje is helaas overleden. Vermoedelijk omdat de kachel uit stond toen wij 2 dagen van huis waren in combi met de slechte leefomstandigheden...heel sneu :(

Daarna ben ik mij eerst gaan verdiepen in hamsters. Heb alle hamsterscape topics gelezen, een terrarium aangeschaft + een heus paradijs gebouwd en toen pas een nieuwe hamster (russische dwerg) van 6 weken aangeschaft. Beestje heet Sushi :D
Heel leuk om te zien hoe zo'n beestje zijn natuurlijke gedrag vertoont, gangen graaft, in de zandbak speelt en zich eindeloos vermaakt in zijn loopradje.

Ik wens je alvast heel veel plezier met je hamstertje. Hamsterscaping is echt een hele leuke manier om hamsters te houden.


Misschien een beetje late reactie, maar weet je zeker dat de hamster niet in winterslaap was gegaan? Ik had namelijk ongeveer het zelfde. Mijn hamster stond voor een week in de badkamer met het raam open en geen verwarming aan. Hierbij is hij in winterslaap gegaan omdat het voor hem te koud was. Het leek toen net alsof hij dood was. Hij reageerde nergens meer op en hij was ook niet wakker te maken, het leek echt net alsof hij dood was. Zelfs zijn hartslag was nog nauwelijks te bespeuren. Het enigste waardoor ik door had dat hij in winterslaap was beland was doordat de spieren niet verstijfd waren. Waar je bij een dood dier de spieren strak staan, waren ze bij hem nog tamelijk los. Na een uur in mijn handen te hebben gelegen met vlak ernaast een warm kruikje met wol eromheen, is hij weer wakker geworden en nu staat hij weer op een warmere plek en doet hij het prima ondanks dat hij al 3 jaar is.

Weer even on topic. Wat een leuke hamster is Honey! Prachtig kleurtje ook.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Honey de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 13:51

Echt een schattig bolletje is het

Mogen hamsters die snoep stokken onbeperkt eten? Ik weet dat het voor cavais en konijnen te veel suiker bevat namelijk

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 13:58

Amber_anne schreef:
Echt een schattig bolletje is het

Mogen hamsters die snoep stokken onbeperkt eten? Ik weet dat het voor cavais en konijnen te veel suiker bevat namelijk


Daar zat ik ook aan te twijfelen idd! Maar op de beschrijving staat dat het voornamelijk "gezonde" (te betwijfelen) voedingsstoffen bevat. Dus het zou goed moeten zijn. Daarnaast doet ze 2 weken of meer met zo'n stik.
Het is dus in dit geval geen snoep stok.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:46

Ik zou nog even naar de plaatsing van het bakje water kijken, het is vervelend als er steeds rommel in komt (zo enorm herkenbaar :D ) maar ik denk dat ze er op deze manier erg moeilijk of misschien wel niet bij kan :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Honey de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-21 14:58

Ik zal er naar kijken! Ik had het eerst op de grond, maar vond dat toch te onhandig. Zal er dus zo even naar kijken :)

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Honey de hamster!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:06

Ja het is ook een gepuzzel, ik herken het :D